Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal


Gjest snigla
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snigla

Jeg trenger hjelp fra dere !

 

Må ha dette inn med t - skje !

 

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger hver dag for å gå ned 0.5 eller 1 kg i uken ?

 

Bare si i fra hva dere trenger for å rekne ut !

 

Veldig bra om noen kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger når jeg er kommet i mål , tenker i en periode når trening er litt nedpriotert .

 

Blir kjempe takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette !

 

For vil sååå gjerne komme i mål nå !

 

Men finner ikke balansen selv ! Så må bare få den rette kcal mengden og jobbe ut fra den !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - det enkleste er å registrere seg her på GR - vekt og aktivitetsnivå. Før dagbok for trening og matinntak. Meget oppklarende.

Da får du vite hvilket nivå du bør legge deg på. Men som en 'hovedregel' er 1 kg kroppsfett omlag 7000kcal. Da må du redusere kcal-inntaket enten med 7000kcal per uke evt øke treningsmengden eller allerhelst en kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Hei!

 

Jeg så denne tråden og håper jeg kan hjelpe. Om du er usikker på ditt daglige kaloriforbruk kan du søke på internett etter formler for å regne ut daglig kaloriforbruk.

 

Jeg gjorde dette og fant denne siden. Dobbeltsjekket med et par andre, og de viser omtrent det samme.

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html

 

Det beste er å gå rolig ned i vekt. Som Gullmedaljekandidaten allerede har forklart om at 7000 kalorier tilsvarer ca 1 kg. Grete Roede anbefaler at du legger deg omtrent på 500 kalorier mindre enn det du forbrenner per dag, da får du en sunn vektnedgang på ca 0,5 kg i uken.

 

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...