Gå til innhold

Det var færre kalorier før, eller?


Gjest lowbarb
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lowbarb

Jeg gikk på Grete Roede kurs for ca 10 år siden og da gikk jeg ned 30+ kg. Telte kalorier og trente masse. Var beinhard disiplin i ett år men det gav også resultater.

 

Etter dette har 10 kg kommet tilbake og disse + fem kg til vil jeg ha bort bort bort! Fra påske og frem til feriestart i medio juni har jeg trent i snitt fire dager i uken. Løpt masse på mølla (hadde jeg aldri trodd), styrke en til to ganger i uke, og jeg har jevnlig møtt personlig trener. Vekten har stått mer eller mindre stille (utrolig demotiverende), men jeg merker jo på kroppen og klær at forandring har skjedd. Ikke en stor forandring, men nok til at jeg merker det selv.

 

Første gangen jeg gikk på Grete Roede raste vekten av meg. Ja, jeg var mer enn 20 kg tyngre enn det jeg er nå, men kalorinntaket var også endel lavere enn det er nå. Jeg innbiller meg at det lå på 1200-1400 kcal om dagen? Kan det stemme? I følge Grete Roede skal jeg nå spise 1900 kcal om dagen, det er ganske mye mer enn når jeg sist gikk kurs og jeg veier mye mindre nå.

 

Er det urealistisk å håpe på et ukentlig vekttap på 0,7-1 kg i uken eller skal jeg øke antall kcal til 1900? Denne første uken gikk jeg bare ned 400 gram og det var skuffende lite. Jeg håper å være i gang med trening igjen til uken og satser på å trene 4-5 ganger pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der :)

Ja jeg lurer på om ikke opplegget har blitt endret, slik at vi nå kan/bør/skal spise flere kalorier enn tidligere. Jeg mener jeg har sett flere som har kommentert dette òg.

 

Som deg, har jeg også gått på GR-kurs for en del år tilbake. Jeg mener at jeg den gang kunne spise 1200-1300 kalorier om dagen. Det funket fint, og jeg gikk ned 8 kilo iløpet av kurset. Men jeg husker at jeg var mye sulten, og at jeg var lettet når kurset var over.

Denne gangen har jeg ikke meldt meg på kurs, men er gullmedlem. Jeg har fått tildelt 1600 kalorier om dagen. Denne gangen strever jeg med å få i meg alle kaloriene, og føler at det er rene matorgien hver eneste dag hehehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...