Gå til innhold

20 kg ned i 2014!


Gjest masse
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Starter en tråd her hvor jeg kan rapportere om min vei ned i vekt.

Jeg har forsøkt så mange ganger der jeg ikke har fått det til og har mistet mye av troen på at jeg kan klare å gå ned de ønskede kiloene.

For noen år siden var jeg aktiv på Grete Roede siden og så at det å ha noen å rapportere til virkelig var motiverende!

Tenker derfor at dette kan være det lille ekstra jeg trenger for å komme skikkelig i gang!

Dersom andre ønsker å være med å rapportere til hverandre er det kjempe hyggelig:)

Veiedag for meg vil være på fredag, litt for å holde motivasjonen gjennom helgen:)

 

LItt om meg selv:

Jente på 32 år, 160 og 80 kg!! yikes..

For 14 mnd siden fikk jeg en fantastisk sønn:)

Jeg veide 76 kg før jeg ble gravid og tenkte at når gutten kom til verden skulle jeg klarer å gå ned til ønsket vekt sakte med sikkert.

Under graviditeten la jeg på meg endel, men det meste av graviditetsvekten forsvant den første mnd etter fødselen.

Siden jeg var overvektig før jeg ble gravid har jeg fortsatt en god del å ta av..

 

Målet mitt er å komme ned til 60 kg. Tenker at en vektreduksjon på 500g i uken kunne være passe og jeg vil da kunne nå målet mitt i løpet av oktober 2014.

 

Jeg tviler på at jeg klarer å gå ned i løpet av juleukene, men har et mål om å ikke legge på meg. Det bør kunne gå dersom jeg klarer å legge inn litt trening og litt selvdisiplin ved matbordet:)

 

Håper å høre fra andre her inne, og dersom noen har gode råd om hvordan man opprettholder fokus og motivasjon setter jeg stor pris på om dere vil dele med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg vil gjerne vere med og motivere kvarandre til vektnedgang i 2014 :)

 

Eg er 43 år, to-barnsmor til 2 tenåringar, 174,5 cm og pr. dato 95,5 kg. Fekk for alvor vektproblem etter svangerskapa, men har gått opp og ned i vekt gjennom heile livet. Trivselsvekta er rundt 80, men er fornøgd om eg kjem meg ned på ca 85. Vi får ta det som det kjem :)

 

Starta med friskt mot no i dag og målet framover er:

- tilbake til sunnare og normale mengder mat til kvart måltid

- å kome i gang igjen med spinning og bodypump 2 gongar i veka

- tur med hunden dei andre dagane i veka

- og godteri kun på fredagane

 

Håper du fortsatt er motivert for en ny start i 2014 :) Gleder meg til å bli kjent med deg og gjensidig motivasjon og bra vektnedgang i det nye året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! :D

 

1.60 lang, 90kg (!!), 31år og 6mnd gammel baby! Mangler "kun" 5kg på før-babyvekt, meeen 17kg til bryllupsvekta.. Motivasjonen er her, nå skal den ikke slippe unna. Ammer fortsatt, så skal følge meny 3. Det er mye mat, og jeg vet fra tidligere at hvis jeg greier å veie/registrere maten er det meste gjort. Derfor, vektklubben skal bli min beste venn denne vinteren!

 

Mine "forsetter" er

3 x grønnsaksporsjoner daglig

3 x frukt daglig

kun 1 x lørdagsgodt pr uke

bli svett 5 gang pr uke

 

Sammen fikser vi det her! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Litt om meg: 161 cm veier 76 kg. Målet er 60 kg.

Jeg har 3 barn og er 39 år gammel.

 

Skal registrere alt jeg spiser på vektklubben. Og skal ligge på 1300 kcal daglig.

Skal trene 5 ganger i uka. Kan dere si litt om hvor mange kcal ligger dere på?

 

Jeg heier på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også :-)

 

Jeg veier nå 76 kg, skal ned til 58 innen midten av september! Mitt første delmål er ned til 73 kg innen 21. februar. Som belønning skal jeg for første gang i mitt liv unne meg en skikkelig pedikyr! Har allerede kjøpt meg gavekort som henger på kjøleskapet som en påminnelse. Det gjelder ut mars, så har jeg ikke nådd målet til da går det i bosset! Men det skjer ikke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LisbethJ72

Hei.

Jeg slenger meg også på her. Tror det blir enklere å gjøre dette sammen med andre :)

 

Jeg er 41 år, gift og har en sønn som blir 4 i januar. Har lenge ønsket å gå ned i vekt, da jeg syns jeg veier for mye. Ønsker å gå ned til 75 kg før oktober 2014.

 

I dag er jeg 95,3 kg og 175 høy. Har meldt meg på nettkurs, for å få kickstarten jeg trenger. Ikke brukt Grete Roede før, så det er mye å sette seg inn i. Første delmål er 90 kg før kursets slutt (14. februar).

 

Jeg følger meny 2 (1600 kcal) daglig. Sliter mest med å få i meg nok (og riktig) mat, nok grønnsaker og frukt. Tror derfor planlegging blir min første utfordring. Og få inn trening i allerede tett program med tidsklemma. Har en mann som løper hver dag, så ikke alltid enkelt å få til på ettermiddagen. Mitt må er derfor å få til to økter på morgenen før jobb (etter levering i bh) og en i helgene.

 

Lykke til alle sammen, jeg heier også på oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner ting å gå seg til etter jula. Har stort sett klart å ha kontroll på matinntaket, har drikke 2,8 liter vatn kvar dag og har gått tur 2 av 3 dagar i det nye året :)/> Det vankar dessverre litt fristelsar igjen i skap og skuffer, og på jobb stod det sjokoladegaver frå barn og foreldre i barnehagen. Har ikkje klart å halde meg unna restane, men no trur eg at det meste er ute av verden. Har i alle fall ikkje kjøpt noko nytt :)/>

 

Motivasjonen er på topp og kjenner allereie på magen og buksa at dette gjer godt :)/> Har nok ikkje gått ned noko endå, men merker det fort på magen likevel når matinntaket blir meir normalt :)/>

 

Det blir veging på mandag, og då er håpet at vekta viser 0,5 kg ned :)/>

 

Veit ikkje heilt kor mange kaloriar eg får i meg kvar dag, men følger opplegget til GR med berekna inntak mellom 1600-1900 kcal. Veg ikkje maten då eg har tenåringar i hus og ønsker derfor ikkje å gi dei feil fokus på mat. For 2 år sidan gjekk eg ned 15 kilo med denne oppskrifta:

- 2 skiver med sunt pålegg + 1 glas melk 3 gongar for dag

- 1 normal middagsporsjon kvar dag (fokus på normal sunn norsk mat)

- 3 frukter for dag

- ca 2,5 liter vatn kvar dag

- MASSE trening, men ikkje meir enn at eg klarer å oppretthalde treningsnivået over tid

- godteri er lov fredag og laurdag, men treng ikkje bøtte innpå...

 

Dette fungerte for meg, og fokuset mitt var "sakte, men sikkert" ned i vekt (ikkje fort og gale). Syns eg fekk det best til når inntaket låg rundt 1900 kaloriar. For lite mat fører til stillstand for meg.

 

No skal eg gjere meg klar til tur med hunden :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg slenger meg også på her. Tror det blir enklere å gjøre dette sammen med andre :)/>

 

Jeg er 41 år, gift og har en sønn som blir 4 i januar. Har lenge ønsket å gå ned i vekt, da jeg syns jeg veier for mye. Ønsker å gå ned til 75 kg før oktober 2014.

 

I dag er jeg 95,3 kg og 175 høy. Har meldt meg på nettkurs, for å få kickstarten jeg trenger. Ikke brukt Grete Roede før, så det er mye å sette seg inn i. Første delmål er 90 kg før kursets slutt (14. februar).

 

Jeg følger meny 2 (1600 kcal) daglig. Sliter mest med å få i meg nok (og riktig) mat, nok grønnsaker og frukt. Tror derfor planlegging blir min første utfordring. Og få inn trening i allerede tett program med tidsklemma. Har en mann som løper hver dag, så ikke alltid enkelt å få til på ettermiddagen. Mitt må er derfor å få til to økter på morgenen før jobb (etter levering i bh) og en i helgene.

 

Lykke til alle sammen, jeg heier også på oss :D/>

Ser at vi er ganske lik både i alder, vekt og høgde. Mitt første delmål er også 90 kilo :)Blir spennande å sjå korleis vegen vår blir nedover vektskalaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre få sagt en ting til før eg gir meg for dagen:

HUSK Å DRIKKE MASSE VATN!

For meg er det ein av nøklane til vektnedgang, i tillegg til fokuset vi har på mat og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChubbyMummy

Jeg vil også være med på å motivere hverandre:) Jeg er en tobarnsmor på 23 år, jobber og studerer deltid men er hjemme i permisjon med jenta på 1mnd nå:)/> Gikk ned 10 kg før graviditeten med meny 1. Tre uker etter fødsel viste vekta 80 kg!!!! Skal følge meny 2 og mitt første delmål blir 70 kg. Startvekta fra sist;) Har en del tid til å styre med mat nå så koser meg med å lage kalorilette omeletter, salater osv. Det var dette som gjorde at jeg lyktes så godt sist. Spiste nesten ikke brød sist for jeg synes det gir for mye kcal i forhold til lite metthetsfølelse. Er forøvrig 1,60 høy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som ligger på 1300 ckal daglig og hvor mange trenings poeng?

 

Hei:)

Jeg er på meny 1 med 1300 kcal pr dag. Jeg er nå 76 kg og 166 høy. Har ikke kommet ordentlig igang med treningen enda, men har som mål å klare mellom 7 og 10 tp pr uke. Jeg har tidligere gått ned vel 10 kg på GR-kurs uten å trene. 2 venninner av meg gikk ned hhv 40 og 20 kg på samme måte. Men problemet deres er at huden nå "henger og slenger" og det ser ikke særlig pent ut. En annen venninne (den største av oss) skal ned totalt 45 kg. Hun har nå tatt av snart 25 og hun ser helt fantastisk ut. Hun har trent seg gradvis opp, og trener nå kondisjon og styrke 3-4 ggr pr uke. Huden hennes er fast og fin! Så selv om jeg "hater" å trene kommer jeg garantert ikke til å tørre å la være. Det er selvfølgelig andre forhold som spiller inn også, men med trening og gode kremer tror jeg sjansen er større til å få en fastere kropp. Så nå har jeg begynt å svømme og begynner på styrketrening i morgen. :)

Syntes selv 7 tp pr uke virket helt uoverkommelig! Men det fine med svømming er at 30 min rolig brystsvømming gir hele 1,9 tp, i tillegg til at det gir slanke, fine muskler. Så 2-3 ggr pr uke i bassenget + noen økter med styrke, så er man i mål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LisbethJ72

Ser at vi er ganske lik både i alder, vekt og høgde. Mitt første delmål er også 90 kilo :)Blir spennande å sjå korleis vegen vår blir nedover vektskalaen :)/>

 

Ja, blir spennende å kunne følge hverandre (og heie) på veien mot et sunnere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LisbethJ72

Hei alle.

 

Min veiing i dag viste - 0,6 kg. Veldig fornøyd med dette :rolleyes:

 

Ellers går dagene til å få innarbeidet nye vaner. Det er ikke så lett som det ser ut på papiret. Jeg syns det er enklest på jobb, for da har jeg rutiner allerede klart. Men glemmer klokken allikevel. Så det er mye å jobbe med.

 

Trening er også tregt å komme i gang med. Får ikke til dette i hverdagen, men målet er å komme dit også.

 

Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChubbyMummy

Hei dere :)

Jeg har ikke vært så aktiv her inne som jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men det skal komme seg. Motiverende å lese at noen av dere har fått resultater :) Veeingen min viste 2,6 kg ned siden 2. januar. Veldig godt fornøyd med det, men regner med det vil gå litt tregere ned nå med tanke på at det sikkert var en del vann som forsvant.

Jeg er fortsatt veldig motivert og har ikke noe søtsug. Klarer meg helt fint uten å gå på noen smeller, når vi er hjemme vel og merke. Synes det er litt ekkelt å være på besøk og få servert kake av svigermor og måtte takke nei. Tar heller et stykke for å være høflig selv om jeg egentlig hadde klart meg helt fint uten og egentlig ikke har lyst på. Slike situasjoner gjør at jeg har mest lyst til å gå i hi :P Men trøster meg selv med at jeg tar et mye mindre stykke enn hva jeg ville ha gjort ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LisbethJ72

Hei igjen.

 

Da var ny veiing gjort og det var bare ned -0,2. Denne helgen var jeg på hyttetur med gode venner og det ble litt alkohol. Selv om jeg holdt meg unna en del godis og slikt, kan man si at det ble en kalorismell uten like. Fra og ikke klare å komme opp i 1600 pr dag, fikk jeg det dobbelte på fredag og lørdag. Så ned litt er faktisk bra tenker jeg. Godt det ikke er slike turer hver helg :-)

 

Jeg sliter med godterisug når jeg er hjemme og på jobb. Har ikke helt forstått hvordan jeg skal bli kvitt dette, så alle tips mottas med stor takk.

 

Ha en fortsatt fin dag :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest LisbethJ72

Hei HiLo70 (og resten som leser her)

 

Vi må bare se fremover. Får jo ikke gjort noe med det som har vært allikevel. Jeg har som deg hatt noen uker hvor jeg ikke har klart å fokusere ordentlig på omleggingen av kostholdet jeg heller. Men fra i går var det skjerpings.

 

Ikke gått ned så mye som planlagt, men det er jo kroppen som holder tilbake. jeg sliter skikkelig med å få i meg nok mat. Trodde liksom ikke det skulle være problemet.

 

Har også begynt med egenlaget juice hver morgen. Det hjelper på frukt og grønt inntaket. Og godt er det også. Blitt bitt av den basillen der gitt.

 

ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest ChubbyMummy

Jeg har nå gått ned 8 kg siden 1. januar. Vekten raste ned i starten og jeg var så lettet og glad over det. Nå har det stått helt stille i over to uker. Jeg spiser ca. 1600 kcal hver dag, aldri over. Noen ganger blir det kanskje bare rundt 1400. Motivasjonen er god og jeg skeier aldri ut. Men nå går jeg ikke ned mer :( Noen som har tips? Regner med jeg har nådd et vektplatå. :( Kostholdscoren min er forresten aldri under 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...