Gå til innhold

HJELP


Anbefalte innlegg

Jeg har nå holdt på med Grete Roede-kosthold siden 020114. Jeg startet livsstilsendring i september ved å skaffe meg en PT og trener fortsatt med han 3 timer i uken. I tillegg trener jeg 3 dager på egenhånd. Jeg sluttet å røyke 041113 og det har gått veldig bra. MEN.....vektreduksjon går med museskritt. Jeg gikk ned 3,7 kg. første uken og de neste ukene har det gått trått så til sammen har jeg gått ned 6,2 kg. Det er lite med tanke på at jeg ikke har holdt på så lenge og har veldig mange kilo å gå ned. Hva gjør jeg galt ? Det er beregnet at jeg skal følge meny 4, men jeg følger meny 3 og klarer å holde meg på ca 1900 kcal hver dag.

Er det fordi jeg trener mye ? Jeg har vel aldri vært i så god form som jeg er nå til tross for 50 kg. for mye på kroppen.

 

Noen som kan gi meg noen gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og velkommen! Jeg regner meg frem til at du har gått ned et snitt på ca. 1,2 kg i uken siden oppstarten, og det er knallbra. Ser du bort fra første uken og regner snittet blir det rundt 0,6 i uken. Og det er fortsatt bra. På GR anbefaler de vektnedgang på 0,5-1 kg per uke, og sånn sett ligger du helt i rute.

 

Det første tipset jeg kan gi er tålmodighet! Jada, men skulle alle ønske at man kunne våkne en morgen og være 20 kg lettere enn dagen før, men sånn fungerer det som vi alle vet dessverre ikke. ;) Ting tar tid, og jeg tenker sånn at jo lengre tid det tar, jo mer inngrodd blir vanene og jo lettere er det å holde på sin nye livsstil også når nedgangen er ferdig. I mars er det 3 år siden jeg begynte på min livsstilsendring, og jeg holder på fortsatt. Har 2 kg igjen til jeg når målvekten min, og når den er på plass (og det har jeg slitt med lenge kan du tro!) har jeg gått ned 45 kg. Ja, det har tatt lang tid. Ja, det kunne sikkert gått fortere hvis jeg hadde vært enda strengere med meg selv. Men jeg har troen på at man skal leve litt innimellom også, så jeg har unnet meg ting ved spesielle anledninger. Og sklidd utpå innimellom, men hentet meg godt inn igjen. Men resultatet er at jeg har fått gode vaner både hva mat og trening gjelder.

 

Men ting som du kan tenke litt på er registrerer du maten her inne? Hvordan er kostholdsscoren din - klarer du å få den opp i 10 hver dag? Spiser du ja- og littmat og holder deg stort sett unna nei-maten (med unntak av de sunne fettstoffene osv)? Får du nok proteiner? Spiser du nok tatt i betraktning både vekten din og ikke minst aktivitetsnivået? PT-timer er jo vanligvis rimelig tunge, og kroppen trenger mat for å restituere seg....

Har du fått kroppsmåling der du trener? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å be om det så raskt som mulig så du kan holde øye med kroppssammensetningen din. Hvis du går mye og raskt ned i vekt vil du, selv om du trener, oppleve at muskelmassen kan minske. Det opplevde ihvertfall jeg, og tør ikke en gang tenke på hvor mye den ville gått ned dersom jeg ikke hadde trent...

Dersom du ikke registrerer på nett kan du gjerne be kursleder ta en titt på om ting ser greie ut. Ellers vil jeg bare anbefale deg å stå på! Dette kommer du til å klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...