Gå til innhold

Sommeren 2014


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag har jeg bestemt meg. Grete Roede-kontoen er aktivert og app'en er installert. Nøyaktig 2 mnd til 17. mai og 3 mnd til sommeren tar til. I år skal jeg være forberedt.

 

Er lei av å velge de klærne fra skapet som jeg tror skjuler valkene mest, istedet for de som jeg liker best. Favorittjeansen kan ikke lenger kneppes igjen, og magen henger over linningen. Har lenge lurt meg selv med å ta på videre klær, men nå er det nok.

 

Skal ikke så mye ned -> minus 5 kg er matchvekt. Men disse 5 kg sitter liksom litt ekstra på plass. Det er nok også de som representerer mye av uvanene som har satt seg den siste tiden. Potetgull til søndagsfilmen, sjokolade etter en krevende dag på jobben, et par glass vin til tirsdagsmiddagen, ekstra med smør i sausen, et par ekstra osteskiver til kokken, en kjeks klokka 14 på jobben, en neve (eller to) med mandler og rosiner og så videre...

 

Jeg elsker god mat & vin og har ingen intensjon om å slutte med dette. Men jeg må luke bort uvanene og få fart på treningen - da skal dette gå veien. ;)/>

 

Noen som vil henge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopfrøken

Hei!

 

I dag har jeg bestemt meg. Grete Roede-kontoen er aktivert og app'en er installert. Nøyaktig 2 mnd til 17. mai og 3 mnd til sommeren tar til. I år skal jeg være forberedt.

 

Er lei av å velge de klærne fra skapet som jeg tror skjuler valkene mest, istedet for de som jeg liker best. Favorittjeansen kan ikke lenger kneppes igjen, og magen henger over linningen. Har lenge lurt meg selv med å ta på videre klær, men nå er det nok.

 

Skal ikke så mye ned -> minus 5 kg er matchvekt. Men disse 5 kg sitter liksom litt ekstra på plass. Det er nok også de som representerer mye av uvanene som har satt seg den siste tiden. Potetgull til søndagsfilmen, sjokolade etter en krevende dag på jobben, et par glass vin til tirsdagsmiddagen, ekstra med smør i sausen, et par ekstra osteskiver til kokken, en kjeks klokka 14 på jobben, en neve (eller to) med mandler og rosiner og så videre...

 

Jeg elsker god mat & vin og har ingen intensjon om å slutte med dette. Men jeg må luke bort uvanene og få fart på treningen - da skal dette gå veien. ;)/>/>

 

Noen som vil henge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopfrøken

Det er på høy tid at jeg tar meg litt sammen, så jeg blir gjerne med på denne tråden sånn for å få motivasjon og litt disiplin. Jeg vil trolig være fornøyd med å veie rundt 5-10 kilo mindre enn i dag, men antall kilo skal ikke være det viktigste. Konsistens på kroppen er viktigst, og den håper jeg kan bli bedre gjennom langt mindre sukkerinntak enn jeg har i dag, samt trening. Trene gjør jeg for så vidt ok i dag, så det er helst på kostholdssiden jeg må skjerpe meg, og da når det gjelder inntak av sukker. Det er så begredelig hvor mye jeg kan stappe i meg av snop hver eneste dag, og det blir helt klart vanskelig å få bukt med dette problemet. Men jeg ønsker ikke å bli fanatisk, alt med måte tenker jeg er et ok motto. Så får vi se, da. Tenker å veie meg tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopfrøken! Så hyggelig at du vil være med.

 

Jeg er så enig med deg i at det ikke er antall kilo som er det viktigste, men følelsen i kroppen. Sukker er nok min største fiende også. Det er vanskelig å avvenne kroppen fra dette, men jeg vet fra tidligere at søtsuget vil gi seg ganske fort bare man klarer å holde seg helt unna i en periode. Nå for tiden synes jeg det er 10 kroners marked og "2 for 15,- tilbud" på sjokolade konstant, og kampanjene bare skriker etter min oppmerksomhet. Men fra og med nå skal jeg være blind for slike ting. Jeg har også tenkt å veie meg på tirsdager, så det passer jo veldig fint.

 

Ønsker deg en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Prøver å selge meg på. Vekt 73,4 veier meg på torsdager. Vil ned til 68 som del mål. Og alt under er supert! Har ikke veid under 68 som voksen :-)

 

Nå sanket jeg inn trimpoeng. I morgen kl 06 er det jogging på meg og fredager samme tid. Ballsport man og ons, styrke tors. Håper jeg klarer å ikke øke inntaket syv mat. Da er jeg like langt.

 

Stå på dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopfrøken

Glemte å veie meg i går, så tok det i dag; 67,7 kg. Er 166 cm høy, noe som gir en BMI på like oppunder 25, og på grensen til overvekt. Lite hyggelig informasjon, for å si det sånn.

 

Dette er første veiing etter den "nye starten", så nå er det om å gjøre og holde koken fremover. Har ikke hatt noe perfekt kosthold de to første dagene, men bedre enn vanlig, og det er i hvert fall en start :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei dere!

 

Jeg slenger meg gjerne med her jeg også. Har i lang tid skrevet i en annen tråd, men nå som "partneren" min kommer til å være borte fra forumet en periode hadde det vært fint med litt ny inspirasjon. :)

 

I slutten av mai i fjor satte jeg meg som mål at jeg skulle være 68,0 kg medio april, og det satser jeg fremdeles på å nå. Sist jeg sjekket vekten var den 69,1.. Satser også på å gå ned ytterligere etter dette slik at jeg føler meg fresh og vel i sommer. Jeg veier meg som regel hver 14.dag, men har ingen faste rutiner.

 

Pulz: Det første innlegget ditt kunne vært skrevet av meg selv, hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Så flott, nå begynner denne gruppen å ta form! Fint å føle at man er del av noe litt større enn kun sin egen kostholdsomlegging - det hjelper på motivasjonen min i alle fall :)

 

Jeg ble helt satt ut av treningsopplegget ditt, Lissium. Heftig. Hvordan har uken vært så langt?

 

Jeg veide meg også på tirsdag, og selve tallet på vekten var ikke så ille. Men det samsvarer liksom ikke helt hvordan kroppen føles. Jeg tror kanskje at målebåndet og klærne mine blir det jeg skal styre etter, fremfor et kg-tall. Men vekt er definitivt et bra måltall å følge med på i tillegg - for den skal definitivt ikke mer opp!

 

Pittelille, så flink du har vært som har holdt fokus i nesten et år snart. Og ikke er du langt unna målstreken heller. Kjempebra!!

 

Denne uken er mannen min på reise, og mitt hovedfokus denne uken er å spise sunn og skikkelig middag selv om jeg lager kun til meg selv. Har satt opp meny og handlelapp for dagene som kommer, sånn at det ikke sklir ut. I tillegg prøver jeg å minne meg selv på å bli flink til å drikke masse vann igjen.

 

Og kjeksen på jobb? Den har fått være i fred hele uken. I stedet har jeg tatt meg et par knekkebrød i 14-15 tiden. Det skal heller få lov til å bli en vane!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Pulz stor premie til deg for å la jobbkjeksen ligge :D man blir så fornøyd med seg selv når man klarer slike småseiere i hverdagen.

 

Pittelille, fantastisk innsats. Ikke gi deg nå er du like før mål og husk. Gøy å høre om noen som faktisk når målene.

 

Snopfrøken, jeg har ikke helt bra BMI, jeg heller. Dessuten legger alt flesket seg rundt midjen på meg, slik at jeg har økt risiko for hjerte- og karsykdommer iflg Grete Roedes midjeratio :unsure:

 

Pulz, takk for oppfølgingsspørsmål vedr trening. Abisjoner > gjennomføringsevne er kort oppsummering. Jeg har 9 trimpoeng siste uke. MEN, det ble ikke jogging verken tirsdag eller fredag :( Har vært så trøtt så jeg har ikke orket å stå opp tidlig. Men jeg har fått beveget meg. Ballspill og jogging mandag, ballspill onsdag og styrke torsdag. Håper det blir en joggetur i helgen.

 

Ellers har jeg skjerpet meg når det gjelder søtsaker, sjokoladen er kuttet ut og jeg har erstattet den med bær med en skje vanilje kesam, når søtsuget er som størst. Nå står helgen for tur, den er verst. Har så lyst på så mye usunt. Men jeg skal være flink til å skrive ned alt jeg spiser slik at jeg har kontroll på kaloriene og slik at jeg ikke sklir helt ut.

 

God helg og stå på med å være flinke!

 

Lissium

 

 


Første delmål 70,0 (2,7 kg igjen) ("Urealistisk?" hovedmål: 65kg)

 

20.03.2014: 72,7 (-0,7)

13.03.2014: 73,4 (start)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

"Plutselig" var det veiedag igjen - synes tiden bare flyr avgårde. Uken har gått bra synes jeg, ingen store utskeielser eller alt for vanskelige situasjoner. Jeg registrerer alt jeg spiser her på nettsiden og det hjelper veldig til å holde fokus.

 

Vekten stoppet på nøyaktig samme vekt som for en uke siden. Min umiddelbare reaksjon var skuffelse, samtidig som at vekten faktisk oppleves mer riktig denne gangen. Så alt i alt er jeg fornøyd, ikke minst over å være i gang med en endring.

 

Ønsker dere en god kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopfrøken

Hei dere,

 

"Plutselig" var det veiedag igjen - synes tiden bare flyr avgårde. Uken har gått bra synes jeg, ingen store utskeielser eller alt for vanskelige situasjoner. Jeg registrerer alt jeg spiser her på nettsiden og det hjelper veldig til å holde fokus.

 

Vekten stoppet på nøyaktig samme vekt som for en uke siden. Min umiddelbare reaksjon var skuffelse, samtidig som at vekten faktisk oppleves mer riktig denne gangen. Så alt i alt er jeg fornøyd, ikke minst over å være i gang med en endring.

 

Ønsker dere en god kveld! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopfrøken

Det skjer stadig noe rart når jeg forsøker å svare/kommentere, det er noe jeg gjør feil, men vet ikke hva. Uansett, det kunne vært verre :-)

 

Jeg synes det er tungt, og har gått opp 200 g siste uke. Jeg har nok ikke lagt en god nok plan, ei heller forankret ønsket om å gå ned i vekt tilstrekkelig. Jeg har en ide om å gå ned, men altså ikke en god nok plan på hvorfor, hvordan etc. Det må jeg ordne opp i, og komme sterkere tilbake, rett og slett. Men jeg ønsker å følge med her, og har ikke planer om å ramle helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopfrøken,

 

Jeg tror du må slette alt som står i skriveruten før du poster et svar.

 

Ellers kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver. Jeg forsøkte å gå ned i vekt i fjor. Jeg registrerte meg på forum og skulle være så flink, men jeg hadde ikke noen konkret plan.

 

Nå ett år senere, veier jeg det samme som i fjor. Og nå kjenner jeg at det er nok! Nå vil jeg ned! Nå vil jeg at bunaden ikke skal stramme så fælt! Så nå har jeg en konkret plan.Jeg registrerer alt! hele tiden også utskeielser. Og så trener jeg. Når jeg trener f.eks løper har jeg pulsklokke. Da ser jeg hvor hardt det er å forbrenne 200 kcal. Det hjelper meg når jeg holder på å skeie ut. Etter flere utskeielser som jeg også har registrert, har jeg sett at de kan ugjøre opp til 800 kcal. Da blir jeg helt syka ut av hvor mye jeg må trene for å ikke gå opp. Det er min lille pisk!

 

Så alt i alt, dersom du ikke har klart å lage en plan må du velge en av to. Enten holde vekta og tillate litt ekstra her og der eller en konkret plan med registrering av mat og plan for å gå ned.

 

Håper du klarer å motivere deg selv til å lage en god plan som kan følges. Hva med noe du har lyst til å gå med og føle deg fin? En fin sommerkjole, olabukse?

 

Lykke til snopfrøken!

 

Lissium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulz: Skitt au, 200g opp. ikke gi opp, vi må klare dette sammen. Jeg er helt enig. Ukene og dagene går så fort. Jeg skal veie meg i kveld, så får vi se hvordan det går.

 

Jeg måler også cm, det er ganske motiverende å se at en cm forsvinner fra magefettet. Noen ganger er vekta stille, men cm-forsvinner. Kanskje du skulle prøve å måle?

 

Stå på snart er det vår!

 

Lissium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Håper det ikke er for sent å slenge seg på denne tråden :-)

Det er snart 3 år siden jeg avsluttet min siste barselpermisjon. Da hadde jeg trent 3-4 ganger i uka, gått masse tur og spist fornuftig. Da var jeg superfornøyd med meg selv og kroppen min. Så begynte hverdagen igjen... Jobb, små unger, oppfølging her og der og mye alene siden mannen reiser i jobben. Da gikk jeg på en smell. Så var det å melde seg på nettkurs - kiloene forsvant. Så kom høsten, og de kom tilbake. Og slik har jeg holdt på.

Egentlig hadde jeg tenkt å melde meg på et kurs nå også, men innerst inne vet jeg jo at jeg KAN dette - så jeg må jo kunne greie å fikse det selv (eller sammen med dere??:-) )

 

Jeg har bikket 62 kg. Noe som er skrekkelig i forhold til høyden min, og en velværevekt på 53-55. Første mål er å se 50-tallet, gjerne 58. Jeg vet at de siste kiloene ned til 55 sitter sykt godt på plass - men jeg MÅ gjøre en innsats nå. Hvis ikke får ikke disse lårene se sommersolen nården kommer!

Har tenkt å veie meg på mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan jeg henge meg på her? Trenger støtte for å ta av meg 5-6 kg som har sneket seg på. Stress, lite søvn og uvaner har ført til disse kg. Har nå meldt meg på dropp inn kurs da jeg jobber i turnus. Startvekt 78.3 mål 73. 70 er vel egenlig drømmen men ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest restore

Slenger meg på her jeg og da!

 

Har vært på kjøret den siste uka, men er veldig motivert nå som jeg har fått nytt treningsprogram og skifta fokus fra vektnedgang til styrkeøkning på trening! Tror nok allikevel jeg trenger noen å klage til innimellom og ser det er mange som sliter med det samme som meg; de vanskelige ordene "nei takk" og tidsklemma... Håper det hjelper at vi er flere i samme båt!

 

Hvor i landet holder dere til? Noen fra Sandnes, Stavanger eller omegn i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei! OK at jeg slenger meg på denne tråden?

 

Jeg har vært mye inn og ut her. Startet på 92 kg første gang, og gikk på kurs og gikk ned 7 kg. Har holdt meg relativt stabilt på +/- 85 frem til jeg sluttet å snuse og gikk opp til 88 kg (Var der bare i noen mnd). Så skjerpet jeg meg og gikk ned til 80,5 kg. Men vekta snek seg fort opp til den ufrivillige trivselsvekta på 85 kg, et sted hvor jeg har vært størstedelen av 20årene. I det siste har jeg vært veldig flink med treninga og fikk batteri i vekta for første gang på et halvt år, og i dag viste den 81 kg! Det er 2-3 kg mindre enn hva jeg trodde den ville være på, så nå starter jeg opp supermotivert. Skal fortsette den gode flyten med trening, men må skjerpe kostholdet. Er alt for glad i sjokolade. Første delmål er 79 kg (har ikke vært under 80 kg siden videregående) og endelig mål er 75 kg. Skal være mulig å nå dette greit frem til 1. juli, men dette er kilo som sitter veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Velkommen til dere nye. Supert jo flere vi er sammen!

 

Jeg kjenner meg godt igjen om å ikke ha hatt vekta side videregående. Men det er mulig! Oktober 2008, gikk jeg ned til 68. Det var første gang jeg veide under 72 siden jeg fylte 20. Så alt er mulig.

 

Etter siste svangerskap har jeg ikke kommet ned til 68 igjen, men nå satser jeg enda lavere da det er mer mageflesk å ta av ;)

 

God helg jenter!

 


Første delmål 70,0 (2,7 kg igjen) ("Urealistisk?" hovedmål: 65kg)

27.03.2014: 72,0 (-0,7)

20.03.2014: 72,7 (-0,7)

13.03.2014: 73,4 (start)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Må bare dele en litt god opplevelse. Prøvde på en kjole jeg kjøpte for mange år siden. Den har åpen rygg, så har ikke blitt så ofte brukt pga ryggvalker. Men brukt et par ganger hvor jeg har trukket kjolen litt opp osv slik at disse ikke skal synes. Prøvde den nå og oppdaget at ryggvalkene er helt borte! Isteden har jeg fått synlige muskler på ryggen. Oh, happy day! Elsker at jeg ser bedre ut i en kjole som 27åring enn hva jeg gjorde da jeg var 23! Og bedre skal det bli ;) Ha en fortsatt strålende mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele en litt god opplevelse. Prøvde på en kjole jeg kjøpte for mange år siden. Den har åpen rygg, så har ikke blitt så ofte brukt pga ryggvalker. Men brukt et par ganger hvor jeg har trukket kjolen litt opp osv slik at disse ikke skal synes. Prøvde den nå og oppdaget at ryggvalkene er helt borte! Isteden har jeg fått synlige muskler på ryggen. Oh, happy day! Elsker at jeg ser bedre ut i en kjole som 27åring enn hva jeg gjorde da jeg var 23! Og bedre skal det bli ;)/> Ha en fortsatt strålende mandag :)/>

 

Så strålende!! Gratulerer med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snopfrøken

Jeg er her fortsatt tross litt lunken motivasjon. Vekt i dag 67,8 kg, og selv om ikke vekten skal være det viktigste for meg, så er den absolutt retningsgivende. Særlig ettersom jeg trener noenlunde greit og dermed må ta for meg kostholdet mitt. Evt forbedringer bør da gi utslag på vekten, tenker jeg.

 

Synes jeg var litt flink som gikk forbi alle påskegodt-tilbudene som er i full gang i butikkene om dagen. For eksempel 6 stk Kvikklunsj til 19,90, store sjokoladeplater til 15 pr stk osv. Det burde nesten ikke vært lov med slike tilbud på snop! Neida, nå er vi jo alle selv ansvarlige for våre valg, men det er altså veldig lett å la seg friste.

 

Vel, ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smågodt dronningen

Hei,

 

Håper jeg kan slenge meg på!

 

Trenger motivasjon:)

 

I 2007 var jeg hele 94kg for så å kome meg ned til rundt 80.

Var nede i 77kg i 2011, men er nå på rundt 81.

 

Er 177 cm høy og vil gjerne under 75kg til bryllupet 16.august.

 

Føler jeg har prøvde mye forskjellig: Sykehusdietten, 5/2 dietten, mislykket forsøk på lavkarbo etc...Vender stadig tilbake til grete Roede, siden dette er "lettest" å følge opp :)/>

 

Er flink i ukene og trener opp mot 4 ganger per uke, MEN med snop fre, lør of søndag uteblir resultatene! Dette må jeg klare å endre. Ser dere kommenterer alle tilbudene i butikkene for tiden, og synes selv det er vanskelig å gå forbi sjokoladen på vei til kassen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg slenger meg på her. Skal ned 6 kg til sommeren. Men er som damen over droningen av små godt. Begynte på drop in kurs sist tirsdag. Opp 500 gr. Har spsit for lite mat i det siste og fått i meg for mye sukker. Så når jeg har spist etter boka men røyk på en godte smell i helgen

måtte det gå som det har gått. Nå er det bare å skjerpe seg. Vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen "søtnoser" her inne :rolleyes:/>/>

Jeg er egentlig en sjokoladeelsker. Men nå skal jeg fortelle dere noe... B)/>/> : Kommer man seg over "kneika" så er mye gjort. Jeg begynte med at jeg KUN fikk lov å ha litt sjokolade på lørdag. Så ble det kun mørk kokesjokolade... Og jo mindre sukker jeg fikk i meg - jo mindre hadde jeg faktisk lyst på. Men det forutsetter at man får nok av alt det andre kroppen trenger. De dagene jeg har høy kostholdsscore er søtsuget så og si fraværende. Nå sprader jeg fint forbi alle tilbudene i butikken uten å blunke. Et annet tips er jo å redusere antall turer i butikken. Det er jo både besparelse av penger og tid også... Det er jo helt utrolig hvor mye nytelse man kan få av 2 ruter kokesjokolade!! J<eg må le når jeg tenker på at det nå gir meg en enorm vælvære -mens før trengte jeg gjerne en hel plate (og da ble jeg jo kvalm etterpå også!)

Håper noe av dette var til hjelp??! Ha en flott torsdag :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...