Gå til innhold

Bli motivert med trenings-apper!


equilla
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er ment litt som tips, men om flere benytter ulike trenings-apper, og føler det er motiverende, er det veldig hyggelig om du deler. Fortell hvilken du bruker, hvilken erfaring du har og hva slags aktiviteter du bruker dem til.

 

Selv bruker jeg i hovedsak to stk, Endomondo og Strava.

 

Endomondo er egnet for deg som driver med mye ulik idrett, og kanskje mer treningsstudiotrening enn ren løping eller sykling. Man kan legge inn aktiviteter manuelt, synke Garmin pulsklokkedata mot den, eller benytte mobil for å logge aktiviteter som f.eks. har en rute. Dessverre opplever jeg at manuellregistrering oifte resulterer i langt flere forbrente kalorier enn hva faktisk forbrenning er. Men er man selv klar over det, er det uannsett morsomt og motiverende å få en oversikt ove rhva man trener. Benytter du pulsklokke, vil du uannsett komme i havn her også.

 

For løping og sykling, er Strava veldig fint. Denne kan også synkes mot Garmin pulsklokke, men man kan også få mobilen til å logge turene når du er på vei. Jeg opplever at dataene Strava logger, er langt mer korrekte enn hva Endomondo logger, om man ikke benytter appene med pulsklokke. Har selv bare benyttet Strava til sykling. Det som er veldig morsomt med Strava er at den logger kjøreruta, og når du til enhver tid er på hvert tidspunkt. I Strava er det også lagt inn små ruter/intervaller som Strava enten har lagt selv, utifra at den har logget at mange brukere har syklet denne strekningen, eller brukere har lagt det inn. Disse intervallene logger Strava da hastigheten på, og når du loggfører turen din vil du oppnå en score på denne strekningen. Blir du f.eks. beste kvinnelige syklist på denne strekken får du en pokal og tildeles tittelen "Queen of Mountains". Du får også andre pokaler, og Strava loggfører eventuelle nye personlige rekorder på samme strekning. Jeg synes det er litt morsomt å få litt "pokaler" og se at man kanskje ikke sykler så sakte som man tror. Morsomt å toppe listene flere steder :) Mulig dette ikke er veldig forklarende, men ønsker du litt motivasjon i treningen så prøv dette. Har lagt opp sykkelturer utifra hvor disse strekkene er, med delmål om å sykle den og den strekken til et gitt resultat. De tfår en til å kunne pushe seg litt på egenhånd.

 

Kommer til å børste støv av sykkelen i dag, og legge ut på årets første utendørssykkeltur!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...