Gå til innhold

Ned i vekt før IVF


Verjoer
 Share

Anbefalte innlegg

Er det flere her som må ned i vekt før ivf-behandling?

BMI-grensen for å få ta prøverørsbehandling her jeg bor er 33. Da det viste seg at vi må gjennom denne behandlingen for å kanskje bli foreldre, var min bmi 40. Det er 5 år siden. Ja, det har tatt lang tid, og jeg må nok ned enda 7 kg. før målet er nådd. Min bmi er nå 35.

Jeg har prøvd det meste, og har klart å gå ned i vekt, sakte men sikkert, men etter ferien følte jeg at jeg måtte ha ny inspirasjon. Da ble det Grete Roede kurs.

Er i ferd med å avslutte mitt første kurs, og har meldt meg på neste. Det har ikke gått så bra på første kurs,kun noen få kilo, men jeg gir ikke opp. Etter neste kurs SKAL jeg vær nokså nært målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er akkurat ferdig med mitt første stimuleringsforsøk, og har fått beskjed om at jeg må ned 15 kg. før jeg får ta ett nytt forsøk :( Jeg har vært veldig deprimert pga dette - er det noe jeg virkelig ønsker meg så er det jo at vi skal lykkes med å få barn.

 

Men - jeg har (av en eller annen grunn) greid å snu dette - jeg skal klare det! Det er jo "bare" 15 kg, ikke sant? ;)

 

Derfor har jeg nå startet opp med slanking igjen. For en del år siden så tok jeg av meg 20 kg, og det gikk relativt greit. Jeg var ikke superstreng på GR-dietten, men fulgte den relativt godt. Jeg trente heller ikke så mye sist, noe som resulterte i at nedgangen stoppet opp og at min motivasjon ble vekke. Jeg er nå nesten kommet tilbake der jeg var før første runde med GR.

 

Dette skal jeg greie - og målet er jo muligens å bli mamma. Kan man få bedre motivasjon tenker jeg? :) At jeg i tillegg vil bli slankere på veien til å bli mamma må jeg jo bare ta som et stort pluss! Jeg skal greie dette :)

 

 

Er det flere her som må ned i vekt før ivf-behandling?

BMI-grensen for å få ta prøverørsbehandling her jeg bor er 33. Da det viste seg at vi må gjennom denne behandlingen for å kanskje bli foreldre, var min bmi 40. Det er 5 år siden. Ja, det har tatt lang tid, og jeg må nok ned enda 7 kg. før målet er nådd. Min bmi er nå 35.

Jeg har prøvd det meste, og har klart å gå ned i vekt, sakte men sikkert, men etter ferien følte jeg at jeg måtte ha ny inspirasjon. Da ble det Grete Roede kurs.

Er i ferd med å avslutte mitt første kurs, og har meldt meg på neste. Det har ikke gått så bra på første kurs,kun noen få kilo, men jeg gir ikke opp. Etter neste kurs SKAL jeg vær nokså nært målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Man føler seg ganske alene når man skal gjennom prøverørsforsøk - godt å ha noen å dele erfaringer med.

 

Min store knekk kom for noen år siden. Da vi startet hele prosessen var BMI-grensen for å ta prøverør 35. Jeg hadde jobbet så hardt og lenge for å klare å komme meg dit, og fikk en skikkelig nedtur da jeg ringte klinikken og de fortalte at de hadde forandret "BMI-reglene". Den skulle være 33. Da ble JEG deprimert, noe som resulterte i vektoppgang :(/>

 

Nå er motivasjonen på topp. Det er ikke mange kg. igjen nå - tror jeg klarer det i løpet av neste kurs :)/> Og som du sier; den store gulroten er jo at vi kanskje får mulighet til å bli foreldre :)/>

 

Nå på slutten av mitt første kurs kan det se ut til at jeg har fått forbrenningen skikkelig igang. Det gikk trått i begynnelsen, men nå går det nedover. Jeg følger GR-opplegget nokså nøye, og prøver å skrive matdagbok. Det hjelper meg. Med trening går det litt opp og ned. Jeg har et mål om å trene 3 ganger i uken i tillegg til hverdagsmosjon, men klarer ikke det hver uke. Men klarer stort sett å få de anbefalte trimpoeng.

 

Jeg ønsker deg lykke til med dine mål - jeg er helt sikker på at vi skal klare det!!!

 

Håper jeg hører fra deg igjen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har selv 2 IVF-barn, så jeg ønsker dere virkelig masse lykke til!

 

Her var det under selve prosessen jeg la veldig på meg. La på meg 18,5 kilo fra vi begynte med IVF til jeg ble gravid med jenta vår.

 

Dere klarer helt klart å gå ned i vekt, for prisen er bedre helse og forhåpentligvis en baby :) Det er den beste motivasjonen ever ;) Og tenke hvor mye bedre en graviditet og fødsel dere vil få. Pluss at det er lettere å henge med unga når de begynner å vokse til ;)

 

Jeg har troa på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har selv 2 IVF-barn, så jeg ønsker dere virkelig masse lykke til!

 

Her var det under selve prosessen jeg la veldig på meg. La på meg 18,5 kilo fra vi begynte med IVF til jeg ble gravid med jenta vår.

 

Dere klarer helt klart å gå ned i vekt, for prisen er bedre helse og forhåpentligvis en baby :)/>/> Det er den beste motivasjonen ever ;)/>/> Og tenke hvor mye bedre en graviditet og fødsel dere vil få. Pluss at det er lettere å henge med unga når de begynner å vokse til ;)/>/>

 

Jeg har troa på dere!

 

 

Tusen takk!!!

Det blir virkelig spennende - har hatt kontakt med IVF i dag og fått klarsignal. Nå skal vi igang. Det er virkelig spennende og jeg håper virkelig at det skal gå bra.

 

Kan ikke si at jeg ser fram til selve prosessen. Vet jo om mange som går opp under forsøkene. Jeg tenker at det er lurt å bare fortsette på GR-kurs enda en stund siden det fortsatt er mye å ta av.

 

Hvordan påvirket hormonene humøret ditt da?

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...