Gå til innhold

Heng deg på


Gjest millemarie
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest millemarie

Hei

 

Tre barns mamma, veier 98 kg og har satt meg et optimistisk og utfordrende mål om å kommer under 75 kg innen utgangen av august. Det vil si 23 kg skal bort, med å spise mindre og trene mer... Det høres så lett ut, men klok av tidligere forsøk vet jeg at det er det ikke.

 

Travel jobb med mye ansvar og en mann som reiser mye - en dårlig kombinasjon, og lite tid til trening. Men med filosofien litt er bedre enn ingenting giver jeg løs med friskt mot.

 

Jeg har meldt meg på nettkurs - ferdig med første uken og har gått ned vel et kg... Tar fatt på uke nr 2 og målet er 7 trimpoeng - som burde være oppnåelig.

 

Heng deg på - lang vei å gå, men lenge til det er sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også i gang. Målet er å gå ned 25 kg til sommeren. Begynte i september i år, da veide jeg 96,8 kg, og i dag veier jeg 92,9 kr :) Veldig fornøyd så langt!!

 

To barns mamma med travle dager. Men motivasjonen er på plass så langt. Trener ca 3 ganger i uken. Spiser ca 1500-1600 kcal pr dag. Je går ikke kurs nå, men har en del erfaringer med GR :)

 

Hva med deg da? Hvor mange kcal? Og hvor ofte trener du, og hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!!! Jeg skal ned 25 kg og håpet er at jeg skal klare det til sommerferien starter i juni. Jeg starter på kurs i Trondheim om ei og ei halv uke og er glad for at jeg fikk tilgang til sidene her allerede nå. Det betyr at jeg faktisk allerede er så smått i gang. Har allerede registrert frokost og lunsj. Jeg har vært på butikken og handlet div pålegg og grønnsaker/frukt som jeg har i en stor boks her på jobb. Da er det mer fristende enn å sitte og gumle kjedelig matpakke. Og så har jeg alltid noe på lur om dagen skulle bli uventet lang. Ellers ville jeg nok gått i kantina og kjøpt noe digg fra disken... vaffel f.eks. :/

 

Pippi power er mitt motto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

Så gøy! Jeg er i gang med andre uken og synes maten går ok. Jeg strever litt med å få nok kalorier i løpet av en dag- har dere noen tips? Jeg er ikke kommet i gang med trening enda, men mannen meg opp. Har vært alene med barna begge disse ukene, og da er det vanskelig.... Egentlig ingen unnskyldning - tredemøllen står klar på kontoret...

Målet mitt er å få 7 trimpoeng i uka- det skal være realistisk... Tenkerne løpe, det er det jeg liker best og da er jeg fleksibel... Dere da?

 

Lykke til videre. Jeg har veiedag mandag og forsøker å ikke gå på vekten mellom...

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia heia!!

Jeg har startet med registrering og må si jeg er litt sjokkert over hvor mye jeg egentlig må spise for å komme opp i kcal. Jeg har har lagt meg på 1600 kcal om dagen. I dag har jeg såvidt passert 1200. Og jeg syns jeg har spist mye!! Frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. Og til middag spiste jeg attpåtil røkt julepølse med toro brunsaus, rødkål og poteter. *dån*

 

Et tips til å komme opp i riktig kcal er å spise f.eks nøtter til mellommåltid. Det er jo sunt også.

 

Hvor mange kcal har dere lagt dere på? Jeg har heller ikke kommet i gang med trening enda, men går veldig mye på jobb (er lærer på en skole med tre etasjer og har bestemt meg for å IKKE bruke heisen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest nueva vida

Heisann, damer :)

Noen uker siden det var skrevet her, men jeg skriver likevel, i håp om at dere er innom og vil være aktive her :D

 

Jeg er en gammel, mislykket traver her. Har prøvd mange ganger, men lykkes ikke. Det sitter i hodet, og det vet jeg.

 

Etter å ha sett tv2sporty ble jeg skremt. Det motiverer meg. Skummelt å se hva jeg gjør med kroppen med dårlig mat og lite trim! Jeg er en ung tobarnsmor, som vil være her for ungene mine ialle år fremover. Jeg ønsker å være sunn og frisk. Da innser jeg at jeg ikke kan fortsette i samme dur som nå. I samme dur som jeg har travet i i mange år med noen ukers pause, der jeg prøver å slanke meg. Jeg har dessverre aldri lyktes. Det handler om tankeendring. Man har valg i livet. Nå vil jeg gjøre de riktige.

 

Jeg veier 95,8 (mandagens måling), er 170 mellom topplokk og tåfis. Er 30 år, lykkelig gift og har to nydelige barn!

Målet er 25 tapte kilo til sommeren!

 

Kan jeg få være med dere?

 

Jeg har begynt å registrere mat, selv om jeg syns det er vanskelig å veie alt med små barn på kjøkkenet. Prøver å gjøre det når jeg ikke er observert, og ellers tar jeg det på øyemålet. Bli iallefall sånn ca.

Godis skal kun være lørdagskvelden, og da i moderate mengder!

Har satt meg treningsmål på 1400 forbrente kcal i uken gjennom trening!

Spent på om jeg klarer det:-)

I kveld skal jeg trene på stuegulvet. Da tenkte jeg å ta noen øvelser jeg kan notere ned for så å sjekke fremgangen på etter ti uker! Crunch, armhevinger, spertthopp, og statisk styrke i lårene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, damer :)/>

Noen uker siden det var skrevet her, men jeg skriver likevel, i håp om at dere er innom og vil være aktive her :D/>

 

Jeg er en gammel, mislykket traver her. Har prøvd mange ganger, men lykkes ikke. Det sitter i hodet, og det vet jeg.

 

Etter å ha sett tv2sporty ble jeg skremt. Det motiverer meg. Skummelt å se hva jeg gjør med kroppen med dårlig mat og lite trim! Jeg er en ung tobarnsmor, som vil være her for ungene mine ialle år fremover. Jeg ønsker å være sunn og frisk. Da innser jeg at jeg ikke kan fortsette i samme dur som nå. I samme dur som jeg har travet i i mange år med noen ukers pause, der jeg prøver å slanke meg. Jeg har dessverre aldri lyktes. Det handler om tankeendring. Man har valg i livet. Nå vil jeg gjøre de riktige.

 

Jeg veier 95,8 (mandagens måling), er 170 mellom topplokk og tåfis. Er 30 år, lykkelig gift og har to nydelige barn!

Målet er 25 tapte kilo til sommeren!

 

Kan jeg få være med dere?

 

Jeg har begynt å registrere mat, selv om jeg syns det er vanskelig å veie alt med små barn på kjøkkenet. Prøver å gjøre det når jeg ikke er observert, og ellers tar jeg det på øyemålet. Bli iallefall sånn ca.

Godis skal kun være lørdagskvelden, og da i moderate mengder!

Har satt meg treningsmål på 1400 forbrente kcal i uken gjennom trening!

Spent på om jeg klarer det:-)

I kveld skal jeg trene på stuegulvet. Da tenkte jeg å ta noen øvelser jeg kan notere ned for så å sjekke fremgangen på etter ti uker! Crunch, armhevinger, spertthopp, og statisk styrke i lårene!

 

Synes du er inne på noe veldig vesentlig her : Man har valg her i livet. Nå vil jeg gjøre de riktige.

 

Du er alt godt i gang med de riktige valgene ved å registrere deg her inne, lese, skrive og bli motivert. Lykke til!:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellarosa

Heng deg med :) Håper på litt mer aktivitet i denne tråden. Jeg har nå startet på uke nr 4 (Først to på egenhånd, så forrige uke på offisielt Grete Roede kurs). Vekta mi viser nå minus 4 kg. Yeeey! Det hender det er vanskelig. Som nå sist lørdag da jeg var med storebarna mine på shopping og de ville spise burger. Jeg klarte å stå i mot, så jeg drakk en smoothie mens de gofla burger og chips. Som du sier.... man har hele tiden valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hei jenter,

 

litt på etterskudd her, siden dere allerede er i gang. Men jeg har også et ca-mål som jeg vil nå innen sommeren. Jeg veide meg i dag - 97,3kg på mine små 166cm. Jeg drømmer så inderlig om å komme meg ned på rundt 70kg til sommeren. Jeg vil ikke være en av de mødrene som pakker seg inn i burka når man er på stranda med barnet/barna sine.

 

Min historikk er sikkert klassisk; ble sammen med min nåværende som 18åring - 14 år siden i disse dager. Møtte han på 65kg, og jobbet meg relativt fort opp på rundt 75kg hvor jeg lå inntil vi tok en pause. Da klarte jeg å komme meg ned igjen disse 10kg. MEN skjebnen førte oss sammen igjen, og her sitter jeg 32kg senere.

 

Min svakhet er det fordømte sukkeret. Jeg er ingen stor fan av usunn mat ellers. Men godteri....en rus for meg...egentlig burde jeg nok lagt meg inn på en slags avrusning for å avgifte kroppen fra alt dette sukkeret :(/>

 

Hvor i landet holder dere til, og var det noen av dere som skulle klare dette uten hverken nettkurs eller vanlige kurs? Jeg har ikke råd til noen slags kurs, så får lese meg til det meste....

 

Gleder meg til å bli kjent med og følge dere :)/>

 

PS; kanskje om alle her bruker facebook så kunne vi kanskje opprette en lukket gruppe der? (Jeg glemmer innimellom å gå inn her på forumet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi er på ca samme nivå nå. Jeg var på veiing i går og har gått ned 3 kg på tre uker. Startet på 99,6 (kveldsvekt med klær på) jeg er gjerne med på ei lukket fb-gruppe. Søk på Mona Grorud Hansen og legg meg til.

 

Ellers bor jeg rett utenfor Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hei. Vi er på ca samme nivå nå. Jeg var på veiing i går og har gått ned 3 kg på tre uker. Startet på 99,6 (kveldsvekt med klær på) jeg er gjerne med på ei lukket fb-gruppe. Søk på Mona Grorud Hansen og legg meg til.

 

Ellers bor jeg rett utenfor Trondheim.

 

 

Sender du meg epostadressen din Mona? Jeg får ikke lagt deg inn i gruppa siden vi ikke er venner på Facebook.... Min mail er rewist@online.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejhej!

 

Får jeg også være med? Fant et kjent navn her inne, nueva vida ;)

 

Jeg er 29 år og bor (foreløpig) langt, langt, langt nord i Norge! Kommer opprinnelig fra vestlandet, har bodd litt her og der de siste 10 årene, men begynner nå å lengte tilbake til sivilisasjonen igjen :lol:

 

Har av diverse årsaker og noe latskap gått opp ca 30 kg på 2,5 år, men er nå SUPERMOTIVERT til å få vekk flesket før det setter seg for evig tid! Jeg vurderer å bli med på nettkurs i januar. Grunnet mye reising, jobb og skole det siste året har jeg vært litt sløv med matinntak, men vet fra tidligere erfaring at jeg kan nå målet mitt med å være superstjerne på registrering og veiing av både meg og maten.

 

Håper dere fremdeles er med her, for det er jeg!

 

- snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Tre barns mamma, veier 98 kg og har satt meg et optimistisk og utfordrende mål om å kommer under 75 kg innen utgangen av august. Det vil si 23 kg skal bort, med å spise mindre og trene mer... Det høres så lett ut, men klok av tidligere forsøk vet jeg at det er det ikke.

 

Travel jobb med mye ansvar og en mann som reiser mye - en dårlig kombinasjon, og lite tid til trening. Men med filosofien litt er bedre enn ingenting giver jeg løs med friskt mot.

 

Jeg har meldt meg på nettkurs - ferdig med første uken og har gått ned vel et kg... Tar fatt på uke nr 2 og målet er 7 trimpoeng - som burde være oppnåelig.

 

Heng deg på - lang vei å gå, men lenge til det er sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på jeg! Tenkte å vente til januar men fant ut at det er tull og ved å ha fokus her i jula blir det kanskje ikke så mange ekstra kilo. Lurer på hvordan dere klarer å lage disse ormene med kilonedgang?? ser så tøft ut.

 

Jeg er trebarnsmor, 46 år og veier 102 kilo. Har slanket meg, prøvd i alle fall, i 25 år men nå vil jeg få det til:)

Vi får holde hverandre oppdatert og støtte hverandre og motivere så klarer vi dette! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, er dere her??

 

Jeg har vært altfor sløv i jula, matinntaket har gått skeis og jeg har vært en ordentlig latsabb! :P

 

Er det flere her i ne som skal begynne på kurs i uke 2? Jeg hadde meldt på til uke 1, men er ikke tilbake fra ferie før i uke 2, så jeg håper jeg får byttet :)

 

Nå er jeg på hytta, har gått en koooortkortkort skitur idag, er må godt plassert i sofaen men en kald øl B)

 

Håper dere finner motivasjonen på nyåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Hei allesammen. Håper jeg også kan slenge meg på. Jeg er 1.72 høy og veier rundt 98 kilo. 30år. Gift. ;) Har gått mye opp og ned i noen år. Har vært nede i 75 kilo et par ganger, før og etter graviditet. Etter siste har vekten vedvare:( selv om jeg har prøvd. Men jeg syns det ofte er vanskelig. Når kvelden kommer og jeg setter meg i sofaen, endelig, da liker jeg å belønne meg selv i form av mat, godis og alt som ikke er bra.. Veldig dumt. Jeg er egentlig veldig glad i trim, men før jul ble det lite, så nå har jeg hatt et par måneder uten. Målet er å ta det opp igjen nå. Jeg har forresten tre barn. Jenter, ei på 5,5 og to på 3,5.. Når har dere veiedag. Tenkte jeg skulle veie meg på fredager, i håp om at det er motiverende i forkant av helger. Følger roede metoden da jeg har gått mange kurs og selv vært kursleder tidligere. Det er dette som funker for meg og familien min. Planen er å ligge på rundt 1900 kcalorier daglig med tanke på at jeg er såpass høy og veier så mye. Også blir jeg fort sugen og trenger nok mat innabords for å unngå det. Gleder meg til å ta fatt, og håper jeg kan møte sommeren 20 kilo lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammatil2søte

Hei hei:) ser jeg er litt etterslenger, men håper det er plass:) jeg er 32, 170 cm og 109 kg. Gikk på kurs fra januar til juni 2013, gikk ned 15kg... Skulle så svært klare det videre selv, men har gått opp igjen ca 5 kg. Nå er jeg i gang igjen med trening...også med personlig trener, og skal veie meg hver uke med henne. Nå trenger jeg motivasjon, tips og veiledning sammen med dere. Har bursdag 6. Juni - og har lyst til å veie 90 da... Men er redd det er litt stort mål. Men vil prøve!

Klem Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg hiver meg også med her :)/> Jeg 26 år, og med mine 168 cm (og nå etter jul) 91 kg må jeg ta meg sammen igjen. Hovedmålet mitt er 65kg, men målet for sommeren er å være på 79 kg. Før jul kunne jeg juble over og endelig se 89 tallet på vekta, det tallet har jeg ikke sett siden 2007. Min slankehistorie kort fortalt:

• Bestandig vært en av de største barna i nabolaget og på skolen/fritidsaktiviteter.

• Har en mamma som så lenge jeg kan huske har slitt med vekten

• Startet slankingen som 15 åring, da 85 kg

• 17 år, ved hjelp av trening på SATS og en venninne som også slet med vekten, 68kg

• Studietilværelse, kjærest og fremmed by, vekten viser 103

• PANIKK!!!!!!!!!!!!!

• Bestemmer meg for at det er nå eller aldri, har gått ned 12 kg siden nyåret 2011. Disse 12 kg har forblitt borte :D/>

Jeg har tidligere gått på nettkurs, men denne gangen har jeg bestemt meg for at det ikke er noe jeg ønsker. Jeg kan jo disse tingene, jeg må bare sette det i system. Eller som min kjære samboer bruker å si: Du må sette av tid til å ta vare på deg selv (ment i form av å trene fremfor alle de unnskyldningene jeg kan komme fordi jeg ikke akkurat i dag har lyst til å trene, eller denne måneden for den saks skyld), sånn at vi kan ha mange år i lag :)/> Han er nå bra herlig :)/>

 

I sommer kjøpte jeg treningsDVD til hjemmebruk. Og disse har faktisk klart å motivere meg og å holde på interessen min. Svetten renner som bare juling.

 

Utfordringen min nå er at jeg ikke sier meg fordøyd med å ha gått ned 12 kg. Jeg er nødt til å holde koken. Jeg merket at slutten av 2013 ble ganske tung og ble fylt av synkende motivasjon. Jeg har truffet på et vektplatå om man kan kalle det det. Jeg vet at jeg lenge lå og bikket på 89-90 kg når jeg gikk opp, og nå gjør jeg det på vei ned også. Jeg var på platåer når jeg veide 98 og 94 også, og da som nå sank motivasjonen. Men nyåret har gitt meg nytt mot så nå er det bare å stå på :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejhej!

 

Får jeg også være med? Fant et kjent navn her inne, nueva vida ;)

 

Jeg er 29 år og bor (foreløpig) langt, langt, langt nord i Norge! Kommer opprinnelig fra vestlandet, har bodd litt her og der de siste 10 årene, men begynner nå å lengte tilbake til sivilisasjonen igjen :lol:

 

Har av diverse årsaker og noe latskap gått opp ca 30 kg på 2,5 år, men er nå SUPERMOTIVERT til å få vekk flesket før det setter seg for evig tid! Jeg vurderer å bli med på nettkurs i januar. Grunnet mye reising, jobb og skole det siste året har jeg vært litt sløv med matinntak, men vet fra tidligere erfaring at jeg kan nå målet mitt med å være superstjerne på registrering og veiing av både meg og maten.

 

Håper dere fremdeles er med her, for det er jeg!

 

- snegla

 

Hvor langt nord er det du bor? Ble litt nysgjerrig med den beskrivelsen ;) etter fylkene å dømme bor jeg nest øverst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg merker at julemat og snop tiden er forbi. Er nesten skrubb sulten hele tiden. Vel det er vel ikke så rart når man tenker på at man sikkert har spist 2300 kcal hver dag i løpet av julen, og nå har kuttet det ned til 1600kcal igjen. Er vel bare snakk om en ukes tid så er alt tilbake til normalen igjen. Merker allerede at magen føles mindre oppblåst. :)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stille her ja.

 

Vel jeg har nå i det minste fortsatt. Jeg skal ha en treningsøkt i kveld, men etter litt ommøblering er jeg litt usikker på hvordan jeg skal få det til. Stua ser skikkelig fin ut nå, men jeg har da klart å møblere bort treningsplassen min. Ja ja jeg finner vel ut av det. 20 minutter med kondisjon skal det i alle fall bli.

 

Jeg jukset også litt i dag. Hadde egentlig bestemt meg for å gå hjem fra jobb i dag siden jeg ikke skulle på butikken på vei hjem, men det ble buss likevel. Unnskyldningen ble at jeg var så trøtt etter første dag tilbake på jobb i tillegg til at det var noe sinnssykt kaldt. Snakk om å ha unnskyldningene klar.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel da viste vekten 89,9 kg igjen :D Viser vel bare at man er inne i rutinene igjen etter jul. Jeg har vært dårlig med treningen i det siste, men jeg håper at det vil kunne bedre seg etter hvert. Ønsker å få trent 3 ganger i uken. Må vel bare sette meg en start dato og ikke se meg tilbake etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...