Gå til innhold

Nivvy's siste reise


Gjest Nivvy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dramatisk overskrift, jeg vet, men denne gangen skal bli den siste! Nå er jeg lei av utallige slankekurer og forskjellige filosofien.. Har gått opp og ned de samme ti kiloene flere ganger enn jeg kan telle, og nå er det nok!

 

Har derfor meldt meg på ett Maxi-kurs som går her i nærområdet, og er fullt motivert til å få til en varig endring her nå. Er 31 år, 170 høy og veier 112 kg, en gang må jeg bare få snudd dette.. Mitt mål er 75 kg.

 

Mitt store problem er overspising/emosjonell spising.. Er det noe som er godt, klarer jeg bare ikke la vær å spise før det er tomt. Og da er det jo ikke godt lenger engang, blir mest bare kvalm. Hva er det som gjør dette? Er det en kobling i hjernen mon tro? Noen som har en quick-fix? :) Det eneste som hjelper er vel å få inn de gode langvarige vanene..

 

Tenker prøve å bruke denne som en slags dagbok, i tillegg til kurset for å få ned litt tanker på veien, og kanskje det er noen som er så snille at de gir meg litt innspill også?

 

Nivvy, out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, jeg har holdt på siden januar denne gangen, har tidligere vært noe tyngre enn da jeg startet på nytt igjen. Har gått bra hittil, med noen sprekker her og der.

Kjente meg veldig igjen i det du skrev, med perioder med overspising, og å spise til man er kvalm. Har hatt store problem med det i helger,( fra torsdag til mandag )og høytider. Og blitt fryktelig sliten og uopplagt av dette. Mye trøtt, og ikke hatt ork til å trene.

Men synes det er kjempehjelp i å registrere alt jeg spiser her inne, så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Skriver gjerne opp alt jeg skal ha i løpet av en dag på morgenen, og har holdt meg sånn noenlunde innenfor dette. Så kjekt å føle at man har kontroll over matinntaket!

Jeg følger meny 4, så jeg får spise mye, da jeg ammer enda. Har kommet godt i gang med trening, gåturer og spinning, og vanngym, og har 7-10 trimpoeng som regel. Det er nok for meg.

Du får ha lykke til på kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og hei littslankere36 :)

 

Ja, det er spesielt helgene og høytider for meg også! Blir også fullstendig uopplagt av dette, og det er så vanskelig å snu..

 

Jeg tror nok også det vil hjelpe å registrere alt, for det første lærer man porsjonene, og så er det gjerne litt motiverende å se at man holder seg innenfor på kcal også! :)

 

Jeg både jobber fullt og studerer på kveldene, så det blir lite tid til trening på meg, men satser på å få gjort litt mer med det nå til sommeren. Så det er nok maten jeg må fokusere på.

 

Syns det virker som du er kjempeflink til å trene, og med en baby attpåtil!

 

Nå har jeg vært på første kurskveld også, og det var interessant.. Greit at det er flere i samme situasjon, som vet hvordan det føles, og hvilke utfordringer man har, fint å få luftet ut litt. Og litt greit at man blir veid og notert også, det forplikter liksom litt mer!

 

Jeg skal følge meny 2 med litt fler kcal, og meny 3 hvis jeg trener mye, så nå er det bare å sette seg inn i dette og se..

 

 

Nivvy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjempebra at du har startet på kurs. Jeg gikk på 3 nettkurs sammenhengende. Etter nyttår har jeg klart meg selv, selv om det har stått ganske så stilt noen måneder nå. Det er veldig viktig å registrere maten. Etter et par måneder blir du lei, men fortsett likevel. Du får mange A-HA opplevelser etter hvert. Jeg sluttet å registrere etter 5 mndr. Har innimellom registrert nå også da jeg har kommet litt ut av fokus.

 

Trening er også veldig viktig. Ikke bare går vekta raskere ned, men kroppen har godt av å bevege seg. Det er derfor skjelettet er delt opp i ledd for at vi skal kunne bevege dem.

Begynn forsiktig med gåturer/sykkel/spinning/svømming, men bli andpusten. Presser du deg selv vil du raskt se resultater. Prøv å få til faste "treningstider", hver uke. Hold dem. Om det er 15 min hver tirsdag så er det bedre enn ingenting. Så kan du heller øke med 15 min tirsdag og torsdag når du føler for det. Og igjen øke lengden på tiden etter hvert.

 

Jeg var 111 kg på mitt tyngste (utenom graviditeter). Startet GR kurs i juni i fjor og veide da 103 kg som jeg har ligget på siste 7-8-9 år. Jeg vet du har lyst å bli slank fortest mulig, men sett deg flere delmål (3-5 kg mellom hvert delmål) og med belønning i form av spa, kinobesøk, finere sunn middag ute med mann/venninne, teaterbesøk, revy, nye klær osv. Da kan det være lettere å holde motivasjonen oppe.

 

Jeg overspiste også. Klarte ikke stoppe før magesekken var helt full og maten nesten stoppet i spiserøret for det var ikke plass til mer. Nå bruker jeg lenger tid på måltidet og overspiser ikke. Ang godteri, sjokolade og chips så er jeg flink i perioder. Men etter påske har det ikke gått så bra så jeg har noe å jobbe med jeg også.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, 17. Mai og pinsen kom og gikk, og det var ikke så veldig oppløftende.. Altfor mye vin og festligheter og fristelser, og viljestyrken hadde visst reist på sydenferie eller noe..

 

Men, i dag er det mandag og ny uke, og jeg ser friskt fremover! Ihvertfall hatt en fin dag i dag, og da føler jeg meg litt bedre :) Gruer meg litt til innveiingen på kurs på onsdag, men jeg må vel bare tilstå mine synder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei Nivvy!

Går det bra med deg? :)

Her nytes siste del av permisjonstida i det herlige sommerværet vi har fått. Har kommet tilbake til rutinene igjen etter mange sprekker siste par ukene, godt med hverdag igjen bestandig :)

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Ja, nå er jeg hjemme fra kurs, og det ble -1,2 kg denne gangen, det må jeg være fornøyd med, 1,5 kg mindre totalt på to uker.. Så det går i det minste rette veien!

 

Ellers blir det enklere og enklere med maten, men er bedt i noen selskaper fremover og det blir litt av en utfordring.. Ikke bare maten, men alkoholen og.. Så vi får se hvordan det går..

 

Gikk min første topptur på årevis denne uka, det var veldig greit! Følte meg bra etterpå da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott vektnedgang! Og kjempebra at du kom deg ut på topptur. Det er jo bare fantastisk! Og det blir enklere å bevege seg jo oftere du går turer. For et år siden jogget jeg 1/2 min og gikk 5 min, jogget 1/2 min og gikk 5 min. Nå klarer jeg fint jogge 20-30 min uten å gå.

 

I dag jogget jeg bare 20 min. Syntes det var i minste laget. Burde nok hatt en styrkeøkt etterpå men hadde litt knapp tid.

 

Stå på, du klarer dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...