Gå til innhold

Nå er det nok!!!


Gjest ikvikne
 Share

Anbefalte innlegg

Er 32 år, gift, 2 barn og 2 bonusbarn. Har 1 hund, 3 katter, 3 hester og 7500 høner. Jobber noen timer hver uke på en bokhandel og hjelper til med eggproduksjonen når jeg trengs.

Jeg lever ett liv med fibromyalgi og forkalkning i korsryggen, noe som gjør min hverdag vanskelig i perioder.

 

La på meg 40 kg fra jeg var 18 år og til jeg var 20 år. Flyttet sammen med kjæresten, god mat, lite trening, en p-sprøyte, ett svangerskap og VIPS så var kiloene der...

Det er nå 11 1/2 år siden det svangerskapet og har vært gjennom ett til. Har vært ned i 90 kg mellom svangerskap 1 og 2. Men nå er jeg landet på 107,7

 

Jeg har alltid levd ett aktivt liv. Har ridd i 22 år og i tillegg til ridning har jeg opp gjennom livet vært innom håndball, tae kwon do, spinning, step, styrketrening, turer i skog og fjell. Men er nå drittlei av trening.

 

Sa opp medlemsskapet mitt på 3T etter at jeg måtte operere en bruskskade i kneet på april i 2013. Avsluttet mitt 2 x 2 års medlemsskap på høsten 2013 da jeg innså at jeg ikke kan være med på step igjen. Skal nå liksom trene styrke hjemme og gå turer/gå på ski. Men det eneste jeg har interesse for er ridning. Så det prioriterer jeg :-) Bra det også :-)

 

Men fikk litt sjokk da jeg skulle være med guttongen på 5 år på skogstur opp til en bergtopp. Jeg måtte ta flere pauser... Kondisen har ALDRI vært så dårlig som nå... 4 mnd uten trening og vekten har gått opp 7,7 kg, kondisen er lik null.

 

Så nå er det nok. Jeg skal ned i vekt. Og jeg skal trene forsiktig så jeg ikke går lei igjen av både styrketrening og turer i naturen. Jeg elsker jo å være ut i naturen både på hesteryggen og på mine 2 føtter.

 

Målet er 75 kg innen 31.12.2014 og det første målet er 100 kg.

Målet er ikke bare å trene, men også ta kontroll over kostholdet. Dette er en livsstilsendring og ikke en slankekur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg blir gjerne med deg. Jeg har skrevet litt inne på en annen tråd, men der er vist blitt dødt.

 

Kort om meg.

 

Jeg 26 år, og med mine 168 cm (og nå etter jul) 91 kg må jeg ta meg sammen igjen. Hovedmålet mitt er 65kg, men målet for sommeren er å være på 79 kg. Før jul kunne jeg juble over og endelig se 89-tallet på vekta, det tallet har jeg ikke sett siden 2007. Min slankehistorie kort fortalt:

• Bestandig vært en av de største barna i nabolaget og på skolen/fritidsaktiviteter.

• Har en mamma som så lenge jeg kan huske har slitt med vekten

• Startet slankingen som 15 åring, da 85 kg

• 17 år, ved hjelp av trening på SATS og en venninne som også slet med vekten, 68kg

• Studietilværelse, kjærest og fremmed by, vekten viser 103 kg

• PANIKK!!!!!!!!!!!!!

• Bestemmer meg for at det er nå eller aldri, har gått ned 12 kg siden nyåret 2011. Disse 12 kg har forblitt borte :D/>

Jeg har tidligere gått på nettkurs, men denne gangen har jeg bestemt meg for at det ikke er noe jeg ønsker. Jeg kan jo disse tingene, jeg må bare sette det i system. Eller som min kjære samboer bruker å si: Du må sette av tid til å ta vare på deg selv (ment i form av å trene fremfor alle de unnskyldningene jeg kan komme fordi jeg ikke akkurat i dag har lyst til å trene, eller denne måneden for den saks skyld), sånn at vi kan ha mange år i lag :) Han er nå bra herlig :)

 

I sommer kjøpte jeg treningsDVD til hjemmebruk. Og disse har faktisk klart å motivere meg og å holde på interessen min. Svetten renner som bare juling.

 

Utfordringen min nå er at jeg ikke sier meg fordøyd med å ha gått ned 12 kg. Jeg er nødt til å holde koken. Jeg merket at slutten av 2013 ble ganske tung og ble fylt av synkende motivasjon. Jeg har truffet på et vektplatå om man kan kalle det det. Jeg vet at jeg lenge lå og bikket på 89-90 kg når jeg gikk opp, og nå gjør jeg det på vei ned også. Jeg var på platåer når jeg veide 98 og 94 også, og da som nå sank motivasjonen. Men nyåret har gitt meg nytt mot så nå er det bare å stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hei, hiver meg inn her..

 

Er 36, 168 cm og vekta viste 1.1.14 skremmende 104.5 ( flau..)

 

Så her MÅ det jobbest for vekta skal ned.

Sliter litt med å få tid til meg selv innimellom ( er ikke flink nok til å prioritere meg selv..). unger skal på trening og kamp og oss bor slik til at de må kjørest..

 

GR opplegget har jeg vært borti før.. men har kun GR gull no- og det skal gå bra.

 

utfordringen min er at vekta går sent nedover.

i løpet av 2013 kom jeg fram til at 13-1400 kcal er det ideelle for meg.

Så jeg starter der. Har to økter på treningssenter i uka. resten blir å gå tur :)

 

Gleder meg for å være i gang med 2014 og en NY start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Linda :)

 

Vel denne uken har ikke startet bra. Har rett og slett blitt syk. Er det ikke typisk? :(

Så det har blitt sofa ligging med cola og potetgull som eneste føde. Tror du vekten har gått opp eller?! Ingen trening og jeg som var så godt i gang.

 

Vel veide meg i dag og vekten viste 90,8 kg så da er det jo en nedgang på 200g, men det er ikke mye å skryte av.

 

Kommer tilbake sterke i neste uke :D får vi håpe i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at flere vil være med.

Den første uka var helt grusom... Jeg hadde hodepine, var sulten,kvalm, svimmel og utrolig trøtt... Men fikk ikke sove når jeg skulle legge meg om kveldene.

Det kjentes ut som jeg hadde influensa eller noe... Jeg var så sulten på kvelden at jeg endret litt på menyen... Valgte å droppe noen kalorier til lunsj og ta de til kvelds i stedet. Søvn er jo avgjørende for vektnedgang og god livskvalitet, så da er det greit å slippe å legge seg sulten, eller våkne av sult...

 

Skeiet ut med både bolle, kakao,kvikklunsj, smågodt og tomtebrygg på lørdag. Ellers ingen utskeielser. Og vekta viste nedgang på 2,2 kg nå i dag :-)

Så vellykket første uke, men tror nok ikke jeg går ned så mye hver uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda,

Er du sikker på at du skal spise så lite?

Jeg er 163 og veier 105,5 (nå). Har 7 trimpoeng i uka og en medium aktiv hverdag.

Jeg skal spise 1900 kcal pr dag.

Har du prøvd å regne det ut? Du må aldri aldri aldri spise mindre enn det kroppen trenger for å opprettholde livsfunksjoen sin (hvilestoffskiftet). Det kan være helseskadelig. Og jo mere aktiv du er, jo mere må du spise :-)

bruk kalorikalkulatoren du har tilgang til som gullmedlem. Den ligger under min profil - min meny.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor flott ikvikne, 2,2 kg er jo kjempebra :D

 

Vel er innstilt på at jeg denne uken skal finne igjen rutinene mine. Så skal prøve å få til trening i kveld. Er utrolig rart hvor fort dørstokkmila sniker seg på når man får en uke uten trening. Formen er i alle fall så bra at jeg vil prøve meg på litt trening. Har vært flink til å gå mye da. Fra jobb og på jobb. Har hatt ute dager, og da har jeg utnyttet sjansen til å leke med ungene og holde meg i så mye aktivitet så mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøyd selv også :-)

Men jeg må virkelig jobbe med meg selv.

kjøpe julemarsipan på halvpris i helga som var, de bli ikke spist opp og har ligget å fristet meg i godteriskapet (som forøvrig er tømt for alt).

En kveld her måtte jeg gå å legge meg før jeg spiste de opp :-P Det er om kvelden etter at barna har lagt seg at forbudte tanker dukker opp :-P

Noen av dere som har det likedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn, men det at lysten på søte ting sniker seg frem om kveldene er jeg godt kjent med.

 

Min redning har blitt kveldsmat (1 skive med noe pålegg og kaffe/te før kl. 21) etter dette spiser jeg ikke noe, men jeg drikker fun saft når søt behovet melder seg. Det har hjulpet godt på søt suget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-) Flink har du vært :-)

 

I dag har jeg fridag. Spiser nesten det jeg vil. Gleder meg på taco og den julemarsipanen som har fristet meg hele uka... hehe

 

Det har vært så mye vind her de siste dagene så har ikke vært så mye ute. Junior på 5 år fikk seg en aller så liten flyvetur i går, vinden tok tak i han og løftet han noen cm. Han tok det heldigvis med et smil selv og syntes det var morro.

 

va skal dere spise til middag i dag på en lørdagskveld da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøyd selv også :-)

Men jeg må virkelig jobbe med meg selv.

kjøpe julemarsipan på halvpris i helga som var, de bli ikke spist opp og har ligget å fristet meg i godteriskapet (som forøvrig er tømt for alt).

En kveld her måtte jeg gå å legge meg før jeg spiste de opp :-P Det er om kvelden etter at barna har lagt seg at forbudte tanker dukker opp :-P

Noen av dere som har det likedan?

 

 

Heisann

 

Jeg ser at dere er godt i gang alle sammen. Stå på. Selv har jeg vært i gang siden mai i fjor og har gått ned 10-12 kilo. Er litt usikker siden min vekt og kursleders vekt ikke var like. På min veier jeg mer.... hehehe... men det var ikke derfor jeg skriver her. Tenkte jeg skulle gi noen tips når søtbehovet melder seg. En ting jeg har hørt, men ikke prøvd er å pusse tennene... slik at man får en god smak i munnen. EN annen ting er å finne en tyggegummi...

Jeg har funnet en kvelds som jeg spiser og som jeg godt kan erstatte med sjokolade.. og som faktisk er sunn.... Tenk at det går an?? hehehe.... Jeg har kalt den for kald sjokohavre. Rett å slett havregryn, skummetmelk, yoplait vaniljesmak og kakao. 40 gram havre og skummetmelk ( jeg tar ofte dobbelt så mye melk for å få en løsere konsistens) en ts kakao og ett beger yoplait. Røres sammen og settes kaldt til neste dag, men kan selvsagt spises med en gang. Venter man blir det lettere for kroppen å fordøye maten. Dersom man synes det er for lite søtt, kan man ha litt sukkrin gold på. Det har jeg ikke prøvd. Synes det er godt som det er. Du får med denne oppskriften ca 220 kalorier. Jeg har funnet oppskriften inne på bloggen til bakekona.no Der er det forresten mye snadder, som er litt sunnere enn annet snacks.

Ellers er frossen frukt eller fersk med litt yoghurt veldig godt. Med frossen frukt og yoghurt, blir det nesten litt is-aktig. Man får både melk og frukt... :)

Lykke til alle sammen... :)

Noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-) Flink har du vært :-)

 

I dag har jeg fridag. Spiser nesten det jeg vil. Gleder meg på taco og den julemarsipanen som har fristet meg hele uka... hehe

 

Det har vært så mye vind her de siste dagene så har ikke vært så mye ute. Junior på 5 år fikk seg en aller så liten flyvetur i går, vinden tok tak i han og løftet han noen cm. Han tok det heldigvis med et smil selv og syntes det var morro.

 

va skal dere spise til middag i dag på en lørdagskveld da? :-)

 

Ble ikke mye til middag i dag, kan vel si det ble kake, vårrull og kaffe. Vi har vært på bytur hele dagen så å si. Men i morgen blir det ovnsbakt laks med rosepepper, ovnsstekte potetbåter, løk og gulrot. Gleder meg :D

 

Eller har jeg vært flink pike i dag og trente i dag når jeg kom hjem fra byen :) Så får vi bare håpe at jeg klarer å fortsette med treningen nå til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink :-)

Jeg sliter litt med treningsbiten enda, kjenner at jeg fortsatt er litt lei. Men jeg skal ikke undervurdere ridning, det er jo trening det å, på flere forskjellige muskelgrupper.

 

i dag viser vekten 103,9. Ned 1, 6 kg... :-) Men håper det stagnerer snart, liker ikke å gå ned så raskt...

 

Takk for tipset til Noris, de havresjokolade greiene høres god ut. Tror jeg skal prøve det til helga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha registrert matinntaket her hver dag i snart 3 uker, merker jeg at jeg har det litt mere under kontroll hva jeg kan spise og trenger ikke registrere hele tiden det jeg spiser for å være sikker på at jeg får i meg nok.

litt befriende, men det er greit å kunne sjekke det en stund til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Linda,

Er du sikker på at du skal spise så lite?

Jeg er 163 og veier 105,5 (nå). Har 7 trimpoeng i uka og en medium aktiv hverdag.

Jeg skal spise 1900 kcal pr dag.

Har du prøvd å regne det ut? Du må aldri aldri aldri spise mindre enn det kroppen trenger for å opprettholde livsfunksjoen sin (hvilestoffskiftet). Det kan være helseskadelig. Og jo mere aktiv du er, jo mere må du spise :-)

bruk kalorikalkulatoren du har tilgang til som gullmedlem. Den ligger under min profil - min meny.

 

:-)

Jada jeg har brukt kalkulatoren og havner på 1600 kcal. Jeg har gått kurs og hatt både 16 og 1900 kcal uten noe særlig nedgang. Så jeg satte meg ned å leste gr bøkene grundig og der står at en kan ha 800 -1000 mindre. Og da havner jeg på 1250 (2250 = 1600) . Men da går jeg ned i vekt , men ikke mye i uka... under 1 kg. Jeg har stillesittende jobb, og ikke noe særlig aktiv fritid så forbrenninga er nok der etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Har ikke hatt noe særlig tid til å skrive i det siste, men en liten oppdatering no. Vekta på torsdag 102 blank. Nedgang på 2, 5 kg siden nyttår . Ikke mye men godkjendt . 0, 8 kg i uka :)

 

Treninga fungerer greit, har økt kondistreninga litt- spennende å se om ryggen holder ( prolaps skade fra i fjor) . Har veldig lyst iallefall, må bare være extra flink med styrkeøvelsene.

 

Prøver å være flink med å reg mat, men det er ikke alltid like enkelt. Selv om jeg vet at jeg M Å ellers går jeg ikke ned- kjenner meg selv litt for godt no...

 

Noen utfordringer å ta tak i altså...

Fortsatt god søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Jeg hiver meg gjerne med her! Jeg var egentlig på et annet forum, men der var det til slutt ingen andre <_<

 

Jeg er en 29 år gammel vestlending som er (mal)plassert langt inni Finnmark for tiden. Jeg veier ca 89kg nå, hvilket er 29 kg for mye. Jeg veide 62.5 kg i 2011, og var da fornøyd. Sykdom, bla komplisert brudd i en ankel, trøstspising, mye stress og div førte til at jeg la på meg 30 kg :( Jeg går nå på GR kurs og er inne i min tredje uke. Foreløpig har jeg mistet 15 cm og 2 kg. Veiedag imorgen. Gruer meg litt, har vært på jobbreise denne uka og prøvd å holde styr på ting, men.. :o Tror jeg er premenstruell også, hadde skikkelig cravings på torsdag, endte opp med knekkebrød og peanøttsmør... Iallfall noe hjertevennlig om jeg skal se det positive he he :P

 

Idag gikk jeg 30 min på ellipsemaskin, herregud så slitsomt. Kjenner det tar de riktige stedene, så da er det bare å kjøre på!! Imorgen tror jeg det blir spinning. Tirsdag er det ski, om det ikke er for kaldt (minus 24).

 

Herlig å se at dere er motiverte her inne!!

 

Snegla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Sukk.. gikk på en smell i dag... også med fiskepudding da!! Hørest kanskje ikke så ille ut med en gang, men når jeg mauler en fiskepudding med majones blir det ille tillslutt..

 

Håper det blir likar i mårra ;)

For spist er spist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Vel vekten står helt still, men jeg har gått ned 3 cm rundt magen på 10 dager :D

 

Ellers kan jeg vel innrømme at alt er satt litt på pause hos meg grunnet jobb. Vi fikk beskjed i forrige uke om at vi er overtallige på jobb så 6 stilligner skal bort. Dette gjør selvfølgelig noe med motivasjonen på andre ting. Merker at jeg trøstespiser mer enn på lenge, og at jeg har mistet litt piffen på treningen. Håper dette vil komme tilbake når man vet mer om hverdagssituasjonen sin.

 

Men jeg er virkelig imponert over dere her inne som virkelig står på. Jeg har vært flink til å gå hjem fra jobb da. Det er vel rett under 2,5km. det er gjort 3 dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften!

 

Godt å se at det er liv på denne tråden! :D

Til tross for at jeg trodde jeg hadde hatt en dårlig uke sist uke, hadde jeg gått ned 8 cm til sammen og 2,2 kg. Jeg hadde 1 cm mer rundt livet, men følte meg litt oppblåst på veiedagen, så mulig derfor..

 

Så langt denne uka har jeg fått 9, 2 trimpoeng. Jeg har hatt to morgenøkter før jobb, og idag har jeg hatt dobbeløkt med styrke på morgenen og spinning på ettermiddagen. Igår gikk jeg på ski, noe som kan anbefales da det gir masse poeng! Som vestlending vet jeg at vinter ikke automatisk betyr skiføre, men en annen aktivitet som også gir masse tp er spinning.

 

Kriols: Gratulerer med redusert midje! Kjempbra! Leit å høre om din jobbsituasjon, håper det ordner seg for deg. Jeg tenker at trening jo er en veldig god stressdempende aktivitet, samtidig som at trening og en sunn kropp også gjør deg bedre rustet til å takle vanskelige situasjoner. Trøstespising er godt i det øyeblikket man spiser, men gir deg desto dårligere samvittighet etterpå, i tillegg til masse negative tanker om deg selv. Ikke bryt deg ned! Du er flink som går til jobb, fortsett med det! :)

 

Linda: Ja, spist er spist!! Huff, noen ganger er det så lett å maule, særlig dersom man ikke har veid opp alt på forhånd :unsure: Imorgen er en ny dag og nye muligheter, ikke la deg stoppe nå som du er godt på vei. Du har ikke ødelagt noe for deg selv, fortsett der du slapp så går dette bra :)

 

Jeg tenkte å begynne på en eller annen ny serie nå. Forslag, anyone?

 

Snegla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Torsdag og veiedag OG nedgang på 0, 7 kg HURRA for meg :)

Har ikke målt noe cm siden 1 jan og vil vente til den 1. I hver mnd.

 

Kriols: trist å høre om jobben din. Det er veldig tungt å ha sånnt hengende over seg. Men husk å rose deg over det du klarer å holde fokus på. Det er viktig!

 

God torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

Gratulere!, begge to, med gode resultater :)

 

Jeg glemte helt av at det var veiedag i dag, så får ta det i morgen tidlig i stedet.

 

Tusen takk for støtten :) Joda trening er en fin måte å stresse ned på. Tror det er derfor jeg er blitt så glad i å gå hjem fra jobb, klarer liksom å koble av da. Men når man da kommer hjem er man helt skutt. Finner verken energien i hodet eller i kroppen. Har blitt litt armhevinger og sit-ups rett før leggetid, så jeg prøver å hente litt øvelser inn når motivasjonen og energien er der :)Er tungt når man jobber med barn og ikke skal la situasjonen for de voksne påvirke hverdagen deres. Men vi har fått beskjed om at det meste skal være på plass innen 14 dager nå. Da får man i det minste finne ut om man er i faresonen til å være overtallig eller ikke.

 

Nå er det bare å stå på. Jeg tror nok jeg har gått opp i vekt denne uken, i alle fall hvis jeg skal ta følelsen av klærne som en indikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Ja då er helga på hell å påtide å oppsummere :)

 

Treninga har gått greit, faktisk to økter på treningssenteret. Maten har gått bra, men snoka til meg litt sjokolade i dag..... tror det var innafor lovlighetens grenser men surt likavel.

 

Så planen denne uka:

-Trening mandag og onsdag

-nok vann

-2 frukter hver dag

 

 

Tenkte jeg skal prøve å lage utfordringer til meg selv hver uke, starter med tre også øke etterhvert.

 

God søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Så fint å se at dere har hatt en bra helg! Jeg har fått trent i helga også, bla en skitur idag. Har 22,5 TP nå :D Veiedag på tirsdag, håper virkelig det går nedover nå.

 

Kjenner til hvordan det er Kriols, når maner ferdig på jobb vil man jo helst bare hjem he he. Jeg har kun meg selv å passe på, så jeg passer på å spise et par knekkebrød like etter jobb, og går ut for å trene igjen. Spiser som regel alltid middag etter trening. Men herregud hvor blir tiden av?? Synes dagene fordufter i intet, januar er jo allerede ferdig! :o

 

Vel, leggetid her. Denne mørketida tar på, heldigvis begynner dagene å bli lysere nå. Så sola for første gang her forleden dag B)

 

God natt! Ønsker dere en fresh start på ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...