Gå til innhold

Vektnedgang og medisinbruk


Anbefalte innlegg

Jeg er ny her, og vil gjerne ned 15 kg før julen 2014. Jeg sliter med vektøkning pga medisinbruk, og vil nå prøve å ta av de kiloene som har kommet snikende de to siste årene! Er det noen som har erfaring med hvordan GR fungerer når man dessverre må fylle kroppen med medisiner for å fungere! Treningsmessig så blir det rask gange de dagene kroppen tillater det. Hadde vært hyggelig om noen ville gå i krigen sammen med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Jeg er ny her, og vil gjerne ned 15 kg før julen 2014. Jeg sliter med vektøkning pga medisinbruk, og vil nå prøve å ta av de kiloene som har kommet snikende de to siste årene! Er det noen som har erfaring med hvordan GR fungerer når man dessverre må fylle kroppen med medisiner for å fungere! Treningsmessig så blir det rask gange de dagene kroppen tillater det. Hadde vært hyggelig om noen ville gå i krigen sammen med meg!

 

Hei!

Jeg tror du bare må prøve deg frem og se hvordan det går. Har lest en del her inne, og det er jo flere som går på medisiner for forskjellige diagnoser og sykdommer.

Selv tar jeg allergimedisin og astmamedisiner, samt bruker salver. Har lurt litt på om slike "lokaltvirkende" stoffer påvirker vetnedgang, da jeg går veldig sent ned i vekt, men har ikke funnet noe definitivt svar på det.

Har etterhvert slått meg til ro med at så legne vekten går ned, så virker GR på meg, selv om det har vært på stillstand og sen nedgang. Jeg lar dette være et langtidsprosjekt og en livsstilendring, så får vi se hvor (langt nede) jeg ender.

Du kan jo evt.google de medisinene du bruker, og se hva du finner ut? Eller konferere med evt.kursleder.

Ønsker deg lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror du bare må prøve deg frem og se hvordan det går. Har lest en del her inne, og det er jo flere som går på medisiner for forskjellige diagnoser og sykdommer.

Selv tar jeg allergimedisin og astmamedisiner, samt bruker salver. Har lurt litt på om slike "lokaltvirkende" stoffer påvirker vetnedgang, da jeg går veldig sent ned i vekt, men har ikke funnet noe definitivt svar på det.

Har etterhvert slått meg til ro med at så legne vekten går ned, så virker GR på meg, selv om det har vært på stillstand og sen nedgang. Jeg lar dette være et langtidsprosjekt og en livsstilendring, så får vi se hvor (langt nede) jeg ender.

Du kan jo evt.google de medisinene du bruker, og se hva du finner ut? Eller konferere med evt.kursleder.

Ønsker deg lykke til! :)/>/>

Takk for lykkeønskninger! Lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har brukt Prednisolon(Kortison) tidligere og kjenner godt til økt vekt pga det. Man får ulvehunger! Men sålenge du vet om det kan du gjøre noe med det. Du må bare bestemme hva du skal spise og hvor mye og holde deg strengt til det selv om du blir sulten. Blir du helt "hol" og MÅ spise så fylle på med grønnsaker og grønnsaksbuljong o.l. Det er JA-mat du kan spise nærmest ubegrenset av, det fyller opp i magen (gjerne sammen med masse rent vann) og demper sulten. Det er altså mulig men litt vanskeligere enn for oss andre smile.gif Lykke til! Vil anbefale deg å gå på kurs, gjerne hos en som har erfaring med slikt og kan anbefale nettkurs hos Fride Myrseth. Hun har slanket ME pasient som ikke kan bevege seg i det hele tatt over 30kg tror jeg og jeg var veldig fornøyd selv med henne. Vær åpen i starten om diagnose , medisiner, begrensninger og muligheter så legger hun opp et opplegg som passer DEG. Det koster litt å gå på kurs men se på det som en investering i deg selv og egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...