Gå til innhold

Nærmer meg 40... og er fortsatt feit! Nå må jeg snart lære...?


Gjest Jo-jomesteren
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Jo-jomesteren

Hei, jeg er ei "jente" på 39 som har gått opp og ned i vekt i hele mitt voksne liv... da jeg var barn var jeg den tynne i venninneflokken og fikk alltid høre hvor tynn jeg var. Tror at det har ført til at jeg har ett forvrengt bilde av meg selv, klarer ikke helt å se hvor stor jeg egentlig er, og får derfor sjokk når jeg ser ett bilde av meg selv! Ser meg veldig sjelden i speilet, ikke fordi jeg unngår det, men har aldri vært en "jålete type" Når man da en sjelden gang skal pynte seg og må se på seg selv i speilet, så oppdager man at man ikke lenger er slank... Har gått på Grete Roede kurs 3-4 ganger før og vært superflink, gått ned mellom 15-18 kg hver gang, det som er problemet er å forbli der... Når kurset er over og ingen "ser på" lengre, så skal jeg bare kose meg litt, bare den ene gangen... men slik blir det jo aldri... Så stiger vekta igjen, og når jeg har gått opp ett vist antall kilo, så gir jeg opp og gir liksom blaffen. Så nå sitter jeg her da, med min nesten 82 kg fordelt på 165 cm... og de fleste av kiloene sitter rundt magen... :(/> Nærmer meg 40 år og begynner å kjenne at kroppen ikke lengre er 20 år, en ankel som streiker, vondt i ryggen, ikke så mye overskudd som før. Sliten etter en hard fysisk jobb, med andre ord mange dårlige unnskyldninger for å ligge på sofaen istedenfor å ta meg en tur ut å bevege meg... I det siste har jeg tatt meg selv i å "smugspise" når mannen er ute å jogger... smart ja?!? Men, jeg kan jo ikke gi opp, har meldt meg på ett ekspress-aktiv kurs som starter på tirsdag, trenger hjelp til å komme igang og få motivasjon...Satt å skulle legge inn div opplysninger i profilen min her, og skulle da legge inn ett motivasjonsbilde. Tenkte at jeg da skulle finne ett bilde av meg selv der jeg var slank, og har nå bladd gjennom hele datamaskina... jeg liker ikke å bli tatt bilde av (skal tro hvorfor?) og det var faktisk ikke så mange å velge i. MEN, det som slo meg var at jeg var feit på de aller fleste bildene, så når jeg ser tilbake på de siste 20 årene, så har jeg vært mer oppe i vekt enn nede! Så nå må jeg ta grep en gang for alle, hvis ikke så kommer det faktisk aldri til å skje!!! Trenger sårt hjelp til å finne motivasjon, og håper at jeg skal klare det denne gangen. Slutta å røyke for 7 år siden, og slet i mange år for å klare det, det gikk til slutt, så derfor har jeg trua på at hvis jeg klarte det, så kan jeg klare dette også!!! Noen som har det slik som meg.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har hoppet mellom 68 kg og 84 kg i flere år nå, og har nok vært mest rundt 78 tror jeg;( Jeg glemmer den dårlige følelsen og formen jeg får når jeg er slank, da starter jeg å spise og det går kjapt opp igjen. Og for hver gang er det vanskeligere å hente motivasjon, samt at kiloene sitter bedre jo eldre en blir.

Men nå er det nok, enda en gang nærmer det seg jul og jeg gruer meg til selskapligheter pga av vekt og klær.. I tillegg er jeg redd for å få diabetes 2, synes jeg har noen symptomer:(

Akkurat nå er jeg full av motivasjon, og det hjelper å være her inne å få motivasjon av andre. Jeg må bare huske å registrere og være her i jula og utover vinteren også. Det et nok da jeg vil få de største problemene med motivasjonen.

Håper du får hentet nødvendig motivasjon du også, og at den måtte vare, og at vi begge to får til å endre livsstil. Det er ikke godt å leve med det spisemønsteret vi har:)

Jeg heier på deg:)

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo-jomesteren

Hei:)

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har hoppet mellom 68 kg og 84 kg i flere år nå, og har nok vært mest rundt 78 tror jeg;( Jeg glemmer den dårlige følelsen og formen jeg får når jeg er slank, da starter jeg å spise og det går kjapt opp igjen. Og for hver gang er det vanskeligere å hente motivasjon, samt at kiloene sitter bedre jo eldre en blir.

Men nå er det nok, enda en gang nærmer det seg jul og jeg gruer meg til selskapligheter pga av vekt og klær.. I tillegg er jeg redd for å få diabetes 2, synes jeg har noen symptomer:(

Akkurat nå er jeg full av motivasjon, og det hjelper å være her inne å få motivasjon av andre. Jeg må bare huske å registrere og være her i jula og utover vinteren også. Det et nok da jeg vil få de største problemene med motivasjonen.

Håper du får hentet nødvendig motivasjon du også, og at den måtte vare, og at vi begge to får til å endre livsstil. Det er ikke godt å leve med det spisemønsteret vi har:)

Jeg heier på deg:)

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo-jomesteren

Hei Gressenka! Godt å høre at vi er flere i samme båt!!! Har vært på joggetur i kveld,og det var faktisk ganske ok! Første skritt i riktig retning er tatt! Kjenner meg veeeldig igjen det du sier om å pynte seg... skal på julebord om 2 uker og har fortrengt kles-problemet... er jo så lenge til at jeg rekker å slanke meg til da...??.. eehhh og så var det plutselig bare 2 uker igjen. .. hmm... vi får støtte hverandre og så må vi da klare det til slutt!!:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Velkjente problemer det der.

Har også gått ned og opp igjen flere ganger. Det å klare å holde seg nede er ikke lett, og jeg har ikke svaret. Men - tror at treningen er mye av grunnen til å at det går bedre - det er overskuddet den gir som gjør at jeg orker mer og er mer positiv. Og så er jeg beinhard på å prioritere dette prosjektet nå.

 

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo-jomesteren

Velkjente problemer det der.

Har også gått ned og opp igjen flere ganger. Det å klare å holde seg nede er ikke lett, og jeg har ikke svaret. Men - tror at treningen er mye av grunnen til å at det går bedre - det er overskuddet den gir som gjør at jeg orker mer og er mer positiv. Og så er jeg beinhard på å prioritere dette prosjektet nå.

 

Ønsker deg lykke til!

 

Tusen takk! Kjenner at motivasjonen har begynt å komme :) og det er deilig! Har vært gjennom noen hektiske år og har prioritert alt annet enn min egen helse! Nå er barna så store at det er rom for litt mere "meg" tid, sikkert mange som har det slik. Kjenner at jeg har troa på at jeg skal klare det denne gangen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kunne skrevet mye av det dere skriver selv. Har gått opp og ned fra 68-85 kilo fra jeg var 18-28. Plutselig de siste årene har jeg ikke klart å gå ned igjen, men OPP!! Så nå stanget jeg 90-tallet og panikken tar meg! Jeg vil aldri i verden bli 100 kilo. Det er nå eller aldri!

 

Ønsker dere masse lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann jenter :)/>/>

 

Kan jeg slå følge med dere i 2014?!

Kunne ha skrevet alle innleggene deres, glatt.

 

Er en jente på 42 år, som per i dag veier 83 kg. Har bikket 85, men da fikk jeg skikkelig skrekken. Trivelsvekten er 72 kg og dit SKAL jeg igjen.

 

Sliter med både matinntaket (for usunn mat og for mye sukker) og varierende trening (liker egentlig spinning, styrke, gåturer etc, men sliter med dørstokkmila).

 

Har masse kule klær i skapet som passer til meg på 72 kg og er topp motivert for å gjøre jobben slik at utsiden matcher innsiden. Føler meg ikke vel per i dag og ønsker å få tilbake følelsen av å akseptere kroppen min.

 

Håper jeg kan være med dere utover i det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...