Gå til innhold

Tips til syden-slanking?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

reiser til Tyrkia på en ukes ferie til mandag. Blir deilig med sol og sommer og ferie med familien, MEN bekymrer meg litt for vekta denne uken.

Bor på All Inclusive hotell, så innbiller meg at jeg skal spise freshe salater og frukt hele dagen...

 

Men er nok endel andre fristelser der også...

 

Jeg mener jeg er motivert nok til å ikke gå på den verste smellen, men vil jo kose meg litt også med vin og sånn...

 

Noen med gode råd og tips til å komme igjennom uka, men likevel rapportere vektnedgang neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror jeg ville satset på omeletter med grønt i til frokost, det metter godt og da unngår du kanskje for mange søte fristelser i løpet av dagen...? Salater til lunsj og middag med MYE grønt til. Dropp vassen pasta og pommes frites og spise heller mer kjøtt/fisk.

 

Bestem deg på forhånd om du skal spise en is, mange is. Dessert bare en gang i løpet av dagen, annenhver dag eller kanskje bare en gang i løpet av uka og bare frukt de andre dagene. Og prøv å bestemme alkoholinntaket på forhånd også, da er det lettere å holde seg til det tror jeg da.

 

Og til slutt, drikk MASSE, MASSE VANN :D Mer enn du tror du trenger for da stagger du følelsen av å ha lyst på alt som er tilgjengelig.

 

Lett blir det sikkert ikke, men lettere med en plan i hvert fall?

 

Lykke til og GOD ferie B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg var i tyrkia på all inclusive (kemer). Jeg drakk vann, masse vann til alle måltider, grivbrød med kalkunpålegg, grønn salat og noen dager omelett. Spiste grønn salat og gulerøtter til alle måltidene :P og mye kjøtt både lunsj og middag. De hadde treningssenter på hotellet jeg var på så tok meg et par skikkelig økter der, pluss at jeg de dagene jeg ikke orket dt, tok 15-20 min på hotellrommet mens venninna var i dusjen og jeg alikevel venta. Kjørte da spensthopp, armhevninger, situps og planken. Lettvindt, kjapt og knakende godt for samvittigheten ;) bestemte for den ene dagen jeg hadde skikkelig økt på treningsrommet+joggtur at jeg skulle unne meg et galss fanta. Vil du ikke bruke tid på trening ta en runde med øvelsene over HVER dag, tar deg KUN 5 min om du er effektiv, og ta litt i når du svømmer :D

 

Vel, vet ikke om dt var så mye tips, men hvertfall mine erfaringer, gikk nd 1,5kg på de 2ukene jeg var der, men som beskrevet, jeg trente endel, dansa jo hver kveld i halvannen time også :P

 

MASSE GOD TUR!!!!

 

btw, tyrkisk spa, hamham er et MUST første dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd!

 

Tror det er treningssenter der, men får se det litt an. Med to små kan det hende det ikke er så poppis for gubben. Men tar med treningstøy.

 

Tror det er viktig å sette seg mål og planer, så man forholder seg til dem.

 

Gleder meg, og håååper at vekta likevel går litt ned selv om det er ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg drar på tilsvarende opplegg om ca en måned, har tenkt mye på hvordan det skal gå.

Jeg har fått tips om å ta med litt knekkebrød nedover. Da kan jeg lage noen måltider med knekkis som utgangspunkt, og det passer godt for meg. Har også bestemt meg for å holde meg unna all type pasta og brød, alt som er fritert samt det som renner av fett. Da har jeg lagd noen kjøreregler som samsvarer godt med hverdagen. Tror det er viktig å holde fast på måltidsklokka, det er det som har vært min store lærdom de seneste månedene.

 

God tur til varmen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle Sydenfarere.

 

Var i Tyrkia for 3 uker siden og gikk ned 0,5 kg. Jeg spiste ikke brød, potet eller ris/pasta. Frokost: egg i en eller annen form, kjøttpålegg og tomater/agurk. Tyrkisk Youghurt er nydelig.

 

Lunch: salat, omelett eller suppe

 

Middag: Fisk eller kjøtt og grønsaker. Bestilte ekstra grønsaker og sa at jeg ikke skulle ha potet eller ris. Lettere når det ikke er på tallerken. Drakk vann, og bare alkohol annenhver dag. Tyrkere har full forståelse for at damer ikke skal ha alkohol. Spiste litt av frukten til dessert, ikke is og brus. Har aldri vært så streng i Syden, men så har jeg alltid lagt på meg også. Kjedelig å begynne forfra på den samme kiloen som en har slitt lenge for å gå ned.

 

Jeg drar til Rhodos om 3 uker og håper å være like standhaftig da.

 

God sommer :rolleyes: alle damer som vil bedre sin helse B)

 

Sarri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...