Gå til innhold

LW-GF 2014


Anbefalte innlegg

Tobarnsmor på snart 40 som skjønner at disse evigvarende slankekurene som til stadighet sprekker ikke fungerer for meg.

 

Dette er nå en livsstilsendring, for jeg verken vil eller bør veie så mye som jeg gjør. Jeg føler meg feit og ekkel og det er jo ganske irriterende at jeg ikke klarer gjøre noe med dette.

 

Etter påske fant jeg ut at jeg må endre innstilling og tenke mer langsiktig. Går jeg ned 5 kilo på tre mnd, så er jo det bra så lenge jeg ikke går de opp igjen. Da veier jeg jo 5 kilo mindre enn jeg gjør idag, og da vil jeg jo være lettere og kanskje orke å ta litt mer i på trening osv. Så slutt på at det er for lite, og da driter jeg i alt og legger på meg alt igjen. Sånn går jo ikke!

 

For ordens skyld så har jeg ikke gått ned ett gram siden påske! jeg teller kalorier og trener mer, men verken målebånd eller vekt viser særlig endring.

 

Så noe gjør jeg feil. Tingen er vel at jeg tenker at jeg skal kunne leve med endringene jeg gjør, så jeg vil ikke gå rett på en nazikur, men heller finne de endringene jeg kan leve med og som gjør at pilen viser riktig vei.

 

Denne dagboken håper jeg jeg tør oppdatere med vekt, mål og bilder for å vise fremgang og holde meg motivert og igang. Gode tips og råd taes gjerne imot.

 

Vekt idag:92kg

Midjemål: 88 cm

 

Mål: 75 kg eller mindre

Mål: Løpe 10 km på 1 time eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Hei

 

Jeg henger meg på.

Jeg er 47 år,gift og har tre gutter (15,18 og 26)

 

Jeg har og tatt av før(det kan jeg), men de kommer så fort på igjen.

I fjor slanket jeg meg 17 kilo, kastet alle store klær......

Men i løpet av høsten var de på igjen. At det går ann.

 

Nå har jeg begynt på Easy Life. Har vært med der i 4 uker.

Har meldt meg på et år for jeg trenger all den hjelpen jeg kan får nå et år framover.

Vi har 24 kurskvelder i løpet av det året. Vi blir motivert av hverandre.

Og så prøver jeg å trene styrketrening 3 ganger i uka.

 

Start vekt var 77 og i kveld på kurset var den 70. Det er bra nedgang på 4 uker.

Målet mitt er 60 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg henger meg på.

Jeg er 47 år,gift og har tre gutter (15,18 og 26)

 

Jeg har og tatt av før(det kan jeg), men de kommer så fort på igjen.

I fjor slanket jeg meg 17 kilo, kastet alle store klær......

Men i løpet av høsten var de på igjen. At det går ann.

 

Nå har jeg begynt på Easy Life. Har vært med der i 4 uker.

Har meldt meg på et år for jeg trenger all den hjelpen jeg kan får nå et år framover.

Vi har 24 kurskvelder i løpet av det året. Vi blir motivert av hverandre.

Og så prøver jeg å trene styrketrening 3 ganger i uka.

 

Start vekt var 77 og i kveld på kurset var den 70. Det er bra nedgang på 4 uker.

Målet mitt er 60 kilo.

 

Så bra! Sjefen min gikk også på easylife og raste jo ned i vekt. Men virker tøft med bare shaker osv. Jeg har funnet ut jeg bare må finne en vei som fungerer for meg i det lange løp.Så om det går sakte får det være, så lenge jeg ikke spretter opp igjen med en gang jeg er "ferdig".

 

KOselig at vi er to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Det er bare den første uken du kun har de posene (5 stk).

Etterhvert så kan du spise rent kjøtt, fisk, egg eller reker.

Da er det og greit å ta en pose for det er jo bare protiner du får inn.

Men etter enda en uke kan du legge til grønn salat.

Så nå har jeg to måltider pr dag + 3 poser

 

Jeg vet ikke hvor lenge jeg vil gå på dette før jeg legger til mer, men da blir det mat med karbohydrater.

Nå er jeg inne i noe som heter ketosefase (= 0 karbohydrater)

 

Savner jo litt kina lunsj, en øl i det fine været.

Men det kan jeg spise og drikke snart.

 

I dag var jeg innom Ikea og når jeg skulle gå ut gikk jeg forbi der de selger pølser,is og kanelboller. Det luktet såååååååååååå godt.

 

PS! Vi skal ikke sprette opp igjen.

Vi må bare stå på.

Dette klarer vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har dere prøvd greteroedes egne kurs? Nettkurs f.eks.? Jeg veksler litt mellom nett kurs og på egenhånd og det er veldig nyttig altså. Og når jeg snart er i mål (7-8kg igjen av 26 :D/> ) så skal jeg på hold-vekten kurs som varer i et år. På kursene lærer man å spise RIKTIG både innhold og mengde. (PS jeg jobber ikke for GR så dette er ikke reklame :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...