Gå til innhold

Dagbok på vei ned i vekt


Anbefalte innlegg

Dette kommer jeg til å bruke som dagbok på min ferd ned i vekt.

 

Jeg er en trebarnsmor som fyller 32år i oktober.

Englene mine er 7,6 og 4.

 

 

Jeg er ikke større en 160cm og da er en vekt på 105kg i meste laget.

Har veldig lyst til å komme meg ned til 70kg.

 

Har vært flink til å gå ned i vekt før, men det hjelper ikke i det lange løp.

 

Dere må gjerne slå følge på min vei.

 

Tvitvi :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk heiidi!

 

Har du holdt på lenge?

Jeg begynte nå i sommer og midt første mål var at jeg ikke skulle komme tilbake til jobb etter ferien og veie enda mer enn før, og helst ha kommet i litt bedre form også. Jeg har gått ned 3kg på syv uker så det er ikke akkurat noen superfart på meg. Men jeg er så uendelig glad for hvert eneste gram ned og er klar over at det tar tid. Både å endre inngrodde matvaner og å klare å komme skikkelig i gang med trening. Jeg håper det skal føles bedre og lettere med trening etterhvert som kiloene forsvinner 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte nå i sommer og midt første mål var at jeg ikke skulle komme tilbake til jobb etter ferien og veie enda mer enn før, og helst ha kommet i litt bedre form også. Jeg har gått ned 3kg på syv uker så det er ikke akkurat noen superfart på meg. Men jeg er så uendelig glad for hvert eneste gram ned og er klar over at det tar tid. Både å endre inngrodde matvaner og å klare å komme skikkelig i gang med trening. Jeg håper det skal føles bedre og lettere med trening etterhvert som kiloene forsvinner 😊

 

 

 

Jeg tror også det blir lettere etterhvert som kiloene forsvinner.

Det er jo veldig deilig å trene, men det er først når jeg har kommet igang, også er jeg veldig fornøyd med meg selv etterpå.

 

Deilig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ferdig på jobb en fredag kjenner jeg er helt greit :P/>

 

Blir en time vasking og rydding før trening.

 

Jeg synes det er veldig koselig med et forum der man kan skrive om alt og ingenting.

 

Alle kan lese det de vil eller bare bla videre.

 

Tror dette kan bli en STOR motivasjonskilde for meg.

Tar gjerne imot tips og historier om dere som er på vei nedover og dere som har holdt på en stund.

 

35kg er mange kg, så jeg blir nok her en stund ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare å stå på videre, jeg har veiedag onsdag og det ser ikke ut til å gå rette veien for meg heller denne uken. Håper jeg heller ikke har mer enn 200 g opp. Har holdt meg innenfor kalorigrensen, men har ikke fått beveget meg nok i det hele tatt. Men ny uke og motivasjonen og viljen er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare å stå på videre, jeg har veiedag onsdag og det ser ikke ut til å gå rette veien for meg heller denne uken. Håper jeg heller ikke har mer enn 200 g opp. Har holdt meg innenfor kalorigrensen, men har ikke fått beveget meg nok i det hele tatt. Men ny uke og motivasjonen og viljen er her.

 

 

Takk heiidi!

 

Fikk pulsklokke av mannen min i går så den må prøves i dag.

Kan ikke si jeg ha kropp til å jogge men jeg liker elipsemaskinen min så da blir det en tur på den, så får jeg se hvor lenge jeg orker å stå.

Kommer helt ann på programmet jeg velger.

 

Vi får heie på hverandre .

 

Tvitvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 30min. med hardt løp på elipsemaskinen i dag.

Det er veldig deilig når man er ferdig :D

 

Også blir man litt glad :P

 

Har lenge gått og tenkt på slankeopprasjon, men har bestemt meg for at dette skal jeg klare på egen hånd!

 

Det er et sunnere alternativ.

 

Har venner som har tatt operasjonen, men dette føles mer riktig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Hei på dere!!

 

Jeg henger meg på her!

Jeg skal også ned mange kilo.... Mer enn 40 faktisk!

Jeg har gått ned 4 kg før jeg meldte meg inn her. Men trenger noen som inspirerer meg og det kjenner jeg at jeg kan finne her.

 

Veier meg onsdager. Veide meg ikke forrige onsdag, da jeg var på ferie. Smugtitta på vekta i dag, men skal vente til onsdag og få mål for de siste to ukene. Men er fornøyd med smugtitten i dag. Har ikke gått opp i ferien. Jeg sier meg fornøyd med det, og håper det blir noen gram ned innen onsdag.

 

Ønsker dere alle lykke til dagene som kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en super dag B)/>

 

Det er bare å henge seg på.

Velkommen skal dere være.

 

Føler det litt mer forpliktende når man "skrifter" om vekten sin hver uke. :rolleyes:/>

Også tror jeg vi har veldig mange av de samme tankene, men snakker kanskje ikke så mye om det til noen ( annet en til den vi bor sammen med).

 

Lykke til med veiingen i morgen Mamsen-SJ!

Alltid like spennende med veiing.

Tror nok du kan være til inspirasjon for meg også.

 

Vi trenger bøttevis med motivasjon og inspirasjon alle sammen for å klare dette uke etter uke etter uke..........!

 

Gleder meg til å følge med, og gjøre dette sammen med dere! :D/>

 

Skal trene senere i dag når barna er i seng!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne80

Hei dere. Jeg startet på internettkurs på nå på mandag (5. aug), og drømmer om å gå ned rundt 35 kilo. Henger meg på denne lenken og håper vi kan hjelpe hverandre :)

 

Litt om meg:

33 år. Ingen barn.

Høyde 170, vekt 124 kg.

Jeg trener jevnt på treningssenter, det har jeg alltid gjort. Min største utfordring er å spise rett, samt trene nok styrke/bygge opp nok muskelmasse. Jeg liker best annen "artig" trening, som zumba, step ol. Så jeg må jobbe hardt for å motivere meg til styrketrening - som jo er superviktig ifbm. vektreduksjon. Ser frem til å følge dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg startet på internettkurs på nå på mandag (5. aug), og drømmer om å gå ned rundt 35 kilo. Henger meg på denne lenken og håper vi kan hjelpe hverandre :)/>

 

Litt om meg:

33 år. Ingen barn.

Høyde 170, vekt 124 kg.

Jeg trener jevnt på treningssenter, det har jeg alltid gjort. Min største utfordring er å spise rett, samt trene nok styrke/bygge opp nok muskelmasse. Jeg liker best annen "artig" trening, som zumba, step ol. Så jeg må jobbe hardt for å motivere meg til styrketrening - som jo er superviktig ifbm. vektreduksjon. Ser frem til å følge dere alle :)/>

 

 

Velkommen skal du være Kvinne80.

 

Jeg også liker veldig godt zumba men føler det er litt belastning for knær.

Nå er det mest elipsemaskin det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Veiingen i dag gikk bra!!

 

- 1,2 kg på to uker. Da har jeg ikke hatt matregistrering og har vært på farten hele tiden!! Så jeg er kjempe fornøyd!!!!

 

 

 

Men; jeg lurer på om dere andre veier der på kvelden eller på morgenen???

Blir kjempe glad for noen tilbakemeldinger på det!!

 

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne80

Veiingen i dag gikk bra!!

 

- 1,2 kg på to uker. Da har jeg ikke hatt matregistrering og har vært på farten hele tiden!! Så jeg er kjempe fornøyd!!!!

 

 

 

Men; jeg lurer på om dere andre veier der på kvelden eller på morgenen???

Blir kjempe glad for noen tilbakemeldinger på det!!

 

 

Ha en flott dag!

 

Hei! Så bra med vektnedgangen, du har jo vært kjempeflink! :)

Jeg veier meg alltid på morgenen før jeg spiser eller drikker noe. Men det er bare fordi jeg synes det er mest praktisk. Jeg tenker at det egentlig ikke er så nøye når på dagen man veier seg - men det viktigste er at en veier seg til samme tid hver gang, slik at sammenligningsgrunnlaget blir riktig; f.eks. alltid på kvelden etter kveldsmat, eller alltid midt på dagen før middag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen i dag gikk bra!!

 

- 1,2 kg på to uker. Da har jeg ikke hatt matregistrering og har vært på farten hele tiden!! Så jeg er kjempe fornøyd!!!!

 

 

 

Men; jeg lurer på om dere andre veier der på kvelden eller på morgenen???

Blir kjempe glad for noen tilbakemeldinger på det!!

 

 

Ha en flott dag!

 

Veiing foregår i total netto om morgenen etter toalettbesøk og før frokost. Her er vi ikke interessert i mage- og blæreinnhold, vettu, bare hvor mye kroppen for øvrig veier. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Takk for tilbakemeldingene!

Jeg setter utrolig stor pris på dem. Blir også inspirert til å jobbe videre når jeg leser i denne og andre tråder!!

 

Jeg har et motto i denne prosessen og det er: TA EN DAG I GANGEN!

 

Jeg har en tendens til å skli helt ut hvis jeg har glippa en dag og spist sjokolade. Da er liksom uka ødelagt og jeg kan fortsette. Dette har jeg tenkt å snu på.

 

Jeg gjorde også en vri på matregistreringen i dag!

Jeg la inn alle måltider på forhånd. Altså planla jeg hva jeg hadde tenkt å spise.

Da fikk jeg justert og tilpassede ulike måltidene ift den totale sammensetningen. Jeg sliter med å nå 1600 kcal pr dag! Det har jeg klart for første gang i dag!! Jeg har vel strengt tatt følt meg veldig mett i hele dag! Har ikke kjent noe søt sug eller noe...

Dette funka i hvertfall for meg, så jeg tenkte det var greit å dele den med flere :-)

 

Jeg heier på dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...