Gå til innhold

Nok er nok


Gjest MBØ
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, starter denne tråden mest for meg selv. en slags dagbok :-) hvis noen vil være med så bare sleng dere på. Har lenge gått rundt og tenkt at jeg som er såpass ung fortjener å spise og leve livet. Urettferdig at alle såkalte tynne og dermed "lykkelige" mennesker kan spise så mye usunt de vil og fortsatt se ut som fotomodeller!

 

Idag fikk jeg en såkalt wake-up-call.(Tok på med shortsen fra i sommer som jeg ikke engang har fått bruke og den passer ikke lenger). Jeg skjønner nå at jeg må slutte å bry meg om hva alle andre tenker og begynne å tenke mer på meg selv.

 

jeg er 179 høy og veier 75 kilo, delmålet mitt er 72 kilo og hele målet med denne "reisen" er 60 kilo. vil for en gangs skyld bare føle vakker og ikke som en stor hvalross.

 

 

(beklager skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, du er ikke som en hvalross selv om du er større enn i fjor! Hvor gammel er du?

Jeg er ganske gammel, 42år, og er 171cm høy. Når jeg var i 20årene veide jeg rundt 62kg (60-64) og følte meg altfor stor når jeg var over det. Så våknet jeg en dag og var på 74kg, skrekk og gru! Tok tak og gikk på greteroede og slanket meg 12kg men stabiliserte meg etterhvert på 64 kg og var fornøyd med det. Så kom 30 årene og jeg så at kroppen forandret seg og fant ny idealvekt på 70kg og så at det var helt greit, jeg passet inn i str.38/40 og var godt fornøyd. Men i svangerskapene gikk jeg opp veldig mye og måtte jobe for å karre meg ned igjen og det er der jeg er nå, ferdig med kiloene etter 3.barn og jobber med restene fra 1.og 2. barn.

Poenget mitt er at kroppen forandrer seg etter hvert som du blir eldre og med 179cm har du veldig god lengde å fordele vekten på så du kan gjerne veie opp mot 80kg uten å se tjukk ut wink.gif

Jeg tenker at med 179cm og 75kg så er du helt fin! Kanskje du heller burde fokusere på trening og sunt kosthold i stedet for vektnedgang? Det kan du også lære på Grete Roede men ikke stress med å slanke deg er du snill for du er sannsynligvis helt fin sånn som du er smile.gif Du har en BMI på 23,4 og er midt i normalområdet som er mellom 20-25. For ordens skyld så er min BMI 26,9 og jeg er strålende fornøyd når jeg kommer ned i 25 og en vekt ca. 70-72kg, men så er jo jeg litt gammel da wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...