Gjest Simsalabim Skrevet Mars 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2014 Ser at det står 150 gram ris feks. Skal jeg da veie det i rå eller kokt utgave? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
equilla Skrevet Mars 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Ser at det står 150 gram ris feks. Skal jeg da veie det i rå eller kokt utgave? Det varierer fra oppskrift til oppskrift. Jeg pleier å måle opp ukokt, fordi det er enklest for meg. Man må bare regne ut kaloriene deretter. Når det på pastapakken står 350kcal/100g er det i tørrvare. 40 gram tørrvare, gir cirka 100 gram ferdigkokt pasta/ris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tulla69 Skrevet Mai 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2014 Ser at det står 150 gram ris feks. Skal jeg da veie det i rå eller kokt utgave? Når det står som tilbehør til en middag vil det vanligvis alltid være i kokt utgave. Det er ofte foreslått 100-150 g ris, poteter eller pasta til en middagsporsjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå