Gå til innhold

Prøve igjen.....


Anbefalte innlegg

Da prøver jeg igjen. Hvilken kur har jeg ikke prøvd. Lavkarbo; gikk ned 17 kilo to ganger, 3dje gikk det ikke. Da gikk jeg ned 2 og gikk rett opp igjen.

Har nå begynt på Grete Roede, følger 1600 kcl, gikk ned 2 kilo første uken , og har gått opp igjen nå.

Noen som har noe tips?

Får ikke trent noe særlig, fordi 2 prolapser og problemer med kne stopper meg. En tur på en halv time, og smertene kommer. Musklene låser seg helt. Grrrr.

Magen stopper også helt opp, så mulig jeg spiser feil.Har spist for lte før, ser jeg, når jeg følger matdagboken. Før har det blitt 2 måltider.

Ned skal jeg....uansett hvilke hindringer som møter meg

 

Skal ned 36 kilo, så her bør det skje noe snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på kurs?

Dersom du har begynt å registrere maten din så fortsett med det, gjør du ikke det så begynn nå. Jeg registrerte maten min i 4-5 måneder før jeg forsiktig sluttet det av. Det tar tid men er absolutt verdt det. Du får mange A-HA opplevelser ved å registrere mat. Ja en vet at ost er fet, men vet du egentlig hvor fet den er? Det er mange ting som har mye kalorier uten at vi tenker over det. Avocado, nøtter, pinjekjerner er sunne ting men inneholder mange kalorier. Fortsett med å registrere selv om du er lei av det. Har du ikke tid en dag så skriv det ned på et papir det du har spist og legg inn på data senere. Etter en stund vet du hvor mye en brødskive, knekkebrød, skinke, potet, kjøttbit osv veier. Da slipper du å veie det men tar det på øyemål. Men vei alt nå i starten.

 

Jeg forstår at det ikke er kjekt å bevege seg med ryggsmerter. Kanskje ryggsmertene blir mindre ved vektnedgang? Dersom du ikke klarer 30 min så gå 25 min heller da. 25 min er kjempebra start. Klarer du bare 15 min så gå 15 min. Da kan du gå 15 min to ganger til dagen kanskje? Har du vurdert svømming? Det finnes også vanngym i de fleste byene nå vel?

 

Ikke gi opp. Du klarer det hvis du vil! Det er deg selv det kommer an på til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på kurs?

Dersom du har begynt å registrere maten din så fortsett med det, gjør du ikke det så begynn nå. Jeg registrerte maten min i 4-5 måneder før jeg forsiktig sluttet det av. Det tar tid men er absolutt verdt det. Du får mange A-HA opplevelser ved å registrere mat. Ja en vet at ost er fet, men vet du egentlig hvor fet den er? Det er mange ting som har mye kalorier uten at vi tenker over det. Avocado, nøtter, pinjekjerner er sunne ting men inneholder mange kalorier. Fortsett med å registrere selv om du er lei av det. Har du ikke tid en dag så skriv det ned på et papir det du har spist og legg inn på data senere. Etter en stund vet du hvor mye en brødskive, knekkebrød, skinke, potet, kjøttbit osv veier. Da slipper du å veie det men tar det på øyemål. Men vei alt nå i starten.

 

Jeg forstår at det ikke er kjekt å bevege seg med ryggsmerter. Kanskje ryggsmertene blir mindre ved vektnedgang? Dersom du ikke klarer 30 min så gå 25 min heller da. 25 min er kjempebra start. Klarer du bare 15 min så gå 15 min. Da kan du gå 15 min to ganger til dagen kanskje? Har du vurdert svømming? Det finnes også vanngym i de fleste byene nå vel?

 

Ikke gi opp. Du klarer det hvis du vil! Det er deg selv det kommer an på til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Joda her registreres hver lille bit, og spiser det jeg skal, legger vekt på allsidig kost, med masse grønnsaker og kun mengden som er angitt på melk, frukt, grønnsaker, fett osv....

Jeg får behandling av bekken 2 ganger i uken, pga av prolapser og nerver som ligger i klem, så det er derfor smertene er der. Men trosser de for å få gått litt og kunne klare å gå ned.

Holder jeg lenge nok ut, så begynner vel kroppen å kvitte seg med fettet, har gått på sparebluss noen år, så da tror vel kroppen det er superkrise.

Ifølge utregning skulle jeg egentlig gått på 1900 kcl, men spiser i overkant av 1600, er livredd for å spise for mye....så jeg går enda mer opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...