Gå til innhold

Tips til hva man kan spise før og etter trening


frambuesa
 Share

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til hva man kan spise både før og etter cardio- og styrketrening for å opprettholde muskler og gå ned i vekt men ikke være for usunt og holde seg innenfor Roede-dietten?

 

Hva hvis man bare trener styrke en time eller cardio en time, er det noe forskjell på hva man burde spise før/etter enn hvis du har trent f.eks. en halvtime cardio og en halvtime styrke?

 

Har blandt annet sett at mange treningssentre selger Yt restitusjonsdrikk som man skal drikke etter trening, men dette er med sjokoladesmak. Har hørt at sjokolademelk er perfekt å drikke etter en treningsøkt da man får i seg nok inntak av proteiner, karbohydrater og fett, men for meg blir det feil å drikke noe med sjokolade etter trening og når man skal gå ned i vekt. Er dette helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan er ypperlig rik på fett og vitaminer og mineraler som slutter på um.

 

Når jeg trente fordi jeg var glad i å trene og ønsket å være sterk spiste jeg bestandig en banan etter tøyingen før dusjen.

Så spiste jeg en salat med mye kjøtt i innen en time.

Det viktige er at du får rikelig med protein i deg for muskel byggingen sin del.

 

Restitusjonsdrikker er en mote greie. De tjener mye på det.

Kanskje du kan lage deg en smothie med banan, yoghurt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest hildepabilde

Etter styrke trening er det viktig å få i seg både protein og karbohydrater. De har ikke den ferdig protein shaken fra Protein Fabrikken på trenings sentre? Den skal ha likt med protein og karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...