Gå til innhold

Gjør alt jeg !!


Gjest AK79
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :rolleyes:

 

Jente på 33 år og mamma til 2 jente, med et barn. C er 8 mnd og ei svært aktiv lita jente. Kan i grunn kalle meg litt jojo slanker som mange andre. Gått opp og ned på vekten siden jeg var tenåring.

Litt av mitt problematikk er at jeg har et vrengt syn på mat, og bruker det som trøst når ting ikke går etter planen. Har i mange år hatt en spiseforstyrrelse, nå i dag er den ok. Ingen tilbakefall.

 

Grunnen til at jeg er her igjen er fordi jeg var på kontroll for dia type 2 og det viste seg at jeg hadde økt i langtids blodsukker, noe jeg var klar over før jeg satt meg hos doktoren. Ikke kjekt. Men har i grunn gitt fullstendig F i alt når det gjelder å passe på mat inntaket. Men når legen regnet på BMI og jeg fikk beskjed om å vurdere gastric bypass, da ble jeg lei meg. Tenkt at jeg har gjort dette mot kroppen min. Doktoren var veldig hyggelig omkring dette, og ville støtte meg osv.

Da jeg kom hjem var jeg skikkelig lei meg, viste ikke hvor jeg skulle ta meg hen. Tenkte på at dette var kanskje det sparket i baken jeg trengte til å komme i gang igjen.

 

Så nå er jeg på 2 dagen med GR. Jeg har klart å følge dette opplegget før og jeg er slavisk på å notere. Det hjelper å ha noe å skrive alt opp på. Pluss at jeg kan se på hvilke mat jeg bør styre unna i forhold til Dia min.

 

Ble litt mye her...men men :P

 

Håper noen som har lyst å følge med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra uke 1

 

Ja nå er det gått i uke siden jeg begynte på GR, det går bra, noen utfordringer har det blitt. Tante rød kom denne uken og da har jeg lyst på alt jeg for tak i, godt jeg har spart på frimerkene mine, slik at jeg kan unne meg litt, så det ble litt sjokolade til kaffen, moccabønner, men disse er jo 70% kakao, så det er vel nesten tillatt, og det ble bare 4 stk.

Har blitt mye vann drikking og det har gått bra, hatt litt Farris også, men det må jeg ha pga. varme/svette tap når jeg går på tur.

 

Vekten i dag viste at jeg hadde gått ned 2,3 kg siden sist onsdag. Syntes dette er bra jeg. 1 kg i uka er målet og alt over er bonus.

 

Nå er jeg klar for en ny uke. Med nye mat inspirasjoner og trening.

God uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang. Det er jo slik at det ofte er 1 uken man går mest ned. Stå på så klarer du det. Det er bra du er nøye med å registrere maten din. Det var noe av det viktigste jeg gjorde når jeg gikk ned. De siste månedene har det stått stilt med meg og jeg har heller ikke registrert. Har gjort det noen få dager. Det er krevende og tar mye tid å registrere all mat. Den halvtimen man sitter på GR sine nettsider kunne man heller brukt til trening. Men den som prioriterer seg selv - den får det til. Og kanskje for min del at det hadde vært lurt å registrert i hvert fall de dagene jeg vet jeg spiser for mye/unner meg noe ekstra.

 

Jeg startet på 103 kg for 1 år siden og er nå 82,1. Siden februar har jeg vaklet og ligget noen lunde i ro. Snart løsner det tenker jeg hele tiden. Og så lenge jeg ikke går opp så får jeg i hvert fall venne meg litt til den nye kroppen. Vanskelig å handle nå også for jeg klarer ikke se på et plagg å si at den passer. Når jeg prøver plagget på så er det for stort. Men det er vel typisk det. Man tror man er større enn man er. Klarer ikke helt å se hva som sitter perfekt.

 

Jeg er aktiv på et par andre tråder også men vil gjerne følge deg og heie på deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vil bare stikke innom og gratulere med flott nedgang :)

Jeg syntes de to første ukene var verst, alt sukker skulle ut. Nå er du godt i gang med uke 2, det blir bare bedre når kropp og sinn er på lag!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...