Gå til innhold

Har du sjokoladepapir i bilen?


Anbefalte innlegg

Eg kunne ha skrive ein roman, men eg skal fatte meg kort. Eg sitt med fem kilo for mykje på kroppen. Det skulle no vere ei enkel sak samanlikna med så mange som har mange fleire kilo å hanskast med. Men nei, desse kiloane kjennes som 50. Eg klarar ikkje gjennomføre det eg har planlagt og tenkt. Byrjinga av dagen er grei. Det er frukost,frukt, lunsj og frukt før eg tek bilen heim. Eg hentar tre små born i barnehage og SFO og så er ettermiddagen igang. Det er svoltne born, krangling, husarbeid osv som tek tida og timane frå 15-20 rullar fort. Det er lett for å gløyme å ete eller ta seg litt for mange skiver fordi ein er svolten og det skal gå fort. Middagen har vi til kvelds, då er det meir roleg og vi har tid til å lage sunn mat. Men då har eg allereie trykt i meg nok mat til at eg ikkje klarar å ete så mykje. Kanskje eg handlar på kvelden. Ja då skal du vere sikker på at eg kjøper ein sjokolade. Nesten aldri ei butikkrunde uten.

 

Så kvifor skjer dette? Korleis kan eg forbetre meg? Vil så gjerne ned desse få kiloane det er snakk om. Det må då gå an å ha ein travel kvardag utan å vere så usunn? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ja, der er vi to :D Kjenner meg så igjen i det du skriver og har vel ingen gode råd å komme med - for jeg har det likedan. Men jeg slenger meg på tråden og kanskje vi får noen tips begge to? Her er det også fem kilo for mye, tre barn og travel hverdag. Jeg har - for n'te gang - begynt et "nytt og bedre liv" og det jeg vet har funka før er å trene, det hjelper på humør, forbrenning og mer stabilt blodsukker, spise hver 3.time, ha masse frukt og grønnsaker tilgjengelig + en barnslig utgave av "godterlov". Jeg har rett og slett ikke lov til å kjøpe sjokolade. MEN om noen andre handler til huset, byr meg når jeg er å besøk osv, da kan jeg spise ;) Hadde også veldig god hjelp av et livstilsendringsprogram på nett, tror det var Vita som hadde det...skal se om jeg kan lete opp linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det der er som å lese om meg selv i tiden før jeg startet på GR. Jeg spiste alt for lite til alle måltider, og hadde også for få måltider. Jeg snikspiste sjokolade og annet som jeg lett kunne få tak i, for å bøte på det enorme suget jeg hadde.

 

Nå har jeg det heldigvis ikke sånn lenger. Etter at jeg startet på GR den 1. juli har jeg vært mett mett og atter mett. Jeg spiser ofte og mye, og når ettermiddagen kommer så må jeg faktisk vente litt med middagen fordi jeg ikke orker tanken på å spise ennå mer. Min kjære samboer har også startet på GR og har det på akkurat samme måten.

 

Jeg har ikke spist snop siden jeg startet på GR. Jeg har bare ikke hatt lyst på, rett og slett. Når jeg går og er så fullstendig mett hele tiden, så har jeg ikke lyst til å stappe i meg ennå mer. Kan med hjertet på hånda si at lysten på snop er forduftet! For meg har det vært avgjørende å få meg nok mat allerede tidlig på dagen. Om dere lurer, så har jeg en kalorirasjon på 1600 kcal om dagen.

 

Og nei, det er ikke sånn at jeg spiser opp alle kaloriene tidlig for å avverge søtsug på ettermiddagen. Jeg spiser en stor middag òg, og har ALLTID en stoooor kveldsmat for å komme opp i mine 1600 kcal.

 

Jevnt over, så har jeg gått ned ca en kilo i uken. Hper det fortsetter slik :)

 

Lykke til, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal klare dette saman Minimais? For oss småbarnsmødre som ikkje får tida til å strekke til? Eg smører matpakkar og forbereder dagen etter kl 20 om kvelden. Så ryddar eg litt før eg sett meg ned halv ni. Kanskje eg skulle ha trent istaden for å sette meg og kanskje eg burde ha laga meg salat medan eg laga niste til borna.... Dei seier planlegging av tid, gjeremål og mat er alfa omega.

 

Kjempeflott Fineline, imponert over det du har fått til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

OK, her er min plan :D

- ingen godterier utenom hvis mannen kjøper i helgene (vanskeligst og min største kalorifelle)

- trene med rockering hver dag

- jogge to-tre kvelder i uka

- utover dette spiser jeg som vanlig, vi har et ok kosthold i familien. Jeg gikk på GR-kurs for ti år siden (!) og lærte mye bra der, var fornøyd med vekta etterpå men har født tre barn i mellomtiden og er nå ca fire kg mer enn jeg var da, i tillegg mindre muskelmasse så noe må gjøres på den fysiske fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...