Gå til innhold

Nå er starten på resten av livet mitt


Anbefalte innlegg

81 kilo i dag morres. All time high. Det er omtrent 20 kilo mere enn hva jeg skal være. Det er tungt å bære på og det er tungt å bøye seg når det blir mye mellom.

Jeg sluttet å røyke for fire måneder siden og det har kommet på 5 kilo ekstra. Det er kanskje på tide å ta tak i det nå.

Jeg kjøpte meg en ny bukse i går. Målet må være at den ikke skal brukes veldig lenge (den er fin da). Prøving av klær er en deprimerende nødvendighet. Alle vil vi gjerne se bra ut, men det er ikke enkelt når fasongen ikke er i hht malen klærne er laget for. Men det er mulig å gjøre noe med det. Det er bare å brette opp armene og ta tak i det. Målet må være å komme ned på 61kg og ikke gi opp (være fornøyd) før en er der.

 

Selv er jeg en dame som har tippet litt over 50 og bor i Midt Norge.

 

Er det noen som vil være med meg på reisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag no 2 og det går bra. Har nettopp kommet inn fra en liten gåtur som ga 1,1 trimpoeng. Jeg skulle dog ønske at trim kunne bli flyttet fra tiltakskurven til har lyst kurven. Noen sier at den vil det etter en stund og at det tar 21 ganger før det blir en (lystbetont) vane. Det har jeg tenkt å sjekke denne gangen.

Jeg ligger litt under på kaloriinntaket, men jeg ser ikke at det skal være noe problem å justere seg inn mot 1600 kcal. Dessuten kan det være greit med en litt flying start.

Denne gangen har jeg gode følelser for dette. Jeg fokuserer på å tenke positive tanker og å se for meg hvor jeg er om 6mnd. Når jeg har klart å slutte å røyke så klarer jeg dette også.

 

FrkNy går mot nyere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Dag no 2 og det går bra. Har nettopp kommet inn fra en liten gåtur som ga 1,1 trimpoeng. Jeg skulle dog ønske at trim kunne bli flyttet fra tiltakskurven til har lyst kurven. Noen sier at den vil det etter en stund og at det tar 21 ganger før det blir en (lystbetont) vane. Det har jeg tenkt å sjekke denne gangen.

Jeg ligger litt under på kaloriinntaket, men jeg ser ikke at det skal være noe problem å justere seg inn mot 1600 kcal. Dessuten kan det være greit med en litt flying start.

Denne gangen har jeg gode følelser for dette. Jeg fokuserer på å tenke positive tanker og å se for meg hvor jeg er om 6mnd. Når jeg har klart å slutte å røyke så klarer jeg dette også.

 

FrkNy går mot nyere tider.

Hei , jeg skal ned mellom 20-30 kg, er som deg 50:) bor i Drammen, blir gjerne med på en tråd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Hei Solfrisk

Så fint at du blir med på denne tråden. Vi får heie hverandre frem og skryte av hverandre uhemmet. Og gi ris om det blir nødvendig.

 

Drammen er forresten en fin by, det hender jeg er der på jobbtur.

Hei igjen, her går det bare fint, og det er flott vær i Drammen nå. hyggelig å høre at du er her av og til og at du liker byen.

 

med vekten går det bra, men tenker alltid at det skulle gått raskere. Ned 2,9 kg. men har mange som skal av. :)/> men er bestemt på å ta tiden til hjelp. var på dobbel spinning time i går og er helt gåen i kroppen i dag. Noe fysisk skal jeg gjøre i dag uansett, kanskje litt yoga. og du da, hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det går bra med deg. Det ser ut som om du så langt er flinkere til å trimme enn hva jeg er

 

Energi inntak er fremdeles lavere enn forbruk. Egentlig har jeg "rast" ned i vekt denne uka. Viktig å huske på at mye av dette skyldes at det er mindre mat i systemet + endel væsketap. Dessuten kunne det være at den siste vektøkningen ikke hadde satt seg ennå. Det er ikke det at jeg ikke skal være fornøyd, men jeg tror det er viktig at en ikke forventer denne takten videre. Så langt er det 1,5 kilo ned.

 

I dag har jeg hentet ut tramsykkelen min. Jeg leverte den inn for service + montering av trippteller for ei uke siden. Ambisjonen er å begynne å sykle på jobb. Jeg har 6km en vei slik at det hadde vært en fin daglig trim. Håper det slår til med litt finvær. Det er lettere å komme igang da.

 

I går kveld så jeg på programmet "En ny start" og ble mektig imponert over han som endret livsstil i løpet av et år. Det gikk ikke helt etter planen for vekten, men tenk å gå fra å ha problemer med å jogge 350meter til å stille i Birken. Det viser at det er mulig.

 

Jeg har fremdeles en god følelse for dette og er fast bestemt på å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...