Gå til innhold

Noen som skal ned i vekt uten å kunne trene så mye?


Iform2014
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)/>

Er det noen nye eller gamle medlemmer som ikke kan trene så mye og som skal ned i vekt?

Vanskelig ballansegang når man MÅ ned i vekt pga helse, men så kan man ikke bevege/trene så mye fordi da får man dårligere helse i andre enden.

Min lege sier at det er inntak av kcal som teller i forhold til vektreduksjon. Og at treningen hjelper på, men mest for å bli fastere i kroppen. Sikkert flere som er både uenige og enige i det :)/>

Men altså jeg har ikke så mye valg, jeg må heller ta det sakte.

Har trent veldig mye før og også gått på Grete Roede kurs før.

Så dette er en helt ny form for endring i og med at jeg ikke kan gå så lange turer uten å bli dårligere.

Vil helst ikke at dette blir en tråd om sykdom.. ;)/>

Men om det er noen som er i samme situasjon eller andre som har gode råd, så hadde jeg blitt veldig glad og takknemlig :)/>

Hilsen ny medlem "Iform2014"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Har en god del kilo jeg vil ha bort, men må ta det gjennom maten. Veldig begrenset hvor mye jeg kan røre på meg før jeg blir verre. Ofte har jeg heller ikke energi til å røre noe på meg. Men er veldig bestemt nå på at jeg skal ned i vekt. Har vel gått ned ca. 2,5 kilo siden 1.januar, så det går ikke så fort. Må bare ta tia til hjelp! :) Men må bare innrømme at jeg er utålmodig, og kan være veldig greit å henge sammen med noen som er i samme situasjon.

 

Lykke til!

 

Tupp1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tupp1 :)

Så fint at vi er flere som har samme utfordring. Da er det lettere å motiveres :)

Er ikke så kjent med denne siden enda, så må sette meg inn i hvordan den fungerer for å få fult utbytte.

Jeg startet egentlig i går med en vekt på 91.2 og målet er å gå ned til 73. Så det kommer til å ta tid... :huh: Ikke særlig av den tålmodige varianten jeg heller hehe :D

Synest det er flott at du har greid å gå ned 2,5 kg uten trening på 4-5 uker. Så det viser jo at det går!

Vil gjerne henge" litt sammen enten her eller jeg har forstått at man også kan skrive pm.

Vi kan jo se om det blir flere som henger seg på her :)

 

Masse lykke til du også!

 

Det første jeg ser som jeg synest var litt rart når jeg registrerte meg i går, var mengden med kcal jeg skulle spise hver dag! 1600 kcal pr dag er ganske mye når man ikke trener, eller aktiviseres på annen måte. Men nå er vel dette nettkurset basert på at man også skal bevege seg. Så jeg er litt i tvil på hvor mange kcal jeg skal ligge på pr dag. Man skal jo ikke spise for lite heller..

 

Iform2014 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Hei!

 

Jeg kan heller ikke trene noe særlig, så jeg er vel egentlig for helt stillesittende å regne. Har lagt meg på mellom 1200 og 1600 kcal daglig, og har gått ned ca 1 kg i uka med det så langt. Skulle likt å vite hvor langt ned på kcal jeg kan legge meg uten å lage krøll i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kan heller ikke trene noe særlig, så jeg er vel egentlig for helt stillesittende å regne. Har lagt meg på mellom 1200 og 1600 kcal daglig, og har gått ned ca 1 kg i uka med det så langt. Skulle likt å vite hvor langt ned på kcal jeg kan legge meg uten å lage krøll i systemet.

 

Hei!

 

Jeg passer ikke helt inn her, for håper å bli mer aktiv igjen snart - har bare en midlertidig skade. Men jeg har lyst til å advare mot å knappe for mye inn på kaloriene. Da risikerer man å senke forbrenningen fordi kroppen går i krisemodus. Det vil bare resultere i enda mindre energi - og mindre vekttap. Hvis du virkeelig har klart å gå ned ca 1 kg i uka med å regulere kostholdet er det en helt super nedgang. Jeg anbefaler sterkt å fortsette som du stevner! Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei!

 

Jeg passer ikke helt inn her, for håper å bli mer aktiv igjen snart - har bare en midlertidig skade. Men jeg har lyst til å advare mot å knappe for mye inn på kaloriene. Da risikerer man å senke forbrenningen fordi kroppen går i krisemodus. Det vil bare resultere i enda mindre energi - og mindre vekttap. Hvis du virkeelig har klart å gå ned ca 1 kg i uka med å regulere kostholdet er det en helt super nedgang. Jeg anbefaler sterkt å fortsette som du stevner! Masse lykke til! :)

Per i dag beveger jeg meg for lite, men håper å øke aktivitetsnivået på litt sikt. Å jeg hører vel egentlig heller ikke helt hjemme her... Må bare få si meg veldig enig med Tulla69 her! Det skal veldig lite mindre kcal. til, før en spiser for lite, og så setter kroppen inn kriseberedskap og fullt sparebluss... :huh: Tror ikke en skal gå så veldig mye lenger ned enn 1300 per dag, som vel er meny1? Og det er sikket et poeng med at menyen ikke har færre kcal. daglig.

Forhør deg i så fall med en kursleder hvis du skal legge deg på ennå færre kcal. - rundt tusen er vel ikke mer enn en trenger hvis en sitter/ligger passivt i ro en hel dag...?

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per i dag beveger jeg meg for lite, men håper å øke aktivitetsnivået på litt sikt. Å jeg hører vel egentlig heller ikke helt hjemme her... Må bare få si meg veldig enig med Tulla69 her! Det skal veldig lite mindre kcal. til, før en spiser for lite, og så setter kroppen inn kriseberedskap og fullt sparebluss... :huh:/> Tror ikke en skal gå så veldig mye lenger ned enn 1300 per dag, som vel er meny1? Og det er sikket et poeng med at menyen ikke har færre kcal. daglig.

Forhør deg i så fall med en kursleder hvis du skal legge deg på ennå færre kcal. - rundt tusen er vel ikke mer enn en trenger hvis en sitter/ligger passivt i ro en hel dag...?

Lykke til! :)/>

Q

Hei, bare en komentar her. For endel år siden anbefalte de 1200 kcal men det har de gått bort fra fordi man ofte gikk opp i vekt etter endt kurs. Så med 1600 går de ned litt mindre pr kurs men det varer.

Bht

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg har holdt på med vektnedgang med bare kosthold i noen år nå. Det går helt fint, det som er vanskelig at hvis jeg "mister" å spise en sjokolade kan jeg ikke forbrenne den med trening etterpå.

I vektnedgang gjelder kosten 70 % og trening 30% så det er fult mulig. :-)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...