Gå til innhold

Helt ny.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er helt ny her. Starter på kurs tirsdag neste uke. Jeg er klar, håper jeg. Er redd for å mislykkes.

Etter å ha tenkt på at det er jo lett og slanke seg litt i mange år, var det på tide å gjøre noe med det. Det er vel ikke så lett, da hadde jeg vel klart det på egenhånd. Jeg har ikke fortalt det til noen at jeg skal på kurs. Lill flaut liksom.

Hva kan jeg forvente på mitt første kurs? Gruer meg.

Hvor mye kan jeg forvente å gå ned pr uke?

Kommer jeg til å klare å holde motivasjon?

Må jeg veie alt?

Hvordan skal JEG klare å begynne med trening, og like det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hei! Velkommen til oss :)

 

Hører det er mange som ikke vil være åpen om at man slanker seg, jeg synes det er enklere å si det høyt for da skjønner folk at jeg ikke spiser hva som helst... Men det er noe man må føle på selv.

 

Jeg har ikke gått på noen kurs, men er gullmedlem. Å det er veldig motiverende med å se at man får det til. Men i begynnelsen tenkte jeg for vanskelig, alt skulle liksom være så sunt. Men fant ut at jeg skal leve med dette, så spiser litt mindre av det jeg bruker til vanlig. Jeg har holdt på i over 2 mnd nå å jeg veier alt! Det er så lett å smake litt her å der, å da lurer man seg selv!

 

Lykke til på kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

 

Detta går bra, veit du!

 

Jeg går ikke på kurs nå, men har gått på mange kurs tidligere. Ikke noe å være redd for. Gruppedynamikken pleier å funke supert og man dytter hverandre framover. Helt genialt.

 

HEle hemligheten med å slanke seg er å telle kcal inn og ut. Jeg har heller ikke gjort om nevneverdig på kostholdet mitt da jeg har vært opptatt av å prøve å spise sundt de siste årene. Men jeg veier alt. Og jeg har å kutt ut kaker og snacks. Og øl. Spiser bare litt lørdagsgodt.

 

Det er ikke flaut å gå på GR-kurs. Det er tøft! Selv har jeg denne gangen ikke sagt til noen at jeg slanker meg. Det er ulike grunner til det, men hovedgrunnen er at det er alt for mye fokus på kvinners utseende og vekt i dagens samfunn. Derfor ikke et ord om at jeg slanker meg og jeg håper også at ingen legger merke til det. Men det er meg.

 

GR anbefaler å gå ned 0,5 - 1 kg i uka. I snitt, greier vel de fleste det.

 

Og så over til trening. Jeg HATER å trene. Og, ja jeg mener HATER. Jeg står på treningssenteret og løfter noen idiotiske vekter og HATER for hver lille kg jeg løfter. Kommer til å bli stygg av all denne hatingen! Derfor gjør jeg det sjelden. Det jeg imidlertid digger er Zumba. Dansing er jo gøy. Gleder meg til hver zumbatime. Alltid mye latter og jubel i salen. Det er jo gøy å gå på trening bare for å se andre mennesker smiler og ler rundt deg. Og jeg er IKKE flink. Dårlig koordinasjon og stiv som en stokk. Ellers går jeg mye tur med hund.For at jeg skal greie å trene må det være gøy. Jeg har minimalt med sjøldisiplin og er veldig dårlig til å presse meg sjøl. Men zumba funker.

 

Ellers er jo yoga litt gøy. Mange treningssentere har gruppetimer med ganske aktiv yoga. Det ser jo ikke altid like grasiøst ut når lettere overvektige mennesker prøver seg på yoga, men det får være. Litt gøy å bli bevisst på sin egen kropp, hva den greier og hva den ikke greier.

 

Så du må bare finne det du syns er gøy, det er mitt tips. (Og husk at litt er bedre enn ingenting).

 

Og det gjelder jo også spisinga; finn det som passer for deg.

 

Dette går bra!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...