Gå til innhold

Ned de siste kilene i løpet av 2014


Anbefalte innlegg

Da prøver jeg igjen!

Har ikke vært så flink til å være aktiv her inne, men når jeg er det er det mye lettere å holde fokus oppe, så nå skal jeg prøve å være litt flinkere.

Jeg begynte min kamp mot kiloene 1. jan 2013, og jeg gikk inn i 2014 ca 11-12 kg lettere enn for et år siden. Hadde vel egentlig planer om å gå ned i alle fall 20 kg i 2013, men jeg er absolutt fornøyd med de kiloene som er borte, og har sett at en sakte og rolig nedgang er det beste for meg. Jeg har egentlig ikke gått noe særlig ned siden august, men kroppen er blitt strammere, og mange har (ENDELIG) kommentert vektnedgangen.

Jeg begynner for fullt på mandag, og da legger jeg ut vekt og mål. Kommer som i fjor ikke til å måle cm så ofte, ca annenhver måned. Vekten blir målt hver tirsdag.

 

I januar har jeg bestemt meg for å prøve en godtefri og snacksfri måned. Det skal bli interessant. Men motivasjonen er på topp, og jeg har stor tro på at jeg skal klare det. Det eneste jeg har tenkt er at jeg kanskje skal få "fri" på bursdagen min 16. jan, vi får se.

 

Jaja, da begynner siste innspurt. 2014 skal bli året!! :D/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei :)

Får jeg henge meg på?

 

Jeg har til nå gått ned ca 10kg, har 10 igjen. De siste par mnd. har jeg ikke vært flink. Har ikke vært på vekta enda etter julen. Men kjenner at jeg har lagt på meg litt ja. Tenker at jeg hopper på vekta etter helga :)

 

Jeg har også bestemt meg for å ikke spise noe godteri eller snacks i løpet av januar mnd.

 

Håper å få igjen aktiviteten også. Jeg går en del på ski, om vinteren. samt gåturer og styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siljepia!

Det klart du kan henge deg på :D Det er jo bare koselig og lettere når vi er flere!

 

Hvordan har helgen gått for deg?

Her har den egentlig gått veldig bra, men jeg hadde en liten sprekk i godteloven i kveld :unsure: Spiste 20g 70% sjokolade. Hadde så dårlig samvittighet etterpå, så da spiste jeg en halv isbergsalat delt i fire med masse sitron og litt maldonsalt + et stort glass vann. Da følte jeg meg litt bedre igjen :P

 

Er veldig spent på vekta i morgen. Følger jeg har vært relativt flink i jula og kun spist minimalt med fyfy, så det bør ikke være så alt for ille.

 

Jaja! Lykke til i morgen! Spent! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Da har jeg vært på vekta. Veldig fornøyd faktisk :D Har ikke gått opp noe i jula, tvert imot - jeg har gått litt ned :D

 

Så utgangspunktet mitt er 68,6 kg. Fikk ikke målt cm i dag ettersom jeg ikke kan finne målebåndet, så det får komme senere.

 

Til middag i dag skal vi ha salmalaks med soyasaus, sitronsaft og skall og salt - i ovnen på 220 grader til ferdig. Vi liker den neeesten litt rå i midten. Servert med salat med vårløk, grønt eple i biter og avokado. Ris til mannen og barna.

 

Hvis dere spiser noe godt eller har noen gode middagsforslag vil jeg gjerne høre. Trenger alltid inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei hei:) Så flink du er! Helgen min har vel egentlig ikke gått så kjempebra. Spiste nachos i går og kake på jobb på lørdag..huff huff.

 

Her har jeg gått opp i julen. 68,8viste vekta her. Så nå må det jobbes!

 

Jeg har så dårlig fantasi når det kommer til middagslaging, men i dag blir det fylte paprika. Kanskje litt mye kcal, men får dunge på med masse salat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm.. Fylte paprika høres jo kjempegodt ut! Hva har du i da?

Synes ikke nachos og litt kake er så voldsomme sprekker. Det er jo det som er så fint med GR - alt er lov, men med måte :) Jeg fikk "kjeft" at kurslederen min en periode fordi jeg ikke var flink nok til å kose meg litt. Brukt ingen av kosemerkene. Hun sa at de som bruker opp kosemerkene sine er de som unngår de verste sprekkene. Logisk det egentlig ;)

 

Håper det går bra med deg så langt! Jeg er har vært/er syk, så det blir litt enkle løsninger om dagen, men prøver å holde fokus allikevel. Har heldigvis, etter ett år med GR, kommet over det at jeg synes så synd på meg selv når jeg er syk at jeg må få lov til å spise hva jeg vil. Det "verste" jeg har gjort var i går. Hadde bare spist grønnsakssuppe til middag, så på kvelden fikk jeg et skikkelig kick, og bare "måtte" spise 4!!! brødskiver med kaviar :blink: Tror faktisk i hele mitt liv at jeg aldri har spist 4 brødskiver på en gang før. Men men.. Gjort er gjort, og i dag var en ny dag :)

 

Ønsker deg en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

I paprikaene har jeg elgkjøttdeig, blandet med hakkede tomater eller med salsa saus. Og hjemmelaget tacokrydder, eller vanlig tacokrydder. Ellers er det løk, paprika, hvitløk, chilibønner.. tja, det er vel litt smak og behag :)

 

Her i huset er det også sykdom. Så har ikke fått trent noe disse dagene. Minstemann har halsbetennelse, så han ikke i noe bra form. Men ellers tror jeg at maten ikke er så aller værst. Er utrolig dårlig på å skrive ned og regne kcal.

Noe annet er vann, det må jeg jobbe med. Må drikke mer vann. Jeg VET at det er nøkkelen for god vektnedgang for meg, men enda glemmer jeg det bort.

 

Hehe. Det er fort å spise mye på kveldene, når man ikke har fått i seg nok på dagen.:)

 

Du får ha masse god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Æsj. Gruer meg til å trå på vekta i morgen. Har har ting absolutt ikke gått etter planen! 1. var guttungen syk, så var jeg syk, Har spist både sjokolade og annen nei-mat, som boller og vafler.Jeg føler meg rett og slett fæl! Har ikke fått mer en 1/2 trimpoeng... Dette var ikke den starten jeg håpet på! Jau jau.. Det er vel aldri for sent, bare å begynne på nytt i morgen.

 

Har satt meg noen mål denne uken:

Min. 2L vann pr dag.

Ingen måltider etter kl 20:00

Frokost hver dag.

 

Så får vi se hvordan det går da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siljepia! Hvordan har uken gått for deg?

I dag grudde jeg meg til å gå på vekta. Var sikker på at jeg hadde gått opp ettersom jeg selv føler jeg falt litt ut i uka som gikk. Hadde bursdag, og følte det ble feiring i tre dager. Men, jeg hadde vist ikke noe å frykte.. 66,9 viste vekta i dag, og jeg har nådd delmålet for januar som var 67 kg :D Når jeg nå begynte å tenke tilbake så har jeg faktisk ikke spist så ille som jeg har følt. Det ble et liiiite kakestykke på selve bursdagen, og en bolle med popcorn og en kvicklunch på lørdagen (fyyyyyysen!! :P ) Deilig at GR ligger å sniker i bakhodet selv om jeg skeier litt ut ;)

 

Håper du har hatt en bra uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Oi, så flink du er! Det er det gode med GR, at man kan faktisk unne seg noe, bare i de rette mengdene :)

Denne uka har gått så som så. Har ikke fått veid meg i dag, men skal gjøre det i morgen.

Jeg fikk mensen, og søtsuget kom selfølgelig hoppende på meg. Vi har hatt rundt -20oC, så har vært minst mulig ute..

Så selv om det ikke har vært helt på topp, så tror jeg ikke at vekta viser mer i alle fall.

 

Veier du maten? Det er ikke jeg flink til.

 

Jeg har kjøpt meg en PilatesDVD i dag, er vel verd et forsøk. Er ikke så lett å få tid til å trene, med skole, bachelorskriving, to barn og en mann som jobber skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morgen! :D

Hvordan gikk veiingen siljepia? Ikke lett å komme seg ut i kulda nei. Trening er jeg dårlig på. Her ikke motivasjon eller ork akkurat nå. Men når vi kommer litt mer mot vår vet jeg av erfaring at motivasjonen pleier å stige i takt med lysere dager ;) Trening er viktig, men i slanking teller kostholdet 80%. Som kurslederen min sa - maten tar kiloene, treninga tar grammene.

 

Nå sitter jeg å ser på barnetv og drikker kaffen min og planlegger dagen. Planlegging er viktig ;)

Ønsker deg en god dag og en god helg! Husk å ta gode valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, da klarte jeg altså å falle helt ut igjen :( Alltid sånn når det har gått noen uker. Men, det viktigste er at man kommer igang igjen, og nå er fokuset neeesten på plass igjen. Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus og da har det blitt mange dårlige valg i flytteperioden :/

Nå gleder jeg meg til å komme igang igjen, og etter hvert også med treningen. Håper å nå målet om normalvekt innen sommeren, men tar all nedgang som bonus. Av erfaring vet jeg at man må være tålmodig med vektnedgangen.

Jeg har ikke funnet flyttekassen med vekta mi ennå, men vet at jeg har gått litt opp. Håper det ikke er alt for ille! Registrerer ikke vekta før på tirsdag uansett, så da har jeg litt tid på meg til å "bedre" resultatet :P (Og finne vekta ;) )

Gleder meg til tiden fremover. Vet at jeg alltid blir mer motivert og gira når det blir lysere og varmere i været :D

 

Håper det går bra med deg Siljepia selv om du ikke er aktiv lenger :) Koselig om noen andre vil slenge seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bolla !

Håper det er greit at jeg kan henge meg på denne tråden sammen med deg. Jeg trenger virkelig noen til å "rapportere" .

Jeg har gått opp og ned ganske lenge. Fra 82 til 68 og opp igjen .

Nå er jeg igjen på 80.6 kg. Og håper virkelig på å komme meg ned til 60 tallet, akkurat som dere har gjort.

Jeg har begynt å skrive inn hva jeg spiser. Og hvor mye jeg trener. Det funker for meg derfor må jeg bli flinkere og fortsette med dette. Har altså bare gått 2 dager da. Begynte på mandag.

Så har jeg laget en treningsplan for uke. Ikke mye trening, mn 30 min hverdag. Aerobic, intervall på tredemølle , gå turer og pilates.

Er medlem av livegym.no og har masse å velge mellom.

Men pilates trener jeg bare etter Mari winsor. Har trent den før og vet at den virker på meg. Derfor skal jeg fortsette.

 

Det er bare å fortsette bolla. Du er flink du som har gått ned så mye. Det kommer mange slags forskjellige perioder i livet hvor man må priotere litt annerledes. Mn når alt kommer til rette så fokuserer vi på oss. La oss få en sunnere livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag og veiedag for meg. Og gjett om jeg er suuuper glad :)

Gått ned 1.6 kg denne uka, men sikkert masse vann. Skal gjøre mitt beste for å fortsette.

Hvordan går det med dere da ?

Du bolla er sikkert opptatt med det nye huset ditt.

Jeg ville bare innom og dele litt av gleden jeg føler nå :)

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Awsam! Så koselig at du vil henge deg på :D Og gratulerer med flott nedgang! Det gjør jo godt for motivasjonen ;)

 

Her var resultatet som forventet - 68,8 kg viste vekta i dag, 1,9 kg opp fra sist jeg veide meg. Men men.. Dette visste jeg, så har forberedt meg på det. Motivasjonen er på plass, så nå kan det bare gå fremover (les: nedover ;p )

 

Hva spiser du som snacks? Jeg fyser fælt på kveldene, men synes det er lettere å holde meg unna eller ta bedre valg nå enn for et år siden. På kveldene nå lager jeg meg gjerne et litt fint fat med appelsin og/eller bær + noe grønt og en stor kopp te, rydder og tenner lys. Dette gjør at jeg roer meg og ikke er så rastløs i forhold til å ville ha noe. I tillegg har jeg jobbet hardt for å klare å slappe av å se på tv uten å måtte spise noe. Ellers har jeg som regel at jeg får spise hva jeg vil på lørdag. Da har jeg noe å glede meg til, og når jeg er SKIKKELIG fysen en dag klarer jeg faktisk som oftest å holde meg unna når jeg tenker at jeg kan spise det om bare X dager. Kjøper inn alt jeg vil ha på lørdag og kaster det på kvelden. Jeg kan dessverre ikke ha noe liggende, det er kanskje noe jeg bør jobbe med etterhvert, men orker ikke den kampen akkurat nå.

En annen ting jeg også gjør hvis jeg har lyst på noe søtt er å lage meg sjokolademelk av ekstra lett melk og en ts sjokoladesirup fra Walden Farms Kun kaloriene fra melka, og jeg blir kvitt søtsuget.

Vil gjerne høre dine tips :)

 

Ønsker deg en god uke! Husk å ta gode valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet av veiingen i dag ble som forventet - 69.6 kg og 800 gram opp :( Jaja.. Er jo min egen feil så kan ikke syte. Bare se fremover :)

 

I går begynte jeg på 30 days shred. Har VONDT i dag ja, men skal gjennomføre allikevel. Spent på å se hva resultatet blir. Målene mine i går var følgende:

 

Overarm: 32 cm

Midje: 87,5 cm

Mage: 94 cm

Rumpe: 95.5

Lår: 57 cm

 

Ny måling etter fullført level 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er litt bedre i dag men energinivået er fortsatt veldig lavt. Er stolt over at jeg har klart å holde fokus på maten selv om formen har vært dårlig :) Det har ikke vært vanskelig heller, og det viser at livsstilsendringen er på vei til å bli en vane :D I går hadde jeg "godtedagen" min, så i dag blir det ikke noe snop. Det blir bær og oppskårne grønnsaker med dip. Deilig kyllingsuppe til middag. Magert og godt! :) Kjenner jeg er spent på veiingen på tirsdag. Har jo ligget på sofaen siden tirsdag, så spørs om det er så mye ned. Men det er forhåpentligvis ikke noe opp da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen her og jeg er FORNØYD!! :D

Har gått ned 1,1 kg og veier da 68,8 kg. Har jo vært veldig flink med maten denne uka, så det har nok mest å si, men fikk også mensen forrige uke og var nok litt oppblåst. Merker det godt på cm som denne uken viste:

 

Overarm: 31 cm (-1cm)

Midje: 84,5 cm (-3cm)

Mage: 93,5 cm (-0,5cm)

Rumpe: 94 cm (-1,5 cm)

Lår: 56 cm (-1cm)

 

Til sammen ha jeg gått ned 7 cm denne uken, mens eller ikke - jeg er fornøyd! :)

 

Middagen i da blir spagetti og kjøttboller. Til kvelden er det Greys så da blir det det samme som sist uke - yoghurt naturell med litt musli, mandler, banan og litt honing, blåbær og grønnsaksstaver med dip laget på mager kesam. Og te ;) Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...