Gå til innhold

Spiser for lite?


Gjest evergreen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest evergreen

Har endelig fått nok av å være feit...

 

Jeg har googla litt på nett, og lasta ned en kaloriteller til telefonen min. Nå har jeg telt kalorier og VÆRT ÆRLIG MED MEG SELV om hva jeg putter i trynet siden fredag. Lørdag skrev jeg inn alt jeg spiser på appen, men kom ikke opp i mer enn ca 1000 kalorier... Da jeg skrev inn Tortillachipsen jeg spiste, kom jeg opp i 1400 kalorier, men det er jo for lite... Søndag var ikke noe annerledes... 1200 kalorier ca... Mandag tok jeg en test av meg selv fordi jeg har valgt å følge en diett som heter "5:2" - dvs å spise normalt 5 dager i uka og spise 500 kalorier 2 dager i uka. Det var hardt. Jeg var veldig sulten i går, men det gikk! I dag var det tilbake til "normalen" og jeg har registrert alt jeg har spist. Etter å ha spist kveldsmat, kom jeg endelig opp i over 1600 kalorier...

 

Jeg skal innrømme at jeg er sulten hele tida. Kan egentlig spise hele tida! Men - er det noen som har noen tips? Jeg er veldig kjedelig i matveien - spiser mye Wasa havre og Philadelphia ost - vanlig brød spiser jeg lite av. Og - hva skjer om jeg IKKE spiser 1600 kalorier om dagen? Vil kroppen min fortsette å tvihold på fettet??? Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evergreen

Veier du maten ifm regisreringen eller tar du sånn "ca"?

 

Nei, jeg veier ikke maten. Husker med skrekk Grete Roede kurset i 99... Syns ikke jeg gjorde noe annet enn å veie... Det var ikke noe for meg - tar det på feelingen - har et greit øyemål ;-) Blir nok ikke 100% riktig, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evergreen

Jeg har så vidt lest om 5:2, og synes den er intr. Synes du den er ok???

 

I dag har jeg hatt min andre dag med 500 kalorier... Er sulten som en ulv... Skal ta en appelsin etterpå tenkte jeg...

 

Joda, det er jo greit nok, men er nå litt skeptisk da... Er for dårlig til å røre meg. En dag i uka er ikke nok, men jeg er så sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evergreen

Mitt råd er å være litt nazi på veiingen de første ukene og registrere ALT til og med "smaksprøvene" så ser du hva som er sannheten :)/> Jeg får stadig AHA opplevelser ;)/>/>

 

Jeg går ikke på Grete Roedekurs, men tenkte denne sida kunne være en hjelp for meg, da jeg føler meg alt for usikker til å drive på helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evergreen

Ikke lur deg selv, ingen blir overvektige av å spise for lite... Men du spiser nok kanskje feil, mat som gir mye kalorier men metter lite f.eks. Velg mager mat og mye grønt så kan du spise deg skikkelig mett. Kurslederen min sa : Husk det er underskuddet du tar av deg av.:)/>/>

 

Jeg lurer ikke meg selv... Overvektig ble jeg som en bivirkning av PCOS og feil kosthold, men ble helt overlatt til meg selv med vekta mi etterpå, da jeg selv hadde all skyld i vektøkningen ifølge min daværende lege... Jeg er alt for glad i søtt, det vet jeg, og prøver å ikke lure meg selv med småspising av alle mulige greier, men jeg er så sulten hele tida... Lavkarbo funker, men syns det blir veldig kjedelig å ikke kunne spise poteter, brød, pasta, ris og sånt i det hele tatt. Jeg prøver meg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg veier ikke maten. Husker med skrekk Grete Roede kurset i 99... Syns ikke jeg gjorde noe annet enn å veie... Det var ikke noe for meg - tar det på feelingen - har et greit øyemål ;-) Blir nok ikke 100% riktig, men...

 

Synd at du husker et GR-kurs i 1999 med skrekk...

 

Men jeg tror ikke det er mulig å være helt ærlig med seg selv, uten å veie... men du bør også se på sammensetningen av hva du spiser. Jeg blir mett på en måte av to brødskiver med skinke. Men jeg blir mett på en helt annen måte av to brødskiver, skinke, salat, tre tomatskiver, noen agurkskiver og en ring med paprika. Ser du forskjellen? Nå vet ikke jeg hvor mye grønnsaker du spiser, men det ligger mye metthetsfølelse i disse.

 

Anbefaler deg også å spise grovbrød. Knekkebrød gir en elendig metthetsfølelse. Ok som suppliment, men ikke som hovedkilde i løpet av dagen.

 

Slutter meg til rådene fra de andre om å veie alt og registrere alt. Det er det som gir resultater. Dette greier du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du husker et GR-kurs i 1999 med skrekk...

 

Men jeg tror ikke det er mulig å være helt ærlig med seg selv, uten å veie... men du bør også se på sammensetningen av hva du spiser. Jeg blir mett på en måte av to brødskiver med skinke. Men jeg blir mett på en helt annen måte av to brødskiver, skinke, salat, tre tomatskiver, noen agurkskiver og en ring med paprika. Ser du forskjellen? Nå vet ikke jeg hvor mye grønnsaker du spiser, men det ligger mye metthetsfølelse i disse.

 

Anbefaler deg også å spise grovbrød. Knekkebrød gir en elendig metthetsfølelse. Ok som suppliment, men ikke som hovedkilde i løpet av dagen.

 

Slutter meg til rådene fra de andre om å veie alt og registrere alt. Det er det som gir resultater. Dette greier du :-)

 

 

Enig med Frk.T, kan anbefale Gullmedlemskap dersom du ønsker å fokusere på riktig kosthold, der regnes ut riktig mengde protein, karbohydrat og fett men du må altså registrere selv hva du spiser. Og det er ikke snakk om å gjøre det resten av livet, bare et par uker til du ha korrigert øyemålet. For det er som regel feil...tro meg, jeg har blitt lurt selv :) Grønnsaker er JA-mat du kan spise alt du orker av og de teller ikke med i regnskapet siden de metter mye og gir sunne næringsstoffer kroppen trenger. Leit at du har PCCOS men å gå ned i vekt og leve sunt kan bedre prognosen. Selv har jeg multippel sklerose og sukker er gift for kroppen min så GR kostholdet er midt i blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...