Gå til innhold

Handletur til Sverige


Gjest FrkSol
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FrkSol

Jeg skal på handletur til Sverige neste uke. Det "alle" pleier å kjøpe, er jo kjøtt, alkohol og godis Nå er jo ikke akkurat det det mest sunne man kan spise, så da spør jeg enkelt: Hva pleier du å putte i handlekurven når du er hos söta bror?

 

Tar gjerne i mot tips til sunne ting, billige ting og annet enn mat som det lønner seg å kjøpe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest PolarErMinVenn

Jeg skal på handletur til Sverige neste uke. Det "alle" pleier å kjøpe, er jo kjøtt, alkohol og godis Nå er jo ikke akkurat det det mest sunne man kan spise, så da spør jeg enkelt: Hva pleier du å putte i handlekurven når du er hos söta bror?

 

Tar gjerne i mot tips til sunne ting, billige ting og annet enn mat som det lønner seg å kjøpe der.

Er seint ute, men evt til neste tur, kjøp kjøtt! Men da reint kjøtt, biff, kjylling, svinefile, steik, men ikke karva kjøtt, kjøttdeig o.l =) Og se hva du finner av treningstøy ;)

 

God tur om du ikke har vært allerede!! Og håper du fant ut av det om du har kommet deg hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg kopierer et svar jeg ga i en annen tråd for et par år siden:

 

Jeg handler alltid en del meieriprodukter:

 

- mager feta-ost (3%)

- mager Brie (10%)

- alle varianter cottage cheese, mange flere varianter enn hjemme

- creme fraiche 5% (mye lavere i kcal enn hjemme)

- mager gulost i storpakke (billig, Så Lett-gulosten her er hjemme er dyr), river opp i porsjoner og fryser

 

Jeg handler aldri karbonadedeig i Sverige, da den har 10% fett. Handler kun norsk karbonadedeig, jeg. Men kyllingfileter kan jeg kjøpe.

 

Av kjøtt handler jeg ellers rent kjøtt av storfe, og salatterninger av kylling og kalkun. Og vanlig magert pålegg, som kokt skinke.

 

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest flettemette1

Jeg skal på handletur til Sverige neste uke. Det "alle" pleier å kjøpe, er jo kjøtt, alkohol og godis Nå er jo ikke akkurat det det mest sunne man kan spise, så da spør jeg enkelt: Hva pleier du å putte i handlekurven når du er hos söta bror?

 

Tar gjerne i mot tips til sunne ting, billige ting og annet enn mat som det lønner seg å kjøpe der.

 

Jeg kjøper alltid masse knekkebrød der fordi de har så mye godt og spennende :)

I tillegg til kyllingkjøtt, svinestekpålegg (uten fettrand helst) og diverse diverse. Brus og godis nei takk. Men Ramløsa derimot, det er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg skal på handletur til Sverige neste uke. Det "alle" pleier å kjøpe, er jo kjøtt, alkohol og godis Nå er jo ikke akkurat det det mest sunne man kan spise, så da spør jeg enkelt: Hva pleier du å putte i handlekurven når du er hos söta bror?

 

Tar gjerne i mot tips til sunne ting, billige ting og annet enn mat som det lønner seg å kjøpe der.

 

 

Hei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er mine favoritter:

  • Lindahls Cottage Cheese jordgubb (130kcal, veldig god som pålegg. Dessverre har jeg ikke funnet denne de siste gangene jeg har vært i Sverige. Har sjekket flere butikken.. :( )
  • Risifrutti (minner veldig og "Ris Lunsj" vi har i Norge. Omtrent samme kaloriinnhold også)
  • Diverse Polarbrød. De har endel flere sorter Polarbrød i Sverige, enn i Norge. Også flere med fullkorn. Ligger på normalt 260-270 kcal/100g, som er vanlig for brød generelt. Liker Polarbrød fordi de allerede er posjonert, og det er veldig enkelt å kaste med seg noen Polarbrød i veska som kan benyttes som mellommåltid/lunsj etc.
  • Kjøttpålegg: De har mange ulike sorter. Kalkun, kylling, roastbiff bl.a. Flere av disse ligger på 90-110 kcal/100g. Vanlig for denne typen pålegg, men ofte billig!
  • Babybel light mini (50kcal/stk, dvs ca 250kcal/100g)
  • Lindahls Kvarg jordgubb (86kcal/100g, også rik på proteiner - 6,5g/100g)
  • Pastaplater i ferskpasta (kcal-innholdet blir raskt det samme som tørrvarevarianten når man tar høyde for at ferskpasta inneholder mer vann. Men disse er veldig billige, og det er mye bedre å bruke ferskpasta i f.eks. lasagner som ikke trenger stå så lenge i ovnen, dersom man har stekt kjøttet på forhånd. Slik man gjerne har gjort f.eks. i Roede's kyllinglasagne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...