Gå til innhold

Ned de siste kiloene til 50 års dagen


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært aktiv inne på hold vekten selv om jeg egentlig ikke var helt i mål. Var ganske nærme lenge, men nå har vekten nok krøpet ytterligere opp noen kilo og jeg befinner meg i alle fall 5 kilo over målet mitt. Kjedelig greier, men de fleste kjenner sikkert til akkurat dette fenomenet. Grunnen til at jeg har gått litt opp denne gangen er at jeg sliter med veldig mye spenningshodeverk og har dessuten fått nye medisiner som har gitt meg litt appetitt. Så her er det bare å rope et varsku før det baller enda mer på seg.

 

Ellers om meg selv er jeg snart 50 år. Føles egentlig litt rart å skrive det tallet men det er jo sant. :mellow:/> Har en stor drøm om komme ned i min trivselsvekt som er 64 kilo til denne dagen. Den er egentlig ikke før i november, men jeg tenkte at jeg skulle ta dette over litt tid. På den måten kan jeg rett og slett bare komme inn i de sunne vanene mine som jeg vet så inderlig godt alt om.

 

Jeg jobber kun 50 prosent og har voksne barn så jeg har all verdens tid til både å trimme og pleie meg selv. Det er jeg egentlig ganske flink til også i alle fall å trimme. Jogger og går mye da jeg har hund og liker å bevege meg. Det har jeg tenkt å fortsette med da det hjelper på både hodeverken, humøret og ikke minst kroppsfasongen min også.

 

Kommer til å rapportere her inne i alle fall en gang i uken og kanskje mer. Jeg kommer til å spise mindre og sunnere og trimme mer. Gjøre det helt enkelt. Kalorier orker jeg ikke å telle selv om jeg vet nok at det gir best resultater, men jeg har altså det oppi halsen. Det enkle er nok ofte det beste. Alle som har holdt på en stund vet jo også inderlig godt hva skal spise og ikke.

 

Jeg vil ikke veie meg i begynnelsen for jeg orker rett og slett ikke fronte vekten akkurat nå. Får se litt etter hvert om jeg trør på vekta. Har veid meg altfor mye de siste årene og prøver rett og slett å venne meg av med å veie meg hver eneste dag. Synes det er slitsomt.

 

Da er det vel egentlig bare å begynne da. :)/> :D/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Er godt i gang. Prøver å endre litt på vaner og uvaner slik at hverdagen kan fungere bedre og matvanene kan komme på plass. Det er jo det som det hele dreier seg om. Rutiner og atter rutiner.

 

Har vært ute og løpt en morgen, men i dag har jeg hatt helt treningsfri. I morgen blir det nok en ny tur. Utrolig så har ikke disse kiloene kommet på over lang tid bare ca halvannen måned så jeg håper de forsvinner fort også. Men jeg har jo godt tid til 50 års dagen så veien til målet bli Ok også.

 

Veiedag blir fredag. Det er en god dag synes jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke veiedag fredag, men i dag og vekten viste 68.1 kilo. Så det vil si 4.1 kilo som må bort. Til 50 års dagen er det jo 4 måneder så det skulle vel bli en kilo i måneden. Skulle være overkommelig.

 

I går ble det lang joggetur, i dag ble det en times tur med hunden vår.

 

Nå blir det bytur og litt shopping. Ha en fin helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...