Gå til innhold

Hva hvis alt jeg har er en vannkoker


Gjest Silje151
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sitter mye på skolen og jobber med masteroppgaven denne høsten og noen ganger blir det sene kvelder. Hva slags alternativer er det å velge mellom når eneste varmekilde er en vannkoker og jeg blir lei av kald mat.

 

Finnes det noen med gode tips der ute til annet enn nudler i pose og havregrøt med vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville planlagt dagen kvelden før og førebudd alle måltid på morgonen. Då kan du ta med havregraut, salat, teposar, grønnsaksstavar osv. Ta ei flaske, fyll den halvt opp med vatn, legg den i frysaren over natta og fyll den opp med vatn om morgonen. Då fungerer den både som vannflaske og kjøleelement til salat og yoghurt.

 

Har du micro så kan du varme middagsrestar som du evt har laga og fryst ned i porsjonar.Evt legge middagen i ein plastboks som du igjen legg i kokt vatn for oppvarming.

 

Ta deg tid til å ete sunt, du presterer du bedre. Lykke til med oppgåva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje151

Takk for tips. De flyttet oss til en ny bygning så det vi har tilgjengelig er det andre studenter har tatt med seg hjemmefra. Men i dag var det noen som sa at veilederne har lovet oss at vi skal kunne ta over ansattkjøkkenet som vanligvis er låst, når deres bygg er ferdig oppusset, men ingen vet når det er.

 

Er det ikke mye salt i rett i koppen supper?

 

Har klart å fortsette å spise sunt, men tror jeg har vært alt for ensidig i kosten. Men har gått ned i cm og kg så håper bare ikke at det er utsultingsslanking som er grunnen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest IdaJackson

Jeg sitter mye på skolen og jobber med masteroppgaven denne høsten og noen ganger blir det sene kvelder. Hva slags alternativer er det å velge mellom når eneste varmekilde er en vannkoker og jeg blir lei av kald mat.

 

Finnes det noen med gode tips der ute til annet enn nudler i pose og havregrøt med vann?

 

Hei!

 

Her er et par av mine vannkoker-oppskrifter!

 

1. Fullkorns-couscous kan tilbredes med vann fra vannkokeren. Bland couscousen med fetaost, sitron og grønnsaker for en digg, varm salat.

 

2. Fjorland er din venn. Kok opp varmt vann. Varm den vakumpakka fjordland-maten i vannet. Sunnere enn rett i koppen, selv om det er dyrere.

 

3. Potetmos fra pose.

 

4. Du kan også trekke fisk i vann fra vannkoker. En bit salmalaks trenger ikke varmes lenge for å bli gjennomkokt. Spis med couscous eller potetmos fra pose + chillisaus.

 

5. Du kan også trekke grønnsaker med kort koketid, som spinat, brokkoli, sukkererter.

 

6. Glassnudler. Glem posenudlene! Disse har mindre fett, selv om de ikke har så mye fullkorn. Hell kokende vann på glassnudler og la dem trekke. Ha oppi lettkokte grønnsaker. Sil dem og spis dem med ferdigkokt salatkylling, kokt skinke og chilisaus.

 

Lykke til med oppgaven!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...