Gå til innhold

Ned i vekt uten kurs?


Anbefalte innlegg

Er det noken her som kun bruker forum og legge inn mat, og går ned i vekt?

 

Jeg gjør det omtrent på den måten. Jeg bruker forumet her for å få og opprettholde motivasjonen, og begynte med å registrere mat, trening og vekt. Pga. ferien lastet jeg ned en app (Shape Up), og nå synes jeg det er lettere å registrere mat på den, siden mobilen omtrent alltid er med likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det omtrent på den måten. Jeg bruker forumet her for å få og opprettholde motivasjonen, og begynte med å registrere mat, trening og vekt. Pga. ferien lastet jeg ned en app (Shape Up), og nå synes jeg det er lettere å registrere mat på den, siden mobilen omtrent alltid er med likevel.

 

 

Så motiverande å høyra. Du har jo vert kjempeflink , og gått ned masse :-) trener du mykje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er jeg ikke så flink til å trene, men det har blitt ganske mye hverdagsaktivitet i sommer i forhold til det jeg vanligvis har med min heller stillesittende jobb. Det viktigste jeg har gjort, er å registrere nøye det jeg spiser, og bli mer obs på hva som har gjort at jeg har gått opp i vekt. I tillegg har det for min del vært en fordel at det har vært sommer. Da har jeg mer lyst på lettere mat. Jeg tror høsten blir mer utfordrende. Dessuten var jeg veldig motivert da jeg startet. Hadde jeg prøvd en måned før, hadde det nok ikke gått så bra.

 

Lykke til med å finne ut hva som virker for deg. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er jeg ikke så flink til å trene, men det har blitt ganske mye hverdagsaktivitet i sommer i forhold til det jeg vanligvis har med min heller stillesittende jobb. Det viktigste jeg har gjort, er å registrere nøye det jeg spiser, og bli mer obs på hva som har gjort at jeg har gått opp i vekt. I tillegg har det for min del vært en fordel at det har vært sommer. Da har jeg mer lyst på lettere mat. Jeg tror høsten blir mer utfordrende. Dessuten var jeg veldig motivert da jeg startet. Hadde jeg prøvd en måned før, hadde det nok ikke gått så bra.

 

Lykke til med å finne ut hva som virker for deg. :)/>/>

 

Hørest ut som eg har eit ganske likt utgangspunkt som deg, så motivert vart eg absolutt no :-)

Rekna du sjølv ut kor mange kalorier per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som eg har eit ganske likt utgangspunkt som deg, så motivert vart eg absolutt no :-)

Rekna du sjølv ut kor mange kalorier per dag?

 

Har du en smartphone, anbefaler jeg den Shape Up-appen. Der kan du legge inn høyde, vekt og ditt aktivitetsnivå, og ønsket nedgang per uke (jeg valgte 0,75 i begynnelsen, og tenker å trappe langsomt ned etterhvert), og så regner den ut hvor mange kcal du bør innta. Den finnes både som gratis-app og betal-app.

 

Dessuten anbegaler jeg deg å bli med i "minus 3 kg"-tråden som June72 har startet. Det er en god motivasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en smartphone, anbefaler jeg den Shape Up-appen. Der kan du legge inn høyde, vekt og ditt aktivitetsnivå, og ønsket nedgang per uke (jeg valgte 0,75 i begynnelsen, og tenker å trappe langsomt ned etterhvert), og så regner den ut hvor mange kcal du bør innta. Den finnes både som gratis-app og betal-app.

 

Dessuten anbegaler jeg deg å bli med i "minus 3 kg"-tråden som June72 har startet. Det er en god motivasjon. :)/>

 

Då har eg lasta ned appen :-) Den ser jo kjempefin ut! La inn 0,5 kg i veka, men håper på litt meir.

Vurderer å oppgradere til gull,men får prøva den litt fyst. Vart 1400 kalorier i veka, så det må eg få til :-)

Minus 3 kilo tråden skal eg bli med på :-) små skritt:-)

Tusen takk for svar her, vart mange spørsmål på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg gjør det! :)

 

Jeg registrerer vekt hver uke, og bruker forumet - det er veldig nyttig! Registrerer maten enten her eller på Shape-up-appen (men er ikke så utrolig flink til registrering hele tiden), og så trener jeg minimum en gang i uka, og forsøker ellers å være i bevegelse hver dag. Det fungerer for meg, men det går veldig sakte. For min del er det egentlig greit at det går sakte, så lenge det går riktig vei. :)

 

Som trolletbo sier, så tror jeg også at jeg har en fordel om sommeren. Jeg har ikke like stor matlyst, og jeg har mer lyst på lett mat. Generelt er jeg nok mer aktiv også, på grunn av lyse dager og kvelder.

 

Håper du får god nytte av shape-up-appen og forumet, og lykke til med vektnedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg gjør det! :)/>

 

Jeg registrerer vekt hver uke, og bruker forumet - det er veldig nyttig! Registrerer maten enten her eller på Shape-up-appen (men er ikke så utrolig flink til registrering hele tiden), og så trener jeg minimum en gang i uka, og forsøker ellers å være i bevegelse hver dag. Det fungerer for meg, men det går veldig sakte. For min del er det egentlig greit at det går sakte, så lenge det går riktig vei. :)/>

 

Som trolletbo sier, så tror jeg også at jeg har en fordel om sommeren. Jeg har ikke like stor matlyst, og jeg har mer lyst på lett mat. Generelt er jeg nok mer aktiv også, på grunn av lyse dager og kvelder.

 

Håper du får god nytte av shape-up-appen og forumet, og lykke til med vektnedgang! :)/>

 

 

Takk for fint svar:-)

Føler dere det er eit ork med telling av kalorier, og att dere er på slanking heile tida? Eller kjeme ein seg inn i rutiner av valg av mat ovs og det følest greit?

Følger dere noko spesiell meny?

Kjenner eg er litt utolmodig etter å sjå resultater fort, men denne gongen skal eg få det til, om det så tar litt tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å snakke med andre her inne som er i samme situasjon. :)

 

I begynnelsen syntes jeg det var litt ork, men nå har det blitt en vane. For min del tror jeg det er viktig at jeg teller hele tiden. Andre har sikkert andre erfaringer. Men det er så lett å miste oversikten om man ikke er konsekvent med tellingen, synes jeg, og om da resultatene derfor uteblir, er jeg redd for å bli motløs og miste motivasjonen. Så for min del har det vært viktig å telle, telle, telle. Jeg prøver ofte å legge inn sånn ca. dagen før, og så tilpasser jeg etterhvert. Da er det også lettere å legge inn små utskeielser, som et glass vin eller to når man skal møte venner. Ellers spiser jeg en del råkost hver dag. Lite kalorier, og fyller magesekken slik at jeg ikke føler meg sulten. Det jeg liker med Shape Up, er at jeg også får se hvor mye karbohydrater, fett og protein jeg får i meg.

 

Jeg føler jeg at jeg er på slanking hele tiden for så vidt, men jeg føler meg lite sulten. Middagene er omtrent som før, bare at jeg er litt mer forsiktig med bruk av oljer og ost. Det er mer at jeg må være mer obs på hva jeg inntar i sosiale lag som er ulempen siden det ikke er så mye slingringsmon med kaloriene når jeg har satt ønsket vektnedgang på 0,75 kg, men det er jo mitt eget valg. Det som hjelper, er tanken på at akkurat det er nå i slankeperioden. Litt mer vil jeg kunne unne meg når jeg skal vedlikeholde og ikke lenger gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...