Gå til innhold

Nå er jeg igang


Anbefalte innlegg

Nå er jeg i gang igjen med slanking som om ikke mye er forsøkt allerede. Skal ned mange kilo....

 

Jeg kan vel allikevel si at jeg er mer motivert enn noen gang. Jeg har fått høyt blodtrykk og må ta medisiner for dette. Det har gjort noe med måten jeg tenker på i alle fall. Jeg skal av de medisinene så snart som overhodet mulig...

 

Jeg startet med oppfølging av personlig trener i september og fikk da en fantastisk trener som også fungerer som psykologen min. Det koster en del penger, men er verdt hver eneste krone.

04.11.13 sluttet jeg å røyke tvert etter å ha røykt 20 sigaretter om dagen i mer enn 10 år. Det har gått veldig bra og jeg har ikke gått opp i vekt etter at jeg sluttet å røyke faktisk og det er jeg glad for. Jeg har trent mye i perioden.

 

Fra 02.01.14 startet kostholdsendring og jeg valgte da å følge Grete Roede da det er vanlig mat og måter å leve på resten av livet. I tillegg har jeg da god støtte av min PT i forhold til motivasjon.

 

Jeg vet ikke om andre opplever det samme som meg, men det er mye mer som ligger til grunn for min overvekt enn bare at jeg er glad i mat. Jeg opplever selv å ha mange "annerledes" tanker rundt mat og det er helt klart blitt brukt som belønning og trøst. Jeg har jobbet mye med dette og snakket mye med PT om dette. Det er det som er den tøffeste jobben.

 

Jeg våger ikke helt å tro på meg selv ennå, men har heldigvis mange som heier på meg og viser at de tror jeg vil klare dette. Etter hvert må jeg jo begynne å tro det selv.....

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at du har kommet i gang og er motivert! Selv begynte jeg i litt omvendt rekkefølge av deg ved at jeg la om kostholdet først og deretter begynte trening med PT og for meg har det funket veldig godt. Har holdt på med PT i litt over året nå, og trener fast en gang i uken med ham og en gang i uken alene på bakgrunn av øvelser jeg har fått beskjed om fra ham. For meg har det vært viktig å lage en rutine som jeg kan leve med også etter at jeg er ferdig med vektnedgang, og det har jeg absolutt klart! Men hadde ikke klart det uten hjelp fra PT - det har vært alfa og omega å ha en som har holdt meg i ørene der samtidig som jeg har holdt på med GR. Jeg har heldigvis ikke hatt noen problemer av overvekten min før i form av følgesykdommer - alle blodprøver har hele tiden vært fine, blodtrykk likeså, ingen slitasjeskader e.l. Det har liksom vært vekten som har vært problemet. Men likevel ser jeg på det som en investering i egen helse og egen fremtid, for det at jeg kommer i gang nå kan bety at jeg slipper slike problemer og får mye bedre helse. Og jeg nærmer meg målet med stormskritt, og skal snart i gang med hold vekten. :)

Lykke til med prosjektet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger og erfaringer.

 

Jeg er nok en person som setter store krav til meg selv. PT maser om dette hele tiden. Det å se at jeg faktisk har kommet langt på vei allerede. Bare det at jeg har holdt vekten helt stabil siden jeg sluttet å røyke er jo en seier i seg selv da endring i stoffskifte og forbrenning gjør at alle uansett går litt opp i vekt.

Treningen har også gjort at jeg har minket med 26 cm og alle gir meg tilbakemelding på at kroppen min har blitt smalere og kroppsfasongen min er endret.

 

Jeg skal jobbe mye med å glede meg for hvert steg i riktig retning i stedet for å være lei meg for det jeg ikke har klart og alt jeg ikke har gjort..... Tror det kan bli nøkkelen til suksess :rolleyes: .

 

Håper på samarbeid med andre her inne slik at vi kan støtte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...