Gå til innhold

Ammer (2 mnd gammel baby) og vil ned i vekt


Gjest Soluna
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fullammer min 2 måneder gamle sønn og har i slutten av svangerskap og frem til nå ikke klart å ha helt kontroll på kosthold. Er som regel "alltid" på slankeren, og sliter litt med å finne ut hva/hvor mye jeg skal spise for å ikke gå opp i vekt/begynne forsiktig å gå ned i vekt. Hvor mye skal jeg spise og hvordan går jeg frem? Noen som har tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fullammer min 2 måneder gamle sønn og har i slutten av svangerskap og frem til nå ikke klart å ha helt kontroll på kosthold. Er som regel "alltid" på slankeren, og sliter litt med å finne ut hva/hvor mye jeg skal spise for å ikke gå opp i vekt/begynne forsiktig å gå ned i vekt. Hvor mye skal jeg spise og hvordan går jeg frem? Noen som har tips? :)/>

 

Dette kunne vært presentasjonen av meg! Fullammer også en gutt, 9uker, og er alltid på slankern. Meldte meg inn i GR i dag (har gått kurs tidligere, men aldri klart å holde fokus lenge nok). Legger meg på 1700 kcal nå første uka og ser hvordan det blir. Så regulerer jeg alt etter som jeg gikk ned mye eller lite. Satser på 0,7 kg i uka i snitt. Har 19,7kg igjen til målet så det er rn kang vei å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en gutt på 2 mndr som jeg fullammer. Jeg slanket bort 22 kg med roede-metoden før jeg ble gravid men la på meg 25 kg i svangerskapet. 10 er av etter fødsel og nå håper jeg mye renner av ved mye turgåing.

 

Etter forrige fødsel gikk jeg også på roede-nettkurs og da fikk jeg beskjed om å ligge på 1900 kcal når jeg ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ville bare si at dere ikke bør knipe for mye på kaloriene når dere ammer. 1900 kcal høres ut som et minimum. Ellers risikerer dere å miste både melken og overskuddet. Viktig å kose seg med babyene også!

 

Men lange trilleturer er et godt triks. Nå ligger jo årstiden og været godt til rette for det også! Man brenner mange kalorier ved å skyve barnevogn! :)

 

Gratulerer med de små og pass på å prøve å nyte denne tiden - den kommer ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...