Gå til innhold

Sjokoholic


Anbefalte innlegg

Jeg er sjokoholic! Jeg simpelthen elsker sjokolade, men innser at det må ta slutt. Jeg er ei dame på 40 år, 176 høy og 74 kg. Gift og 4 barn, 100 % stilling + litt til.

 

Jeg ønsker å gå ned ihvertfall 4 kg og komme i bedre form før mai/juni. Pga brusk i knærne kan jeg ikke trappe opp og ned på ett brett og har i tillegg problemer med å gå i naturen (noe jeg ønsker å kunne gjøre). Dette bør jeg klare til høsten om jeg får trent meg opp. Så mitt mål er å spise fornuftig, gå og sykle turer.

 

Håper det er flere som ønsker å være med. Det er ikke så mange kilo, men jeg har mer fettmasse enn jeg ønsker på kroppen. Jeg setter veiedag til tirsdag. Legger da ut midjemål og vekt.

 

Kom an! Kjekt å være flere om å legge "godene" på hylla :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, anser dette for første dag og ok til nå :)/> Enklere når man er på jobb enn når man er hjemme. Etter middag ble det to twistbiter, tar meg sammen og stopper der! (det hadde jeg ikke gjort for 2 dager siden).

 

Jeg var å kjøpte meg garn i dag, tenker at jeg må få noe å henge fingrene i. Så nå blir det en versjon av OL-lua, får prøve ihvertfall, har aldri heklet før. Har en liten Pippi-filosofi; Det har jeg aldri prøvd før, så det greier jeg helt sikkert!

 

Skal prøve å få gått en tur i kveld.

 

 

Startet veiing i dag og noterer følgende:

 

25.02 Vekt 73,9 kg / Midjemål 99 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bob bob dag. Kake på jobben! Klarte ihvertfall å kun ta ett lite stykke - tidligere ville jeg nok tatt runde to (+ en halv svele da). Har spist godt med frukt og grønt, bare synd at alt i alt blir det masse mat. Må lære meg å ha opphold mellom måltidene, især på ettermiddag.

 

Møte på jobben i kveld så det blir ikke noe gåtur i dag. Det ble det heller ikke i går (ble hekta på hekling :rolleyes:/> )

 

Får prøve å være flink utover kvelden.

 

... Det ble 3 twist ekstra og 1430 kalorier totalt i dag. Ok antall kalorier, men håper på sjokoladefri dag i morgen.

 

Noen som vil være med her slik at vi kan motivere hverandre?

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag! Var hjemme mellom 16 og 18, resten av dagen fram til 21 ble tilbrakt på jobb. Dagen på jobb har vært sunn (yeah!). På vei hjem fra jobb klarte jeg å trykke i meg 3 turbarer (Bixit), disse har en del kalorier :( :( 2 twist i dag også, men generelt en bedre dag. Er det håp? :P

 

Litt skummelt å gå mot helg nå, får gjøre mitt beste. Kanskje det blir tid til å trimme litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.Jeg er også glad i godter,særlig smågodt.Liker alt som er godt egentlig,salt og søtt,det er valdig vanskelig å ikke spise det.

Har vært flink en god stund nå,hehe,snart 2 uker.Jeg har sagt til meg sjøl at jeg skal ha godtedag og spisedag hver lørdag i begynnelsen av ny måned.Håper det kan hjelpe.Så i morgen skal jeg kose meg,lovlig. Ellers skriver jeg opp alt jeg spiser,så selv om det kanskje blir noe godt til kaffen innimellom så skal jeg ikke overskride mine kaloriinntak.Om jeg klarer å stramme inn tror jeg at det blir mye bedre enn å ikke ta tak i problemet. Ha en fin helg,så får vi kjempe mot all søtsug osv sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig at du blir med! Jeg kjente at jeg begynte å bli svak her nå - helg og greier. Men nå er det bare å stå på! :)

 

Det ble ei svele på jobb og ei sjokoladeremse etterpå, men får prøve å være flink i kveld nå.

 

Jeg prøve også å skrive opp alt jeg skriver, har tro på at det hjelper meg. Og PS! Jeg elsker (elsket) også godteri! ;)

 

Nå er det bare å kjempe seg fram til veiedag. Riktig god fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lørdagen gikk ikke så bra! Det ble fastelavensboller, gjester og masse godt. Dagen endte med ett totalt inntak på over 2000 kalorier.

 

Masse skjerpings i dag! Gullerøtter og masse deilig frukt. Skal komme meg ut i finværet.

 

Regner med du koste deg i går "Pus 52", men med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håpet

Hei!

Jeg er med på tråden!

Spiste min siste sjokolade bit i går kveld, og meldte meg inn her! Regnet ut BMI, som viste lett overvektlig...Aldri i livet tenkte jeg! Er veldig opptatt av mat og trening, men søtsakene tar overhånd! Er også veldig glad i god mat, og spiser meg som regel altfor mett!

Litt om meg selv: mamma til 2 små barn, 28 år, jobber som sykepleier og studerer litt ved siden av, gift:)

 

Veier nå 68,9 kg, og har et mål å komme ned til 60 kg, så får jeg ta det derfra. Vet ikke helt hva min trivselsvekt er, så det får jeg kjenne på!

 

Starter "offentlig" veiing i morgen! Spiste noe mindre frokost i dag enn hva jeg pleier, har vært sulten siden! Men dette er vell vanlig i starten? å føle seg konstant sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble smågodt og kake å kafe på lørdag.I dag har jeg ikke spist noe tull,bare vanlig mat.Faktisk ble det en veldig sen frokost,sov lenge.Da ble det en god frokost på 499 kalorier og så ble det kyllingwiener med lomper til middag,så alt i alt har jeg spist tett under 900 kalorier før jeg nu skal ha meg en kvelds,så jeg tror ikke jeg klarer å komme opp i 1600 kalorier i dag,hehe.Ja,tenk at det liksom skulle bli et "problem",haha.Det er ihvertfall deilig å komme tilbake til full kontroll og mindre mat en lørdag,men det ble ikke så mye mat,men mer knask og kos.

1 måned til neste gang,og det føles fint.

Jeg har veiedag på tirsdager,så jeg får se hva som skjer til da,men jeg gikk jo opp bare for en kosedag,huff.

Jeg er gift og har 3 barn,men de bor ikke hjemme,så da er det jeg og mannen som prøver å gå ned sammen for tiden,det er jo litt gøy da.Vi får kjempe sammen og muntre hverandre opp.

Ha en fin søndags kveld.

Ny uke i morgen,det blir bra JENTER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg "Håpet". Jeg startet jo nettopp selv og er også svært sulten om dagene :( , men det positive er at dagen i dag har vært bedre enn i går + at det er mandag i morgen. Ny uke!

 

Tirsdag til torsdag blir det en konferanse på danskebåten, noe som igjen sikkert medfører masse god mat. Skal ihvertfall prøve å gjøre mitt beste har jeg bestemt meg for. Ikke sikkert jeg får tid til å skrive i morgen.

 

Jeg må si at jeg beundrer holdningen din "Pus 52" og smittes av lesingen. Det blir en gulrot til kvelds i dag :D Herlig!

 

Stå på damer! Grugleder meg til veiing på tirsdag, tror ikke det er noen stor diff fra sist uke, men satser på at det blir det kommende uke.

 

Ønsker dere en riktig god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håpet

Høre veldig bra ut!

Har satt i nye batterier på vekten, så den står klar til i morgentidlig. Har kommet opp i 1150 kcl i dag. Fornøyd med det. merker at det ikke er like lett å måle eksakt. Er ikke alltid jeg vet hvor mange gram pålegg jeg har på brødskiven! Noen tips der?

 

Jeg er forresten medlem i webtrening.no. Anbefaler det veldig! Siden mannen også jobber turnus, så er ikke vi så veldig ofte hjemme samtidig, og dermed kommer jeg meg ikke like lett på treningssenteret. Da er denne treningsformen veldig bra! Jeg er veldig glad i yoga og pilates...og inntar en del supermat! Funker veldig bra for immunforsvaret og energien:)

 

Ha en fiiin fin uke, og lykke til! Det viktigste er å tenke halvparten, og nyt det lille du har på tallerkenen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre veldig bra ut!

Har satt i nye batterier på vekten, så den står klar til i morgentidlig. Har kommet opp i 1150 kcl i dag. Fornøyd med det. merker at det ikke er like lett å måle eksakt. Er ikke alltid jeg vet hvor mange gram pålegg jeg har på brødskiven! Noen tips der?

 

Jeg er forresten medlem i webtrening.no. Anbefaler det veldig! Siden mannen også jobber turnus, så er ikke vi så veldig ofte hjemme samtidig, og dermed kommer jeg meg ikke like lett på treningssenteret. Da er denne treningsformen veldig bra! Jeg er veldig glad i yoga og pilates...og inntar en del supermat! Funker veldig bra for immunforsvaret og energien:)

 

Ha en fiiin fin uke, og lykke til! Det viktigste er å tenke halvparten, og nyt det lille du har på tallerkenen!:)/>

Hei hei! Jeg veier alt jeg spiser.Har en vekt på kjøkkenbenken.Skriver det opp her inne og da regnes det ut hvor mange kalorier jeg har spist.Synes det er veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håpet

OK, jeg synes det blir veldig tungvint. Må jo ha med den vekten overalt da? Jeg prøver å ta det på øyemål, om det ikke fungerer så får jeg bli litt strengere:)

 

Nå skal yoga matten rulles ut, og pilates filmen skal på:) Det er NESTEN rene meditasjonen for meg etter en kveld med bare skrikerunger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håpet

Et lite spm: For dere som har holdt en liten stund, hvor lenge går man sulten etter at man har startet? Jeg er sulten før jeg skal spise, selvfølgelig, men er også nesten like sulten etter måltidet. Dette kan jo selvfølgelig ha noe med at magesekken er vant til større porsjoner??

 

Kjenner også at jeg har oftere hodepine, er dette kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer! Da er jeg vel tilbake fra shopping i København :) Herlig disse turene; Bli servert ferdig middag, kaffekoppen blir fylt opp, dessertbord....

 

Ok, dere skjønner at dette ikke var lett! he he

 

Men nå er det på'n igjen. Tøft å starte på ny frisk før helga, men sikkert det smarteste.

 

Det ble ikke veiedag på meg sist tirsdag. Sto opp kl. 05.00 for å ta frokostflyet og må innrømme at det ikke var det som surret i hodet mitt da. Tar det på tirsdag neste uke.

 

Håpet; Jeg kjenner svært godt igjen situasjonen du beskriver. Jeg prøver å spise sakte og etter en stund blir man tilvendt måltidsstørrelsen. Gulrot til dessert hjelper meg.

Hodepinen har jeg også vært borti (har aldri hodepine ellers!). Prøver å drikke masse vann.

 

Gleder meg til å være fornuftig med matinntaket i morgen B) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeeey!

- 0,8 kg i dag på en uke! Dette ga motivasjon:) Føler det går bedre og bedre, begynner å vennemeg til mindre mengder mat, det er det som er min største utfordring, og den snokingen i kjøleskapet! Ingen snoking på en uke:):)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helt elendig! :( Spiser nesten all snop jeg kommer over. Jeg må virkelig ta tak, merker jeg eser ut igjen.

 

Håper det fortsatt går bra med deg "Håpet". Det var jo en råbra start du hadde her :) Bare det å klare å holde seg unna kjøleskapet eller snopskuffen i ukedagene. Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt elendig! :( Spiser nesten all snop jeg kommer over. Jeg må virkelig ta tak, merker jeg eser ut igjen.

 

Håper det fortsatt går bra med deg "Håpet". Det var jo en råbra start du hadde her :) Bare det å klare å holde seg unna kjøleskapet eller snopskuffen i ukedagene. Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt elendig! :(/> Spiser nesten all snop jeg kommer over. Jeg må virkelig ta tak, merker jeg eser ut igjen.

 

Håper det fortsatt går bra med deg "Håpet". Det var jo en råbra start du hadde her :)/> Bare det å klare å holde seg unna kjøleskapet eller snopskuffen i ukedagene. Imponert!

 

Hehe...Hadde en råstart ja, men så kom helgen. Med 30-årslag, og en del vin. Det ødela hele uken! Jeg har blit veldig sjokket over hvor mye kacl all mat inneholder, inkl. rødvin, noe jeg elsker! Har virkelig lært mye siden jeg begynte med dette!

Hverdagen er ikke så veldig anenrledes, hadde nok like mange måltid før jeg begynte, men de inneholdt litt mer usunn mat og noen knekker med sjokolade inni mellom. Nå har jeg nesten ikke lyst på, måtte tvinge meg i en kvikk lunsj i går:) Men det var også velig godt noår jeg fikk smaken i den:)

 

Stå på ! Det er alltid lov å begynne på nytt, og legge tiden bak seg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, drastiske tiltak!

 

I går kjøpte jeg en verktøykiste med hengelås og låste inn alt snopet. Denne skal kun åpnes på lørdager med mindre vi får besøk andre dager i uken. Men første pri skal være å servere frukt.

 

Regner med at dette er en god ordning både for barn og voksne i familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, drastiske tiltak!

 

I går kjøpte jeg en verktøykiste med hengelås og låste inn alt snopet. Denne skal kun åpnes på lørdager med mindre vi får besøk andre dager i uken. Men første pri skal være å servere frukt.

 

Regner med at dette er en god ordning både for barn og voksne i familien :)/>

 

Så bra! Her går det bra, men helgene er tøffe! Klarer å holde meg fint i uken! -0,3kg i dag, bedre enn ingenting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...