Gå til innhold

Magemål


Gjest veps
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Det er nok normalt å ha litt for høyt magemål :) hvertfall her.

Men hva man bør ha iht. WHO er >88 for kvinner, nå måler de medisinsk kanskje noe anderledes enn Grethe Roede.

 

 

"Midjemåling standardiseres ved å måle midtpunktet mellom laterale nedre

ribben og hoftekammen (crista iliaca). En praktisk tilpassing av dette er å måle

kvinner der de er smalest, og menn over navlen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er normalt magemål? Trenger noe å gå etter.. Mitt magemål er i dag på 105cm på det "tykkeste" :(/>

Er det 80cm?

 

Jeg har gått ned 18 cm i midjen siden mai måned 2013. Midjemål er nå 85,5 cm. Akkurat begynt på 3dje og siste kurs, skal gå ned 3 kg. til. Tror ikke at jeg kommer til å gå mye mer i midjen, da jeg er 173 cm høy. Midjemål er vel avhengig av høyde / benbygning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra bilde, punisher! Greit å vite hvor alt er mest mulig eksakt :) Nå ser jeg jo at jeg bare har målt omkrets rundt magen hittil og hoppet bukk over midjemålet ^_^ .

 

Måtte jo prøve nå, da, og se hvor langt unna jeg var anbefalte 80-88cm! Aner altså ikke hva midjen var da jeg startet i mai, men magen (rett på navlen) var 114cm. Sist jeg målte i begynnelsen av september var jeg nede i 105cm rundt magen og i dag målte jeg 91cm rundt midjen (for første gang - og midt på dagen, da...).

Blir jo spennende å se om forholdet mellom midje og mage endrer seg på veien videre ned i vekt!

 

veps, jeg startet på ca 99kg og har gått ned til ca 86kg. Har 11-12kg igjen til dit jeg kanskje bør være. Sånn sett burde det ikke være noe problem å få midjemålet innafor hva som skal være godt for helsa. Er 172 høy, forresten. Vi har jo likt magemål nå, hva er midjemålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så bra bilde, punisher! Greit å vite hvor alt er mest mulig eksakt :)/>/> Nå ser jeg jo at jeg bare har målt omkrets rundt magen hittil og hoppet bukk over midjemålet ^_^/>/> .

 

Måtte jo prøve nå, da, og se hvor langt unna jeg var anbefalte 80-88cm! Aner altså ikke hva midjen var da jeg startet i mai, men magen (rett på navlen) var 114cm. Sist jeg målte i begynnelsen av september var jeg nede i 105cm rundt magen og i dag målte jeg 91cm rundt midjen (for første gang - og midt på dagen, da...).

Blir jo spennende å se om forholdet mellom midje og mage endrer seg på veien videre ned i vekt!

 

veps, jeg startet på ca 99kg og har gått ned til ca 86kg. Har 11-12kg igjen til dit jeg kanskje bør være. Sånn sett burde det ikke være noe problem å få midjemålet innafor hva som skal være godt for helsa. Er 172 høy, forresten. Vi har jo likt magemål nå, hva er midjemålet ditt?

 

Jeg har heller ikke helt funnet ut hvor midjen min er, for det er ikke så veldig klart innsving lenger, og da havner jeg jo nesten opp under puppene, og det er jo ikke akkurat midjen vil jeg tro. Nei så jeg har nå bare bestemt meg at min "midje" er tvers over navlen, for det er nå er punkt jeg kan finne igjen hver gang. Og så måler jeg for morro skyld magen, som er tvers over nederste del av magen som er bredest.. Det viktigeste for meg er jo at målet blitt tatt på samme sted hver gang og at det går NED :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...