Gå til innhold

Potteplantens første og fabuløse dagbok!


Gjest Potteplanten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Potteplanten

Hei alle sammen! :D/>

 

Mangt en gang har jeg skrevet innlegg og temaer her inne på forumet, men aldri hatt min egen (vellykkede)dagbok. Så nå lager jeg en, for real!

 

Kan jo begynne med å si at jeg er 176 høy og veier stabilt 92kg, altsa minst 20kg mer enn jeg strengt talt behøver. Mitt ønske er å bli kvitt dette, og veien jeg gøy er gjennom løping, styrketrening og riktig matvaner. Sistnevnte er det jeg sliter mest med, men er så heldig at jeg skal få begynne hos en slags ernæringsfysiolog til høsten! Så da håper jeg det ruller nedover mot jul. Syntes selv jeg spiser riktig, men jeg spiser feil i forhold til hva jeg egentlig behøver. Spiser ikke goddis og godt og spiser stort sett sunne saker, men ikke riktige mengder. Det gir utslag på vekta...

 

Har altfor ofte også perioder uten motivasjon til trening. Nå har jeg nettopp begynt på et treningsstudio der jeg for en gangs skyld er fornøyd med opplegget. Skal dit igjen i dag og trene litt muskler, så forhåpentligvis blir dette mer vellykket enn sist :)/>

Motivasjonssyklusen min ser gjerne slik ut: 1 uke motivert, 2 uke motivert, 3 uke demotivert, 4 uke demotivert og gir opp på matvanene. 5 uke motivert igjen og prøver å redde helsa, 6 uke motivert, 7 uke demotivert...... And so on, and on, and on..... Skjer hver gang. :rolleyes:/>

 

Men jeg gir ikke opp! Jeg skal ned MINST én kilo, bare for å redde selvfølelsen. For akkurat nå skyter den litt ned :(/>

Håper noen vil føle meg, og håper dette vil balansere motivasjonen min i en viss grad :)/> For er lei av jojo'en nå! <_</>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der :)

Ja jeg har i dag gjort unna min først uke her inne, og er godt fornøyd med resultatet så langt. Jeg er fast bestemt på å klare mitt mål om å nå såkalt "normalvekt" før 1. oktober. Da skal jeg ha gått ned 10,2 kilo.

 

Dette har jeg klart før. To ganger, til og med. Derfor vet jeg at jeg klarer det, bare jeg holder fokus på de gode valgene. Men så har det vært sånn at kiloene har sneket seg på igjen, sakte men sikkert. Det ser jeg jo nå.

 

Hva er så min utfordring så langt (denne gangen)? Med de sunne valgene, sliter jeg med å spise de kaloriene jeg har fått tildelt. 1600 kalorier er det. Sitter om kveldene, etter kveldsmaten, og trykker i trynet for å ihvertfall komme i nærheten av kalorigrensen. Har en samboer som støtter meg, og som til og med melde seg inn selv nå for å virkelig leve seg inn i dette. Ikke at han trenger det!!!!

 

Hva savner jeg, så langt? Tjaaa... Eplecider og majones peker seg ut her. Men ellers så har jeg ikke hatt et eneste snev av sug etter snop eller søtsaker. Det er virkelig befriende! Men når jeg tenker etter, så er det ikke så ulogisk at det er sånn. Med magen konstant sprengmett, så ber den ikke akkurat om ennå mer fyll.

 

Velkommen til forumet :) Gleder meg til å bli bedre kjent med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Hei Fineline, takk! Jeg har vel strengt talt vært medlem siden 2009 :wub: men har liksom ikke turt å lage noen tråd om "KUN meg selv" fordi jeg alltid er redd for at det skal dabbe av, og det er flaut... Men nå har jeg jo målet mitt om å gå ned én kilo bare, sånn at jeg ser at dette funker, og inntil det skjer blir jeg nødt til å oppdatere her inne! (gir ingen mening, bare bestemte meg for det!)

 

Flott at du ikke får så masse søtsug da. Skjønner kjempegodt det med cider og mayonaise, cider drakk jeg faktisk i helgen desverre og majonaise kommer og går i blant det og... :unsure:

 

I dag har jeg vært på treningen og trent styrke! Jeg liker veldig godt programmet jeg har fått. Det er beregnet utifra a) at jeg løper, B) at jeg hadde ønske om å styrke kjernemusklaturen og musklaturen i magen, og c) at jeg HAR en tendens til å hate styrketrening og har lett for å dabbe av. Han tok seg derfor bryet å til og med markere hvilke øvelser jeg BØR gjøre dersom jeg dukker opp totalt demotivert en dag.. for da er det bedre å gjøre 4 sterke/viktige av 10 random øvelser og heller dra hjem enn å aldri dukke opp... Så jeg er veldig fornøyd. Har derimot funnet ut at jeg har en slags svakhet i det ene kneet... har alltid kjent smerte ved høy belastning eller laaange bratte oppoverbakker/klatring og lignende... men har aldri tenkt over det. Men i dag kom det frem i dagens lys: jeg har et problemkne... <_<

 

Etter oppdagelsen min om at 1ss olivenolje er ca 98 kalorier (!!!??!?) tok jeg meg bryet meg å steke kveldsomeletten min i en pitteliten teskje med bremykt istedet.. og det viste seg på registreringen :) Skal egentlig ikke registrere alt jeg spiser, gjør det bare av nysgjerrighet..

 

Ha en flott kveld og en god natt folkens! I morgen er en ny dag med heeeelt nye muligheter! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening med vekter har jeg prøvd, og jeg har også en tendens til å dabbe av, for til slutt å bare la være å komme mer. Det er virkelig ikke det jeg syns er kjekkest her i verden. Jeg syns rett og slett at det er kjedelig. Nei, jeg må nok heller finne meg andre ting å satse på enn akkurat det.

 

Så du registrerer ikke hva du spiser? Hvordan vet du at du får nok mat/energi da? Eller at du ikke spiser for mye mat/energi? Jeg har også fått noen vekkere, men den aller største vekkeren var de enorme mengdene mat jeg må spise hver eneste dag. Også har jeg blitt mer bevisst på sammensetningen av måltidene mine. Byttet ut noen av tingene med noe annet. Justert litt, rett og slett. Så til forskjell fra da jeg la på meg, så spiser jeg myyyyye, hele dagen, og er ikke sulten i det hele tatt. Og suget etter det søte er borte. Nå har jeg ikke utfordret meg selv på sjokolade og chips ennå, men jeg går nå ihvertfall ikke rundt med noe sug hele kveldene lengre. Toppers!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Hei Fineline :D

Joda er jo ikke sånn at jeg ikke skal egentlig, mer det at jeg ikke vil. Bare nå i første perioden at jeg gjør det for å se sånn ca hva jeg får i meg. Når jeg er fornøyd slutter jeg å registrere, fordi jeg ikke vil bli opphengt i kalorier. Er mer for det at jeg skal velge moderate mengder og spise sunne ting som faller seg naturlig... jeg har prøvd dette med registrering før i lengre perioder, men jeg hopper bare av fordi jeg blir lei og gir tilslutt blanke i hva jeg spiser. Det vil jeg ikke skal skje. Man MÅ ikke tenke kalorier hele tiden, men tenke helhetlig :) For å få helheten påplass må man tenke kalorier i begynnelsen... skjønner du tankegangen min? mulig den er litt annerledes, men den fungerer for meg iallefall :) God hjelpemiddel men vil ikke at det skal bli livsbøya mi...

 

Hvis du ikke liker styrketrening, kanskje du liker løping eller jogging? Jeg hater egentlig styrke, må ærlig innrømme. Det er kjempekjedelig. Så jeg løper ved siden av. Har følt litt at styrke er ikke til å unngå i lengden, så da må jeg bare kompansere med noe jeg faktisk liker i tillegg. Kombinasjonen styrke-løping-yoga er en fantastisk variasjon som hele kroppen har godt av for eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen potteplanten :)

Jo jeg er helt med deg på det med å bli for opphengt i kaloriene. Det er jo nå mens jeg har mye å lære, og mens jeg skal se hvilke justeringer jeg må gjøre, at jeg noterer flittig.

Jeg trodde jeg var sånn ca der jeg skulle være, eller litt i overkant. Jeg har jo gjort dette tidligere, og lykkes med vektreduksjonen da også. Men hallo!!!! Jeg har jo spist aaaaaltfor lite. Og gjerne også hatt for mye fett og sukker i kostholdet. Så da kom kiloene sigende på igjen. Denne registreringen har vært gull verd for min del, det er ihvertfall sikkert. Har hatt veldig nytte av den!

Når jeg tør, skal jeg prøve å slippe jerngrepet mht registrering. Vet ikke når det blir, men ser det an. Det blir ikke ennå, ihvertfall.

Og trening.... hehehe jajaja... Jeg har også et vodt kne. Har drevet på med aktiv sykling i flere år, men måtte gi meg pga kneet. Og det samme kneet sier også ifra når jeg prøver joggeskoene. Det kan være at kroppsvekten min gir en ekstra stor belastning på kneet når jeg jogger, så jeg skal nok prøve når kiloene mine er færre.

Yoga... joda, har prøvd det og. Har en pinnestiv kropp, og hadde virkelig utbytte av yogaen. Men jeg koste meg ikke med det. Det var ikke kjekt i det hele tatt. Jeg følte at kroppen var for stor og bunglete, og magen var veldig mye i veien. Skulle vel gjerne prøvd på nytt om ei stund. Vi har faktisk muligheten til å gå på yoga her på jobben, så det er ikke vanskelig å gjennomføre. Jeg har en arbeidsgiver som betaler oss for å trene, så jeg er veldig heldig sånn sett. Stor gymsal, og treningsrom ved siden av. Masse forskjellige aktiviteter å delta på. Men så kommer det evinnelige "skal-bare".... Nå skal jeg bare se å få litt skikk på de kiloene mine, sånn at kroppen min ikke blir i veien når jeg skal trene. Men det klarer jeg. Bare vent å se!!!! (hehe ja full av selvtillit nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Hei igjen potteplanten :)/>

Jo jeg er helt med deg på det med å bli for opphengt i kaloriene. Det er jo nå mens jeg har mye å lære, og mens jeg skal se hvilke justeringer jeg må gjøre, at jeg noterer flittig.

Jeg trodde jeg var sånn ca der jeg skulle være, eller litt i overkant. Jeg har jo gjort dette tidligere, og lykkes med vektreduksjonen da også. Men hallo!!!! Jeg har jo spist aaaaaltfor lite. Og gjerne også hatt for mye fett og sukker i kostholdet. Så da kom kiloene sigende på igjen. Denne registreringen har vært gull verd for min del, det er ihvertfall sikkert. Har hatt veldig nytte av den!

Når jeg tør, skal jeg prøve å slippe jerngrepet mht registrering. Vet ikke når det blir, men ser det an. Det blir ikke ennå, ihvertfall.

Og trening.... hehehe jajaja... Jeg har også et vodt kne. Har drevet på med aktiv sykling i flere år, men måtte gi meg pga kneet. Og det samme kneet sier også ifra når jeg prøver joggeskoene. Det kan være at kroppsvekten min gir en ekstra stor belastning på kneet når jeg jogger, så jeg skal nok prøve når kiloene mine er færre.

Yoga... joda, har prøvd det og. Har en pinnestiv kropp, og hadde virkelig utbytte av yogaen. Men jeg koste meg ikke med det. Det var ikke kjekt i det hele tatt. Jeg følte at kroppen var for stor og bunglete, og magen var veldig mye i veien. Skulle vel gjerne prøvd på nytt om ei stund. Vi har faktisk muligheten til å gå på yoga her på jobben, så det er ikke vanskelig å gjennomføre. Jeg har en arbeidsgiver som betaler oss for å trene, så jeg er veldig heldig sånn sett. Stor gymsal, og treningsrom ved siden av. Masse forskjellige aktiviteter å delta på. Men så kommer det evinnelige "skal-bare".... Nå skal jeg bare se å få litt skikk på de kiloene mine, sånn at kroppen min ikke blir i veien når jeg skal trene. Men det klarer jeg. Bare vent å se!!!! (hehe ja full av selvtillit nå)

Åjammen det klarer du skal du se! Vanskelig å få med skrotten når den er stor og føles i veien, men det fantastiske er jo at den krymper etterhvert som man holder på... Skjønner akkurat det du mener med yoga og jeg er helt enig. Før prøvde jeg yoga i gruppe på treningssenter. Det var ikke noe særlig, greide ikke å slappe av og følte alle andre klarte bedre enn meg. Så prøvde jeg for ikke lenge siden yoga i stua mi... på en myk tynn overmadrass i et mørkt rom med bare et vanilje-lys som skinte. Fant en gratisvideo på doyogawithme.com tror jeg det heter... Det var utrooolig fint. Kjempeavslappende, og ble allikevel litt støl dagen etter. Anbefaler det :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

I går veide jeg meg sent på dagen og havna på 92,9kg. Ble litt paff men tenkte igjen at jaja, nå har jeg spist en del mat i dag og man bør ikke veie seg på kvelden! Så veide meg igjen i dag tidlig og da var vekta 92,2. Myyye bedre :) Så da har jeg et utgangspunkt... Her for en uke eller to siden veide jeg jo 92,5 på morgenen.. Så noe må ha sjedd, det tar bare utrolig lang tid og mye effort. Men er vel ingen som har sagt dette skal være lett :mellow:

 

Matveien var ganske rar i går... dro på besøk rett etter jobb og fikk et rundstykke og noe smoothie, og "middag" ble ikke før i 19 tiden og det var salat neddynka i olje (ikke jeg som lagde den)... da ville jeg naturlig ikke spist mer, men det var bare blitt ca 1400 kalorier. I og med at jeg er anbefalt 1600 spiste jeg da en bolle med frokostblanding, så ble det 1610... Blir det riktig? Eller burde jeg latt være og heller gå i underskudd? Er jo i underskudd allerede på 1600 :S Tenkte kanskje det ville bli mer i balanse ved at jeg holdt meg til 1600.

 

I går gikk jeg raskt tur på 30 minutter. Nok til et trimpoeng i allefall, og var mest for å få mine 30 min om dagen. I dag skal jeg på treningsstudio igjen :D Er fortsatt støl etter sist, men det viser bare at det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to!

Jeg ser dere har mye av samme utfordringene som meg på endel ting. Trening er et slit og et mas. Jeg går helst på gruppetimer av aerobic eller dans da det å ha masse folk rundt meg hjelper meg å stå på og ikke gå hjem. På styrkerommet føler jeg meg så klønete også vet jeg kanskje ikke alltid hvor apparatet jeg skal ta neste står også føler jeg alle ser på meg når jeg vandrer rundt og ikke har peiling. Jeg hadde en PT-time i høst med veldig bra veiledning og jeg ble anbefalt romaskin. Det var faktisk ganske gøy! Hun lærte meg opp til hvordan jeg skulle bruke den best mulig for min størrelse og nedgang og det var lett å bli svett! Romaskinene var ikke så synlige heller for de andre på trening :) Jeg har også prøvd Yoga noen ganger. Jeg drev med dans i min ungdom og er fortsatt ganske myk så jeg føler jeg får til litt, men har litt samme opplevelse av at størrelsen på kroppen hemmer enkelte av øvelsene. Særlig når man står der med en supersprek instruktør som bare bøyer kroppen i de merkeligste retninger. Jeg har hatt bedre utbytte av Pilates. Har også brukt video og matte hjemme noen ganger. veldig fint hvis man har en fridag og kan ta en halvtime foran TV-en før man dusjer og starter dagen.

 

Jeg fører også opp kaloriene nå de første ukene. Havner på 1900-2000 hver dag. Det kan virke meningsløst når det er vanlig dagsbehov. Man skal jo helst ligge på rundt 1600 for nedgang. Men jeg spiser faktisk mindre og mer kontrollert enn før, så jeg skal stabilisere meg her denne uka også sette inn sterkere skyts etterhvert. Jeg merker nedgang allerede etter 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er ikke så dumt, nei. Den der yogaen hjemme som du fortalte om, Pottenplanten, virket veldig kjekk. Ble faktisk litt fristet til å prøve litt selv nå. Har jo det utstyret jeg trenger, så...

 

Jeg prøvde meg på en tur ut med rulleskøytene mine i går. Det var en skummel og vaklende opplevelse. Jeg har ikke prøvd dem på to år, og selv da var jeg ikke heeeelt der. Men det gikk nå greit. Bikkja og sambo var med. Tok det som dagens trening, og fikk meg litt treningspoeng. Dette må jeg gjøre igjen snart!!!

 

Og så kjekt for dere begge to at dere merker nedgang! Det er en fantastisk følelse :) Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt at jeg skulle drive på med snikveiing, men jeg klarer ikke å la være. Så jeg veier og veier og veier. Vekten min virker litt humørsyk... I går klarte jeg visstnok på mystisk vis å legge på meg 700 gram iløpet av en tur i dusjen hehehe. Hvaaaa, har jeg stått og svelget vann der inne, eller???? Jeg måtte le, det skal være sikkert. Men trenden er uansett nedadgående, så litt slingringsmonn får jeg ta med godt humør.

 

Godt humør, ja... Jeg merker på meg selv at jeg er i bedre humør for tiden. Det er bare herlig! Med en mage som er konstant mett og fornøyd, og at jeg klarer å gå på do (!!!) mer enn før, gjør noe med meg. Ikke har jeg noe søthunger heller. Stort sett baaaare fornøyd. Guu jeg er glad for at jeg startet med dette. Hvorfor ventet jeg så lenge som jeg gjorde, egentlig? Det var jo bare dumt!

 

Ha en flott dag, dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Rulleskøyter høres ganske skummelt ut ja :o ville jo vært gøy hvis man kan det, men har aldri prøvd før... tror jeg holder meg til løping :)

 

Vekta i dag viste 92,1... 100 gram siden sist! Ikke så mye og det kan ha vært vann, men holder motet oppe. Trente i går og da kjente jeg ble skikkelig svimmel da jeg tok situps på bosuball... og nesten så jeg kjente meg fyllesjuk. Tror jeg tok litt for hardt i så roet litt ned og da gikk det greit.

Sneik til meg litt jordbær og is i dag på jobb... men var mest jordbær og pittelitte is :) Så neste blir det jobb nummer to og da går og står jeg hele dagen så lar det bli treninga for i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jordbær er digg!!!! Har hatt en del jordbær de siste dagene, og virkelig kost meg. Har tatt gresk yoghurt og balsamicokrem over, og det er bare nydelig. Ikke gir det noe særlig med kalorier heller.

 

Jeg veide meg i mårrest, og det ser fremdeles bra ut. Tør ikke å røpe hvilket tall som viste, men det var ihvertfall mindre enn på veiedagen min. Nå vet jeg at dagens meny har vært kaloririk, med masse fet fisk. Holder litt igjen senere i dag, så er jeg nok i mål til kvelden. Og jeg skal jammen meg bevilge meg et "frimerke" i form av en eplecider i kveld. Glede!!!!!! Ser frem til den, ja.

 

Ellers blir det en god tur på sykkelen i kveld. Ikke noe trening, men vi skal ta med bikkja og bare fintrø en times tid. Se hva som har skjedd i nabolaget og sånnt. Vi bor på landet, så vi må jo et stykke avgårde for å komme noen vei hehehe... Men fintrøing og fintrøing - det blir nå kalorier ut av det, så da er det bare good!

 

I helgen er det bursdag i huset. To av kidsa har bursdag, så da blir det litt av hvert av både det ene og det andre. Jeg er såpass forkusert på hva jeg selv skal spise nå, så jeg tror det skal gå greit. KOmmer ikke til å gå bananas i kakefatet uansett :)

 

Ha en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

En frisk og fri lørdags morgen! I dag skal jeg vaske og støvsuge leiligheten, vaske klær osv, så når jeg tenker over det vil det jo tells litt som trening? :rolleyes::P Fordi jeg bestemte meg for at jeg ikke orker å trene i dag. Har gjort et eller annet hver dag i ukedagene og vært på jobb fra 9-12, 16-23 i hele går. Så da orker jeg bare ikke. I dag skal vi ha reker og loff og sånt... og må innrømme at jeg får litt second thoughts! Har lest at man kan lage sin egen majones så har kjøpt inn til det, men blir jo fortsatt en del fett. Men pytt! Har hatt lyst på reker i over en uke nå...

Jeg er enig Fineline at man blir så fokusert på hva man spiser etterhvert. At det går jo stort sett greit selv om man får utfordringer? For sånn som i går da jeg fikk tilbudt is, jordbær, mandelkake følte jeg ikke det som noe problem i det hele tatt. Fordi jeg var så fokusert på min egen mat at jeg fint sa nei til mandelkake og heller tok masse jordbær og litt is. Hadde ikke lyst på kake engang.

Har bare funnet ut at jeg MYE heller vil spise kake og godt jeg har hatt lyst på lenge, fremfor å si ja til noe dritt impulsivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Ja så var det pån igjen med jobb og hverdag. Orker ikke å trene de dagene jeg jobber egentlig, men får ikke så veeeldig dårlig samvittighet med tanke på at jeg går og står hele dagen der borte. Maten går sin gang.. det er lett å spise noe du ikke har kontroll over, men prøver å regne så mange som mulig kalorier sånn at jeg heller går positivt i overskudd enn negativt i underskudd. Hvis det gir mening... vil heller bli positivt overrasket over at "åja var ikke så ille da".

 

Tror jeg har gått ned 100gram til..! :D KAN være 200. Men vekta vi har er eledig. Den er kjempekresen på hvor den står for at den skal vise riktig. På badet viste den alt fra 92,2 til 92,6, 93,9 osv.... stolte først på 92,1 da jeg flyttet litt på den siden den viste det gjentatte ganger. Så går jeg i dusjen, vasker håret, føner håret, så veide jeg meg igjen av ren nysgjerrighet på stuegulvet siden det alltid blir riktig der. 92,00..! Hvis det stemmer har jeg totalt gått ned 500gram. Men vil ikke håpe for mye, for det er jo veldig opp og ned. Men ingen logikk tilsier at jeg skal miste væske i dusjen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha nei enig, ingen logikk som tilsier at en tur i dusjen skal gi noen vektendring :D Jeg legger gjerne på meg i dusjen, ifølge min badevekt. Hahaha du liksom. Skulle gjerne sagt noen alvorsord til den badevekten... Men jeg prøver å sette badevekten på samme sted hver gang, og tror nok at den er sånn omtrentlig riktig. Jeg ser stort på det, og følger med på "trenden".

 

Siden siste veiing har jeg nå gått ned 1,3 kilo. Det vil si 3 kilo totalt på de to ukene jeg har holdt på med dette. Selvsagt med et lite forbehold for svinginger i badevekten... Men jeg forholder meg til de tallene jeg ser, ihvertfall. Og fremdeles spiser jeg så det tyter ut av ørene mine. I går kveld begynte vi å snakke litt om dette med kalorier, og hvordan i all verden vi skal klare å holde vekten etter vi har nådd målene våre. For da skal vi jo faktisk ha ennå flere kalorier! Det undres!

 

Du snakker litt om trening og sånnt, potteplanten.Vanskelig å få til trening hver dag, og at du egentlig er ganske aktiv i hverdagen. Jeg tror jeg skjønner deg på en prikk! Jeg er også ganske aktiv i hverdagen, og legger gjerne inn både golfturer, turer med hunden og andre ting som kan måles. Og det blir ganske mange treningspoeng ut av disse tingene, heldigvis. For trening blir det heller lite av. Skulle hatt noe jeg kalte "trening", men det har jeg ikke. Planlegger å melde meg inn på treningssenter etter sommerferien, og mener det vil være bra for meg. For jeg eier ikke styrke i armene, for ikke å snakke om "korsettet". Og skulle ha trent kardio også, for jeg blir ganske fort andpusten. Kan vel med hånden på hjertet si at formen ikke er på topp!!! Uff.... Men da er det heldigvis bare èn vei det kan gå, og det er oppover. Og oppover skal jeg! Så det, så!

 

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Ja Fineline da er vi nok litt i samme situasjon! Bortsett fra at du kan jo legge til aktivitetene dine her på GR hvis du går tur og spiller golf, men min aktivitet er jo på jobb... Så jeg kan ikke måle det i like høy grad. I går hadde jeg tenkt til å ta med skritteller men jeg fant den ikke rett før jeg dro. Så det får nå være til neste uke :) Da blir det til at man ikke orker å trene, rett og slett. Men yoga, styrke og lignende som ikke krever masse cardio, det fungerer på fridagene man får! Hvis man får noen fridager :P

 

I gode nyheter, vekta i dag viste 91,7! Yaaay! I og med at vekta for ganske mange uker siden viste 92,5 syntes jeg det er ganske greit å kunne si 'dette er fremgang'. Det er ikke mye, men det er en forskjell. Jeg går utifra at dette er riktig tall siden vekta ikke har gått oppover på den tiden jeg har holdt på, kun nedover. Sakte. Sikkert.

 

I dag skal jeg på sommerleir i 5 dager! Gleder meg, men er litt nervøs for hva vi får til mat... Men forhåpentligvis blir det såpass greit med aktivitet at det er gjennomførbart :) Det er jo ikke strandferie på mallorca det er snakk om så sååå mange utskeielser blir det nok ikke snakk om. Jeg får ikke skrevet på GR på den tiden eller registrert, så blir spennende å se hva vekta viser når jeg kommer hjem... Kanskje jeg blir positivt overrasket :) Ha en fin dag du og, og bruk de neste dagene godt og spis masse! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh så bra at pilen på vektskålen peker rett vei for deg!!!!! Grattis :) Og som du selv skriver, så går det gjerne ikke så fort nedover, men nedover går det... ikke oppover. Det er jo en glede :)

 

Jeg kom akkurat inn fra lunsj med samboeren min. Han henter meg til lunsjdate nå og da, og i dag var igjen en sånn herlig dag :) Han òg følger GR-opplegget, så han har også veldig fokus på kostholdet og mengder og sånnt nå. Vi var fryktelig i tvil om hvor vi skulle gå og lunsje, men ble nå til slutt enige om en av sandwich-kafeene her. Valget falt på en slags kyllingsandwich med karrimajones, og vi fant ut at kalorier får være kalorier denne gangen. Vi skulle jo uansett ikke fråtse i maten, og måltidet er over når måltidet er over. Mmmmmmmm så godt. Så vi har nok skeiet ut nå, men det var en kontrollert utskeielse. Jeg er litt i tvil om hvordan jeg skal registrere lunsjen i dagboken min, men har uansett planlagt resten av måltidene for dagen. De er helt "på normalen" ihht. GR. Og dessuten blir det golf i kveld. Tror nok at jeg drar denne greit i land, jeg :) For man skal da kunne unne seg noe ekstra òg hehehe.

 

God tur på sommerleir, potteplanten! Jeg tipper at det kommer til å gå helt greit med maten, især hvis du velger kalorilett mat. Da kan du spise temmelig mye før det er FOR mye :) Ja, noe lærer man da heldigvis gjennom dette GR-opplegget :)

 

Hehe også får du prøve å huske å legge den der skrittelleren din klar til bruk, sånn at du får brukt den og registrert skrittene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Potteplanten

Nå er jeg tilbake igjen! Det tok sin tid å komme seg såpass langt at man begynner å skrive her igjen... Etter sommerleiren sklei det veldig ut, klarte ikke å holde trutt etter de 5 dagene. Det som er problemet mitt i det lange løp. Flaut å komme krypende tilbake...

Men, har flyttet for meg selv og alt står veldig fint til og har hatt akkurat den livsstilen jeg ønsker! Prøver å trene 5 dager i uka, blir jo alltid litt mindre men er ganske streng på den standarden hvis jeg kan. Trener til videoer på youtube hjemme og løper litt i tillegg, elsker denne treningsformen. Frihet og variasjon, og kjenner virkelig resultatene! Prøver å ikke få i meg så mye mer enn 12-1300 kcal, og jeg vet dette høres fryktelig lite ut, men jeg har plenty energi og spiser gjerne litt mer hvis jeg vet jeg har trent. Prøver å velge så mye proteiner så mulig så er mett stort sett hele dagen. Dessuten, jeg veier ikke maten, så har på følelse av at jeg sikkert får i meg mer enn jeg tror :)

Men så lenge jeg går ned og ikke sulter på veien er jeg fornøyd, og nå som jeg har gått ned 3,7 kg er jeg iallefall ganske fornøyd!

 

Så vekt hittil er 88,0 kg circus circa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se deg tilbake igjen, det har vært ganske stille rundt her siden sommeren :)

 

Og vektnedgangen er på gli for deg, skjønner jeg... Det er godt, det. Det er jo derfor vi er her :) Jeg har også greid å jobbe meg nedover på vektskalaen, og begynner å bli fornøyd. Jeg har passert mitt siste delmål, og har ikke mer enn 2,4 igjen til jeg har nådd målet mitt. Da er jeg 72 kilo. Planen er å holde meg der ei stund. Jeg skriver "ei stund", for jeg ser jo at jeg muligens vil gå ennå lengre ned. Men det skal jeg kjenne på ei stund, også bestemmer jeg meg for å enten bli værende eller å gå ytterligere ned.

 

Jeg var med på en tilstelning i går der jeg måtte ta på meg noe riktig pent. Så jeg fant fram den fine lille sorte som jeg kjøpte før jul. Den var jo blitt aaaaaaltfor stor for meg nå. Den var jo ikke fin på i det hele tatt! Men siden jeg ikke hadde noe annet å kle meg med, så måtte jeg jo bare ta den med en pen jakke utenpå. Jeg skal ikke klage, altså. Det var herlig å kjenne at jeg har blitt mindre. Men ser jo også for meg at utgiftspostene kommer til å øke litt nå når jeg trenger mindre størrelse på klærne. Jeg har funnet frem det jeg har av gamle klær, men det er ikke alt jeg kan bruke. Så da må det handles... Jaja... *smiler*

 

Ha en strålende dag, potteplanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Nææi, så glad jeg er på dine vegne Fineline! Gratulerer med neeesten nådd mål, det må være fantastisk å ikke gå rundt og tenke "slanking" hele tiden... Gleder meg bare til jeg kommer meg til første delmålet mitt jeg da :P Som er 85kg..

Å kjøpe nye klær er jo heldigvis ikke det verste som må gjøres kanskje! Ville vært mye verre hvis det var pga vektøking.. :P Men skjønner hvis økonomien kanskje ikke tillater det. Bor for meg selv nå da, men reiser 'hjem' 1 gang i uka pga. skole og er der i to dager. det blir gjerne 3 dager da, og sånn som i dag var jeg jo ikke hjemme før sent pga jobb. det vil si praktisk talt 4 dager har blitt spist opp uten noen trening :( har ikke dårlig samvittighet, men har mer den følelsen av å føle meg bedriten og lei meg over at jeg ikke får holdt momentumet... og det at jeg ikke går ned så mye på den måten. Men det bedrer seg vel. Burde gjøre noe nå i kveld men er jo sliten pga. jobb. Ville vært kult å gå og svømme nå...! Men er så ny på dette stedet, vet ikke hvor nærmeste svømmehall er :/ og det er jo ganske sent på kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det potteplanten :)

Og ja det gir meg en veldig god følelse å vite at jeg er nesten der. Samtidig så har jeg sååå lyst til å ta et skippertak nå, og bare "bli ferdig med det". Komme meg dit jeg skal være, og være fornøyd med det.

Men... så har det ikke vært så veldig mange hverdager den siste uken dessverre. Jeg har vært både på konferanse med jobben og på hyttetur med svigerfamilien. Så hva som skjer med vekten i mårra (veiedag) er jeg ganske spent på. Jeg har spist uregelmessig, og det jeg har spist har jeg ikke hatt særlig kontroll på. Det vil si at jeg har passet meg for mengdene når jeg først har spist, men at det jeg har spist har vært litt ymse. Sånn er det jo gjerne. Så etter saltholdig og fet mat så er jeg ikke så optimistisk for morgendagen. Hehehe jeg føler at jeg syter litt nå altså... Får heller huske på at trenden er nedadgående, så får jeg være glad for dèt ihvertfall :)

 

Så du liker å svømme du, ja. Hper du finner ut av dette med basseng der du er, det er jo herlig å få trene på den måten man liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...