Gå til innhold

Ny start og et nytt liv.


Anbefalte innlegg

Hei:

Da fortsetter jeg her. For 2,5 år siden startet jeg med ketolysekur. Fungerte greit og gikk ned ca 20 kg. :)/> Fungerte som sagt greit fram til jeg gikk over på lavcarbokosthold. Da kom ca halvparten av kiloene snikende på igjen. :(/> Tror egentlig ikke at det er helsemessig riktig og leve på egg, bacon osv. En blir i hvertfall lei av det.

I februar 2013 startet jeg på ca 4 ukers pulverkur og fikk en pangstart på - 11 kilo. :D/> Dette er jo heller ikke helt sundt. Leste endel på nett og fant GR sine sider og registrerte det jeg spiste her. Fant ut at det var greit med litt drahjelp, så i mai 2013 startet jeg på det første GR-nettkurset. :rolleyes:/> Dette passet meg bra. Hadde ikke så lyst til å gå i grupper med mange, der de fleste skulle ned adskillige færre kilo enn meg. Selv om det hevdes at kursene tilpasses den enkelte.

Har nå gjennomført 5 kurs og resultatet har ikke uteblitt. Som sagt - 40,1 kilo og 86,5 cm. :D/> Noe som har ført til at hele garderoben er skiftet ut. En dyd av nødvendighet. :)/> Og en fin men kostbar belønning til meg. :rolleyes:/> Men denne gangen har alt stort tøy havnet hos Fretex, i Latvia eller gitt bort. JEG SKAL IKKE BRUKE DET NOE MERE.

Så til dagens ståsted:

Ønsker fortsatt å gå ned 10-15 kilo etter som vektnåla har stoppet på 91,1 kg. Synes at jeg har vært flink så langt. Har fulgt kostrådene på kursene. Spiser lite og ofte. 6 måltider om dag og holdt meg unna alt godt, så nær som nå i påska. Har også begynt å trene på helsestudio 2 ganger i uka. Kondisjon og styrke. Her har jeg fast klokkeslett somjeg går på og da går det greit. Er ikke flink til å gå tur. Her må jeg ha et puff. Ellers så er vektnedgangen treg for tiden. :angry:/> Må vel bevege meg mere. Har meldt meg på nettkurs Hold Vekten, selv om jeg fortsatt ønsker å gå ned noen kilo. Føler at jeg kan nok om kosthold, spiserutiner og trening, så jeg vil forhåentlige greie å gjennomføre målsettingen min.

Tror det kan være greit å bruke dette forumet endel etter som jeg ikke har noen kontakt med andre kursdeltagere. Dette er kansje dumt.

Håper at jeg kan få litt hjelp og støtte her inne. Evt. noen som har tips om andre tråder som det er lurt å følge? :rolleyes:/>

Som sagt det kan være kjekt med litt drahjelp av andre i samme situasjon. Jeg glemte å si at jeg er ikke helt ung lengre. Har akkurat rundet 67 år og slitt med overvekt i mange år.

Men husk at alder spiller ingen rolle. Her inne er vi i samme båt alle sammen, etter som jeg gjør regning med at det i utgangspunktet er ingen "tynne fliser" som ønsker seg en vektnedgang på over 40 kilo. Men kansje vi kan bli det sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For det første - gratulerer med supre resultater så langt! Det er flott at du har funnet et opplegg som funker for deg. Jeg er veldig enig i at det nok ikke er barebare med pulver, ketolyse og den type ting - resultatet av kuren er gjerne bra, men hvordan opprettholde? Vi er heldigvis forskjellige, men det er derfor jeg mener at GR funker fint for meg, for da kan man jo spise det meste men med måte. :)

 

Jeg synes at støtten jeg har fått her inne på forumet har vært helt super. Det varierer litt med aktivitet her inne på akkurat denne delen av forumet, av og til er det veldig stille... Selv om jeg holder på med stabilisering selv har jeg likevel valgt å bli værende her inne hvor jeg kjenner folk og folk kjenner meg selv om jeg suller meg inn andre steder innimellom. Jeg har gått på vanlige kurs for mange år siden, synes ikke det gav på langt nær så mye støtte som forumet gjør for jeg hadde jo ikke kontakt med verken kursleder eller andre deltakere utenom den ene samlingen i uken. Og da var vi jo så mange at når det var noen der som tok litt stor plass var det vanskelig for andre å komme til orde... Så derfor valgte jeg nettkurs og forumet denne gangen. Og det har fungert veldig greit. :)

Hvilke tråder du vil følge med på er opp til deg selv - det er jo bare å ta en liten titt på de forskjellige og se om du finner noe som tiltaler deg. Det jeg har opplevd litt er at når jeg er flink til å være aktiv og kommentere på andres tråder får jeg også mer tilbakemelding på min egen. Selv om jeg i rolige perioder mer eller mindre har ført monolog... :) Men sånn er det nå en gang, det er ikke alltid det passer like greit å sitte masse foran PCen.

 

At vektnedgangen er treg om dagene er vel naturlig når du har gått ned så mye. Du har mindre og ta av og må nok jobbe litt hardere for å forbrenne like mye ved aktivitet som du gjorde da du var på ditt største. Tålmodighet er en fin ting når man nærmer seg slutten. :) Selv holdt jeg på på egenhånd en stund før jeg meldte meg på hold vekten, og hadde vel da omtrentlig 2,5 kg igjen å ta av som nå er borte heldigvis. Men 10-15 går sikkert fint det også - å bli "holdt i ørene" hver 4. uke funker egentlig veldig greit også i forhold til nedgang. :) Uansett - lykke til med avslutningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempefint innlegg. Jeg kjenner meg godt igjen i det som er skrevet. Heldigvis så er det ekstra som kom på i påsken forsvunnet hos meg også. :)

Jeg har veiedag på mandager så jeg kommer til å legge inn status etter at jeg har vært på vekta.

I dag er formen dårlig. Våknet med hodepine, sår hals og rennende nese, så jeg står over treninga i dag. :( Den faller jo også ut på torsdag så da blir det egentrening denne uka når formen blir litt bedre. Har også en forkjølet mann med alt det innebærer. Dette er vel en gave fra påskegjestene tenker jeg. Huset var fullt av småbarn og foreldre i godt og vel en uke. Det er nok også litt allergi oppi det hele. Våren er jo kommet. Trivelig og fin tid men øyne og nese liker den ikke. Heldigvis så finnes det medisin som virker sånn delvis.

Ellers så fikk jeg et trivelig brev fra min kursleder i dag og det var jo både informativt og positivt. :D Får vel følge rådene jeg har fått. Er nok ikke så god på å fokusere på meg selv. Det å være litt egoistisk og ta hensyn til egne behov er en litt vanskelig prosess synes jeg. Er nok litt for mye ja-menneske. Får jobbe mere med dette.

Da får dere ha en fin dag her inne. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rapport fra meg, og den er ikke oppløftende. :angry: Opp 1,2 kg denne uka, men målene står i ro. Det finnes vel en naturlig forklaring. Har vært i dårlig form, tung i hodet, sår hals og lettere forkjølet, så det har vært en rolig uke uten trim. Og det ser ut til å straffe seg. Har også litt mere enn vanlig i helga. Har holdt meg til det som er "lovlig" men inntaket har vært litt høyere enn tidligere. Har nok småspist litt. Så her får jeg være streng med meg selv og kutte ut dette. Må nok innrømme at det er gått ned et par sjokoladebiter samtididig som jeg har gått forbi skåla fra påske. Så nå skal den fjernes. Det er så lite at det teller liksom ikke. Derfor er det "avglemt" under registreingen. Det er dumt for jeg lurer ingen andre enn meg selv.

Satser på at denne uka blir bedre. Det er jo også noe som kalles naturlige svingninger på 1-2 kg men jeg kan jo ikke slå meg til o med at det er det. Jeg vil jo lengre ned i vekt og da må jeg stå på. Er nok inne i en lei og negativ periode for tiden. Må være obs. satser på finvær og endel uteaktivitet framover. Selv om at det ikke er min sterke side. Må motivere meg og tenke positivt. :) Ser selv at innlegget har en negativ tone og det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja, så var det veiedag igjen. Ned 400 gram. Tok ikke målene i dag etter som jeg gjør regning med at det ikke er noen endring. Kjenner det på klærne. Er ikke helt fornøyd med meg selv. men det er vel ikke mere å vente etter en uke med forkjølelse og dårlig form og ikke mindre enn to bursdager.Har foresten økt matinntaket noe etter anbefaling fra kursleder. Pga. dårlig form lite trening, men har vært på treningssentret både tirsdag og torsdag som avtalt. Men det har blitt dårlig med turgåing. Har kommet opp i 14,3 trimpoeng. Har brukt pulsklokka i forbindelse med husvask og gardinskifte. Det har jo hjulpet litt. Men denne uka må jeg ta meg selv i nakken og gå minst to turer. Håper at været og formen holder. har jo ikke verdens største utfordring ellers denne uka, bortsett fra 17 mai. Da blir det nok et lite kakestykke til kaffen. Ellers så er det stopp. satser på bedre form i denne uka enn det som har vært den siste tiden. Må nok bevege meg mere i framtiden, spesielt hvis jeg skal spise litt mere enn jeg har gjort den siste tiden. Dette var en liten rapport til meg selv, og evt. andre som gidder å lese dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvis 14,3 trimpoeng er en uke med lite trening så lurer jeg på hvordan en "vanlig" uke ser ut hos deg! :) Synes det er veldig bra, ja.

Når det gjelder trening så har jeg personlig lagt opp til et opplegg som jeg kan opprettholde også ETTER at vektnedgangen er ferdig. For meg er det to ganger på treningssenter i uken, og alt annet - turer eller ekstra turer på senteret - er bonus. Grunnen til det er at hvis jeg legger opp til for mye går jeg lei og klarer ikke opprettholde, og da er jeg redd for at vekten kommer fort på igjen. Vektreduksjon er vel noe sånt som 80% kosthold, og vet om mange (inkl. meg selv ved tidligere anledninger) som har gått ned uten å trene i det hele tatt. Men det kan nok gjerne ta litt mer tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...