Gå til innhold

startet mitt første kurs i går, har maaangen spørsmål :P


Gjest syllan
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest syllan

hei :) jeg er 35 år å startet mitt første kurs i går, har ikke veid meg på det jeg kan huske men visste jeg hadde lagt på meg masse (røykeslutt å veeeldig matglad..)

allikevell holdt jeg på å gå i bakken da vekta viste 90,3 kg.. jeg er 162cm høy så 90kg er villt mye.. jeg skal gifte meg 1 august å vil helst ikke gå ned kirkegulvet å se ut som en kjempemarsmellow.. hvor mye kan jeg regne med å klare å gå ned på denne tida? tar dette veldig seriøst, bruker meny to altså 1600 kalorier til dagen. å går tur i høyt tempo hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsplaner! Kjempebra å ta kurs mot et slikt mål, teoretisk sett kan du gå ned i snitt 1kg i uken, men et sted mellom 500-700g i snitt er kanskje mer realistisk. Men det kommer helt og holdent an på deg selv. Min kursleder sa hun var litt "strengere" enn mange andre og anbefalte å legge inn antall trimpoeng (vær realistisk!) ta dagsforbruk og trekke fra 800kcal (ikke 500 som menyvelgeren foreslår) I mitt tilfelle ble det meny 1 (1300) og ikke meny 2 (1600) så jeg endret til meny 1 og ja det var hardt men jeg gikk jo faktisk mer ned i vekt! Men pass på å ikke gå ned mer enn MAX 1000kcal for da kan det bli sparebluss. Lykke til da! Du kan fint klare 10kg innen bryllupet ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Gratulerer med bryllupsplaner! Kjempebra å ta kurs mot et slikt mål, teoretisk sett kan du gå ned i snitt 1kg i uken, men et sted mellom 500-700g i snitt er kanskje mer realistisk. Men det kommer helt og holdent an på deg selv. Min kursleder sa hun var litt "strengere" enn mange andre og anbefalte å legge inn antall trimpoeng (vær realistisk!) ta dagsforbruk og trekke fra 800kcal (ikke 500 som menyvelgeren foreslår) I mitt tilfelle ble det meny 1 (1300) og ikke meny 2 (1600) så jeg endret til meny 1 og ja det var hardt men jeg gikk jo faktisk mer ned i vekt! Men pass på å ikke gå ned mer enn MAX 1000kcal for da kan det bli sparebluss. Lykke til da! Du kan fint klare 10kg innen bryllupet ;)/>/>

Hei, og gratulerer med beslutningen om livsstilendring, Syllan :)

Jeg er enig med koala, her, men jeg ville startet på den menyen du har fått anbefalt, for å få fart på kroppen=forbrenningen din før jeg gikk ned i antall kalorier. Etter et par uker kan du legge deg lavere i kalorimengde, lik koala sier.

Likevel er det viktigste at du ikke føler deg sulten, og at du drikker nok vann. Og kutt for all del ut lettbrusen hvis du drikker slikt - det er gift for kroppen.

Kan trøste deg med at jeg er lavere enn deg og veide mer i utgangspunktet. Og jeg er passert 50 i alder. Har gjort endring over lang tid, samt hatt en pause, men er nå i gang igjen. Har lagt meg på ca. 1400 kcal. per dag.

Har stort sett gått ned en halv kilo per uke (men har også hatt uker der jeg har gått opp! F.eks. etter store utskeielser som fester og kakekalas, og uker der jeg har "kost" meg for mye med feil og usunn mat.)

Er du litt streng med deg selv er 700-800 gram per uke slett ikke umulig! Jeg har faktisk flere ganger tenkt at "hvis jeg kan, så kan alle", for det er ikke veldig vanskelig, men krever litt disiplin og planlegging. Jeg har ikke trimmet mye, og ikke trent styrke, slik det anbefales.

Synes egentlig jeg har ofret lite, men vet at på lang sikt får jeg en stor gevinst i form av bedre helse og færre kilo på kroppen.

 

Lykke til med livsstilendring og veien mot bryllup! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...