Gå til innhold

Restauranter med næringsinnhold i selve menyen?


equilla
 Share

Anbefalte innlegg

For kanskje et år siden kom jeg over en liten debatt hvor noen mente man burde forkusere med på at restaurantene fikk med næringsinnhold i menyen når du bestiller. Dette ville bevisstgjøre kundene mer, og oppfordre til å velge et sunnere alternativ.

 

Er det noen som vet om det i det hele tatt eksisterer restauranter som har dette?

 

Eventuelt kjenner til restauranter som har dette "litt mindre tilgjengelig"?

 

Så noen nevnte i forumet her at Dolly's har dette for sine pizzaer liggende på nett (http://www.dolly.no/shop/om_dolly_dimple_s/naeringsinnhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

McDonalds har det. Næringsinnholdet står bakpå det papirunderlaget som ligger på brettet man får.

 

Har Friday's i Norge det? De hadde det i USA.

 

I USA er det kommet en lov som sier at alle kjeder med 20 filialer/avledinger eller mer er pliktig til å opplyse om kaloriinnholdet på menyen. Skulle gjerne hatt det i Norge også, men det skjer nok ikke med det første...

I mellomtiden kan man ofte be om å få maten tilberedt med litt mindre olje, spørre om å få dressing og sauser på siden, om det er mulig å få litt mer grønnsaker og heller litt mindre av noe annet, osv...

Vil tro de fleste spisesteder er interesserte i å imøtekomme gjestenes behov. Fornøyde gjester kommer stort sett tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rund og blid!

Hadde ein artig (?) opplevelse med dette då eg var i London for to månader sia, der sto eg kl 11 på kvelden og just ankomme byen, med kun ein Møkkadonalds for hånd som einaste stad å eta i nærheten av hotellet. Der stod det nemlig kaloriinnhald bak kvar rett på menyen, gode råd var dyre då det minste eg fann var 800 kaloriar på ett eller anna greier med kylling i (det skulle jo metta litt attpåtil!). Jaja, det får brista eller bæra tenkte eg. Gleda var no uansett stor veka etter då eg skulle på vekta og eg var gått ned eit kilo, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...