Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God bedring! Du verden hvor flink du har vært. Jeg kjenner meg litt igjen. Startet med 1 mnd. pulverkur i februar 2013 og raste ned 11kg på en mnd. Var forsiktig med kosten en stund framover og begynte på nettkurs 13.05.13. Har nå snart fullført 5 kurs og gått ned 40,5 kg. Men nå går det tregt. Kun 1,2kg siste mnd. selv om jeg er fokusert på kostholdet og trener elipse og styrke 2 ganger i uka + gruppetrim i varmebasseng 1 gang i uka. Har ikke vært flink til å gå tur, så jeg får vel begynne å bevege meg litt mere. Det er ganske kjipt når det går tregt, men en kan ikke gi opp. Lykke til videre. Vi blir vel her en stund begge to før vi når våre mål. :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med sykdom som stikker kjepper i hjulene i en ellers flink hverdag. Jeg håper ikke at du blir fornærmet når jeg sier dette, men du klarer nok ihvertfall ikke å nå målet om 125 hvis du er innstilt på at du ikke skal klare det..... Det fremkommer jo ikke hvor mange kilo det er snakk om, men men får ikke til noe hvis man ikke prøver. Kanskje litt mental jobbing i forhold til akkurat det er på sin plass? Bare ment som litt konstruktiv tilbakemelding. :)/>

 

Riktig god bedring, håper du er tilbake i fin form igjen snart!

 

 

Jeg liker tilbakemeldinger!! :) Veier 130,6 nå. Eller det var på mandag. Så 125kg innen 11.april er å håpe litt mye tror jeg. Men har holdt meg på rett kcal nivå nå og gått 10 000 skritt om dagen. Det vil si en 1,5 time tur etter jobb. På jobb går jeg ca 900 skritt.Kontor rotte uten behov for å skrive ut noe som helst! :)

 

CM`ene flyr unna! Fra str 54 til 48/50.

 

Klage skal jeg vel ikke. Gleder meg litt til helgen er over, og hosten er vekke! Så jeg kan trene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Du verden hvor flink du har vært. Jeg kjenner meg litt igjen. Startet med 1 mnd. pulverkur i februar 2013 og raste ned 11kg på en mnd. Var forsiktig med kosten en stund framover og begynte på nettkurs 13.05.13. Har nå snart fullført 5 kurs og gått ned 40,5 kg. Men nå går det tregt. Kun 1,2kg siste mnd. selv om jeg er fokusert på kostholdet og trener elipse og styrke 2 ganger i uka + gruppetrim i varmebasseng 1 gang i uka. Har ikke vært flink til å gå tur, så jeg får vel begynne å bevege meg litt mere. Det er ganske kjipt når det går tregt, men en kan ikke gi opp. Lykke til videre. Vi blir vel her en stund begge to før vi når våre mål. :rolleyes:/>

 

Så flink!!!!!!

Hvor lang tid har du brukt på 40 kg?

Jeg merker stor forskjell på de dagene jeg trener og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du har helt rett i at over 5 kg til 11 april kan bli litt mye ja. Hvis ikke du får omgangssyke eller noe sånt - en gang gikk jeg ned 8 kg da jeg hadde det! Men var nok helst dehydrert, og de kom raskt på igjen. Ikke særlig gøye dager mens det stod på heller. ;) Av og til må man bare justere målene sine underveis, og dette er antagelig ett av de tilfellene. :)

 

Men selv om det går tregt med vekten, merker du det tydeligvis på målene. Måler du hver uke? Så lenge målene minsker er det et godt tegn på at noe skjer, og ergo er ikke alt arbeidet forgjeves. Man har jo gjerne også noen vektplatåer underveis - selv lå mitt verste på 110 kg. Første gang jeg gav opp der gikk jeg ned 1 kg på et helt GR-kurs, ble frustrert og gav opp. Gikk opp igjen noen kilo og begynte på kurs igjen, og den gangen fant jeg ut at ikke pokker om jeg skal gi meg... Lå lenge på 110 igjen og det tok tid før det løsnet, men da jeg endelig kom over kneiken gikk vektnedgangen relativt raskt igjen. Kanskje du er på et platå nå?

 

Og hvordan er det med maten - registrerer du alt så du har kontroll på hva du får i deg? Kostholdsscoren er genial hvis du har det - et av mine problemer nå er at jeg får i meg for lite fett. Jepp - fett! Jeg har faktisk måttet begynne med majones og litt margarin og sånt på skivene enkelte dager. Dvs jeg MÅ jo ikke, men jeg velger å gjøre det fordi jeg har tro på at anbefalingene her inne er ganske fornuftige. Jeg har vel egentlig bestemt meg for at hvis kostholdsscoren min skal være under 10 så skal det være fordi jeg ikke har tatt nok hjertevalg eller har glemt vitaminene mine. :) Har hatt en lang periode hvor jeg ikke registrerte, og etter å ha begynt med registreringen igjen ser jeg jo at jeg nok har lurt meg selv litt mye. Og da jeg begynte igjen løsnet det plutselig og målet ble nådd!

 

Uansett - bit tennene sammen og fortsett det gode arbeidet! Plutselig løsner det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at over 5 kg til 11 april kan bli litt mye ja. Hvis ikke du får omgangssyke eller noe sånt - en gang gikk jeg ned 8 kg da jeg hadde det! Men var nok helst dehydrert, og de kom raskt på igjen. Ikke særlig gøye dager mens det stod på heller. ;)/> Av og til må man bare justere målene sine underveis, og dette er antagelig ett av de tilfellene. :)/>

 

Men selv om det går tregt med vekten, merker du det tydeligvis på målene. Måler du hver uke? Så lenge målene minsker er det et godt tegn på at noe skjer, og ergo er ikke alt arbeidet forgjeves. Man har jo gjerne også noen vektplatåer underveis - selv lå mitt verste på 110 kg. Første gang jeg gav opp der gikk jeg ned 1 kg på et helt GR-kurs, ble frustrert og gav opp. Gikk opp igjen noen kilo og begynte på kurs igjen, og den gangen fant jeg ut at ikke pokker om jeg skal gi meg... Lå lenge på 110 igjen og det tok tid før det løsnet, men da jeg endelig kom over kneiken gikk vektnedgangen relativt raskt igjen. Kanskje du er på et platå nå?

 

Og hvordan er det med maten - registrerer du alt så du har kontroll på hva du får i deg? Kostholdsscoren er genial hvis du har det - et av mine problemer nå er at jeg får i meg for lite fett. Jepp - fett! Jeg har faktisk måttet begynne med majones og litt margarin og sånt på skivene enkelte dager. Dvs jeg MÅ jo ikke, men jeg velger å gjøre det fordi jeg har tro på at anbefalingene her inne er ganske fornuftige. Jeg har vel egentlig bestemt meg for at hvis kostholdsscoren min skal være under 10 så skal det være fordi jeg ikke har tatt nok hjertevalg eller har glemt vitaminene mine. :)/> Har hatt en lang periode hvor jeg ikke registrerte, og etter å ha begynt med registreringen igjen ser jeg jo at jeg nok har lurt meg selv litt mye. Og da jeg begynte igjen løsnet det plutselig og målet ble nådd!

 

Uansett - bit tennene sammen og fortsett det gode arbeidet! Plutselig løsner det. :)/>

 

 

 

Hei! :)

Endelig er jeg helt frisk, og det er tilbake på trening i kveld.

 

Jeg kuttet ut å registrere maten, men starter igjen med det i dag. Det har vært 30års lag for samboeren min i helga. Jeg har ikke drukket alkohol og ikke spist mer enn to smale smale stykker med kake. Men til litt ugunstige tider. Nå er det tre dager med strengt regime, før det er en helg i københavn. Når vi kommer tilbake er det pån igjen.

 

Samboeren har tilogmed etterlyst dette, for nå gikk han ikke ned lengre :P hehe... Han syns det er stas selv å komme inn i klær han ikke har passet på en stund.

 

Jeg måler meg hver uke, og merker det godt på klæra! :) I dag tidlig prøvde jeg en bluse som har sitti trangt siden jeg kjøpte den for tre år siden.. nå var den merkelig løs! Det er veldig motiverende :)

 

Gleder meg til København, men gleder meg også til å komme hjem og starte på`n igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Selv om det er litt kjipt når klær man synes er fine blir for store er det kjempestas også! :) Godt at formen er tilbake på plass, håper dere får en fin tur til Køben - selv drar jeg til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Selv om det er litt kjipt når klær man synes er fine blir for store er det kjempestas også! :)/> Godt at formen er tilbake på plass, håper dere får en fin tur til Køben - selv drar jeg til London.

 

 

Hvordan har det vært i London? Dit har jeg så lyst til å dra!!

 

Jeg har vært syk igjen, og fått en dose med kortison i ryggen. Så nå har jeg flere liter vann innabords og syns ting er ganske så kjipt. :( men startet igjen i går med kcal telling og registrering. Her gir vi ikke opp. Forhåpentligvis er jeg fit for trening igjen til mandagen.

 

 

Har laget meg en gruppe på facebook: https://www.facebook.com/hannefeelgood Ta gjerne en titt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så kjipt med ryggen! Håper du kommer deg fort på beina igjen. Kjipt når kroppen sier stopp, og enda kjipere når man får bivirkninger av medisinene. Men - forhåpentligvis hjelper de så du blir frisk og rask igjen. :)

 

London var deilig. Hadde strålende vær alle dagene, gikk massemasse og fikk shoppet mye. 7 topper, 3 bukser, 2 dressjakker, litt t-skjorter/singleter, masse undertøy, bikini og 3 par sko inkl nye joggesko. Gikk masse, masse penger, men det har absolutt vært verd det. Som PT sa i dag - "for du skal jo aldri tilbake der du var". Ikke spørsmålstegn eller noe - bare konstatering av fakta. For det er jo sant - jeg skal ikke tilbake der jeg var! Nå skal jeg være der jeg er. Sånn er det med den saken.

Men så ikke bare innsiden av butikker - gikk tur i Hyde Park, var på marked i Camden, var innom steder som Piccadilly Circus, Carnaby Street, Islington, Trafalgar Square, British Museum osv. Så en innholdsrik langhelg og absolutt en finfin premie til meg selv etter flere års hardt arbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med ryggen! Håper du kommer deg fort på beina igjen. Kjipt når kroppen sier stopp, og enda kjipere når man får bivirkninger av medisinene. Men - forhåpentligvis hjelper de så du blir frisk og rask igjen. :)/>

 

London var deilig. Hadde strålende vær alle dagene, gikk massemasse og fikk shoppet mye. 7 topper, 3 bukser, 2 dressjakker, litt t-skjorter/singleter, masse undertøy, bikini og 3 par sko inkl nye joggesko. Gikk masse, masse penger, men det har absolutt vært verd det. Som PT sa i dag - "for du skal jo aldri tilbake der du var". Ikke spørsmålstegn eller noe - bare konstatering av fakta. For det er jo sant - jeg skal ikke tilbake der jeg var! Nå skal jeg være der jeg er. Sånn er det med den saken.

Men så ikke bare innsiden av butikker - gikk tur i Hyde Park, var på marked i Camden, var innom steder som Piccadilly Circus, Carnaby Street, Islington, Trafalgar Square, British Museum osv. Så en innholdsrik langhelg og absolutt en finfin premie til meg selv etter flere års hardt arbeid. :)/>

 

 

London høres fantastisk ut!

Vi bestilte oss ferie i går, vi skulle egentlig ikke ha det i år siden jeg har ny jobb. Og feriepenger fra tidligere arbeidsgiver har gått inn på lån. Meeen vi låner en leilighet av besteforeldrene hans på gran canaria og fly bilettene kostet oss 1800 totalt. Men da har jeg satt meg et mål på å gå ned 10 kilo til 10.august. Det burde gå med god innsats. Og da vil jeg tro at ferien smaker mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gran Canaria høres ikke feil ut, ihvertfall ikke til så billig pris når man har mulighet til å låne leilighet! Jeg betaler en liten formue for en tur til Tyrkia, kombinasjonen alenereisende og juli er ikke særlig gunstid økonomisk. Menmen - deilig blir det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...