Gå til innhold

Mor og datter ned i vekt


Gjest Gnita
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er superny her inne, kommer til å melde meg på et kurs nå snart, for å opparbeide et varig endret kosthold.

En av mine utfordringer er min datter på 14. Hun er også nokså overvektig, og jeg kommer til å involvere henne i dette. Det vil ikke si at jeg skal øse over henne at hun må ned i vekt, men vi snakker litt om dette og jeg vet at hun ikke trives med situasjonen som den er. Det jeg lurer på er vel egentlig om noen av dere har erfaring med lignende situasjoner? Jeg vil veldig gjerne ha innspill på hvordan jeg kan gjøre dette. Det gjelder eksempelvis skolematen hennes, hva sender jeg med, hvordan får jeg henne til å innse at hun må slutte med sjokomelken, muffinsene osv, som hun inntar i tide og utide?

Hehe, velkommen skal dere være!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

De har åpnet for kurs for foresatte og barn mellom 13-18 nettopp for å hjelpe til med dette. Jeg ville tatt henne med på kurs men latt henne styre "sin" del av kurset og du din. Så kunne dere laget en avtale om å lage /planlegge middag annehver dag f.eks. Da involverer du henne uten å kritisere :) Synes det er flott at du vil gjøre en innsats for å gi henne bedre verdier på kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...