Gå til innhold

Skal ned 6-7 kg (er 68 kg). Skal jeg ha 1600 kcal?


Anbefalte innlegg

Jeg gikk på Expresskurs i fjor og gikk ned 3,5 kg på ca 4 uker. Strålende fornøyd, men det glapp helt ut etter kurset..

 

Nå skal jeg prøve meg på egenhånd igjen og det står anbefalt 1600 kcal ¨på der man registrer mat på sida her. Husker ikke hvor mye jeg spiste sist.. varierte litt mellom 1400-1600, men husker ikke eksakt.

 

Hvor mange kcal spiser dere som ikke skal ned så innmari mye?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg gikk på Expresskurs i fjor og gikk ned 3,5 kg på ca 4 uker. Strålende fornøyd, men det glapp helt ut etter kurset..

 

Nå skal jeg prøve meg på egenhånd igjen og det står anbefalt 1600 kcal ¨på der man registrer mat på sida her. Husker ikke hvor mye jeg spiste sist.. varierte litt mellom 1400-1600, men husker ikke eksakt.

 

Hvor mange kcal spiser dere som ikke skal ned så innmari mye?

 

Takk for svar!

Hei! Nå vet jeg ikke hvor høy og hvor gammel du er, men hvilken meny du skal følge vil nok komme an på treningsmengden din og hvor aktiv du er i hverdagen. Vi har veldig sammenliknbar vekt, og jeg får anbefalt meny 2 når jeg har minimum 7 trimpoeng. Jeg trener ganske hardt når jeg trener, men har ellers en ganske stillesittende hverdag.

 

Og så er det jo som du sier, du kan legge deg mellom menyer hvis det føles riktigere :)

 

Masse lykke til! Jeg har tenkt å nøye meg med et par-tre kilo til, men venter litt på inspirasjon før jeg skjerper meg helt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå vet jeg ikke hvor høy og hvor gammel du er, men hvilken meny du skal følge vil nok komme an på treningsmengden din og hvor aktiv du er i hverdagen. Vi har veldig sammenliknbar vekt, og jeg får anbefalt meny 2 når jeg har minimum 7 trimpoeng. Jeg trener ganske hardt når jeg trener, men har ellers en ganske stillesittende hverdag.

 

Og så er det jo som du sier, du kan legge deg mellom menyer hvis det føles riktigere :)/>

 

Masse lykke til! Jeg har tenkt å nøye meg med et par-tre kilo til, men venter litt på inspirasjon før jeg skjerper meg helt... ;)/>

 

 

Jeg er 32 år og 1.65 høy.

 

Jeg går 2 raske turer i uka (på 45-60 min), og en Joggetur i ny og ne. Siden jul har jeg vært 100 student (jobber i bhg 1 dag i uka). Har jobbet i bhg i 7 år og jobbet 60 % de siste 3,5 årene siden jeg har studert deltid som til førskolelærer ved siden av. Jeg er ferdig i midten av juni og skal ikke jobbe fullt før i aug. I mellomtida skal jeg være aktiv så ofte jeg kan og har mulighet. Ikke så mye at jeg blir lei, men hvertfall 3 ganger i uka (kan ikke ha mål om 4-5 økter, da blir det vanskelig å holde motivasjonen oppe.

 

Er normalt aktiv i hverdagen, men liker meg i sofaen mellom 21 og 23, he he;)

 

Takk for svar, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg er 32 år og 1.65 høy.

 

Jeg går 2 raske turer i uka (på 45-60 min), og en Joggetur i ny og ne. Siden jul har jeg vært 100 student (jobber i bhg 1 dag i uka). Har jobbet i bhg i 7 år og jobbet 60 % de siste 3,5 årene siden jeg har studert deltid som til førskolelærer ved siden av. Jeg er ferdig i midten av juni og skal ikke jobbe fullt før i aug. I mellomtida skal jeg være aktiv så ofte jeg kan og har mulighet. Ikke så mye at jeg blir lei, men hvertfall 3 ganger i uka (kan ikke ha mål om 4-5 økter, da blir det vanskelig å holde motivasjonen oppe.

 

Er normalt aktiv i hverdagen, men liker meg i sofaen mellom 21 og 23, he he;)

 

Takk for svar, forresten!

 

Nå er jeg tilbake etter helgetur...

 

Er usikker på hvor jeg mente å finne at vi har sammenliknbar vekt, for nå ser jeg ingen referanse til hva du veier? Men hvis det stemmer, lurer jeg på om du kanskje bør skjele mot meny 1, siden du er en del lavere enn meg og virker å trene mindre, og jeg allerede ligger på vippen mellom menyer. Du er yngre, men jeg er usikker på hvor mye det monner i kaloriregnskapet.

 

Men det viktigste er at du prøver deg frem og finner en måte som passer for deg. Du bør gå ned med meny 2 også, men kanskje noe saktere enn du ønsker.

 

Uansett, masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...