Gå til innhold

Er Grete Roede er ren dameklubb? Hvorfor er det ikke menn her?


TomEik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en mann som går på GR-kurs og skal snart begynne på mitt tredje kurs. Går jo der for det jeg vet opplegget fungerer. Kurset jeg går på har også innlagt trim og føler det fungerer bra.

 

Men... jeg er er jo alene som mann på disse kursene. Det er jo ikke noe eget manne-kurs i mitt område, så jeg er med på ett standardkurs i lag med mange damer (kun jeg som er mann). Det er jo greit nok det, men jeg lurer på hvor alle mennene har gjort av seg?

 

Det er jo mange menn som skulle ha tatt av noen kg men som kanskje føler at GR blir vel mye dameklubb?

 

Når jeg ser på bilder og reklame så er det jo stort sett damer som vises og reklamerer. GR er jo også med i bladet Lev Bra. Det ser jo også ut som er rent dameblad og tror ingen menn kjøper det uten videre, selv om mange tipsene vil fungere for begge kjønn, så er det for mye "rosa" fokus.

 

Jeg prøver jo å være aktiv inne på "kun for menn" forumet her inne, men føler at jeg skriver mest for meg selv, da det er lite aktivitet der inne.

 

Når jeg ser på en konkurrende nettside så tilbyr de mye av det samme opplegget på nett, men de har ikke kurs hvor en møtes med kursholder. De sidene virker mer balansert mellom kjønnene og virker nok mer attraktiv for mennn til å bli medlemmer der.

 

GR burde tatt opp profilen sin litt til vurdering da det virker som de bare har "halve markedet" med mest damer, når de kunne ha satset litt mer på menn og kanskje nådd den andre halvparten også.

 

Hva synes dere andre her inne? (er vel mest damer som kommer til å svare, de er kanskje fornøyde med å være her for seg selv?)

 

Hilsen

 

Tomas

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Jeg tror at mange menn ikke ønsker å vise at de ikke har kontroll selv, at de trenger støtte, råd og veiledning.

Min mann ville aldri skrevet om mat og følelser til fremmede mennesker. Men at han kunne trengt det, ja definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes menn er velkomne i forum, og at GR gjerne kunne fokusert mer på å rekrutere menn. Masse menn trenger vektnedgang, mer trimm og livsstilendring (inkludert min, som jeg slanker som en bieffekt av at jeg slanker meg). Det er bra med mannlige innslag, man kan jo skrive om trening, turer, tøff mat - det trenger ikke være en "rosa" verden. Stå på - du er tøff som går på kurs med damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Mannen min "trenger" ikke slanking... det er jo så lett - bare spise mindre og bevege seg mer sier han. Og ja, for ham er det kanskje slik mens for meg fungerer ikke det. Jeg må spise nok og sunn mat mens han kan droppe den daglige sjokoladeruten til kaffen så går han ned i vekt. Det er urettferdig men har vel med kroppsbygning, muskelmasse osv å gjøre. Kanskje mannfolk ikke synes det er maskulint å gå på slankekurs? Vet ikke, men kjenner du mange menn som slanker seg?Synes boken "Gutta på kur" virker bra og viser vel at GR også er for ekte mannfolk :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...