Gå til innhold

Prosjekt inn i bunaden.


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Hei

17. mai 2015 ønsker jeg å ha på meg bunaden min igjen. Denne har hengt alt for lenge i skapet uten at jeg har kunnet bruke den, den er alt for liten.

Det er mange år siden jeg brukte den sist, men husker følelsen jeg hadde. Følte meg så fin på nasjonaldagen med bunad. Derfor ønsker jeg at neste 17. mai skal jeg igjen kunne bruke denne.

 

Er i siste ferieuka, men starter forsiktig nå og fra og med neste uke er det fult fokus.

Vekta stoppet på 83,4 i dag og første målet er stillstand til jobbstart neste uke.

HOvedmålet tror jeg er rundt 70 kg, definerer dette bedre når jeg nærmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Da er ferien over og slutt på alskens godsaker. Nå er det GR kosthold som gjelder!

 

Hmm, har gått opp en hel kilo siden forrige uke. Regner med at dette er væske i kroppen som forsvinner fort.

Ukesmeny for middager er planlagt, gjenstår kun å fullføre :-) Matpakke er smurt og jeg er klar for prosjekt inn i bunad.

 

Syntes alle klærne mine var trange etter ferien, og det er ingen behangelig følelse. Til og med skoene kjentes trange ut. Sikkert bare innbilning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nåerjegklar

Hei Lina

Ser at vi er relativt like i mål (jeg tikket inn til 85 kilo og i dag og vil ned til 69), har du noe i mot at jeg slår følge? Hos meg er det ikke bunad, men badetøy neste sommer som er målet!! Kiloene har sneket seg på litt etter litt og nå er det nok. Har prøvd meg på GR før, men gav opp. Meldte meg inn på nettkurs, slik at nå må jeg få litt valuta for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, jeg blir og gjerne med :) jeg vil inn i bunaden til julaften, veide meg forrige torsdag og da viste vekta 79,7, må ned ca til 67 for å få på meg bunaden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei hei, så flott at vi kan være flere som støtter og pusher hverandre! Velkommen både til engeljenta28 og Nåerjegklar :-).

Når har dere veiedag? Jeg tenker å veie meg på onsdager framover.

Noen av dere som går på kurs? Jeg gjør ikke det, håper å klare dette på egenhånd.

 

Endte på 1670 kcal i går og er fornøyd med det. Ingen store fristelser, kun en tvistskål borte på besøk. Jeg tok kun en :-)

 

I dag har jeg trent for første gang på flere år. Har planer om å trene 1-2 ganger i uken framover, avhengig av hva jeg rekker. Ikke så enkelt å prioritere seg selv med et lite barn i hus. Men minimum 1 gang i uken.

Kjente under trening i dag at jeg har mistet utrolig mye musker, så styrketrening er noe jeg skal prioritere framover.

 

Gleder meg til jeg har blitt litt mindre slik at klærne sitter bedre. Rettere sagt at "muffinsmagen" blir mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

1800 kcal i går, litt høy, så må prøve å få det lavere i dag.

Men var sulten i hele går, sikkert pga første trening på lang lang tid. Siden jeg ikke spiste snop eller usunn mat er jeg fornøyd.

 

Veldig støl i dag, men det går over etterhvert :) egentlig en ganske god følelse å kjenne på, det at man har rørt på kroppen.

 

Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nåerjegklar

Jeg har mandager som veiedag ( frykter neste mandag fordi jeg skal ut og spise bedre middag på lørdag (med gode viner til...)). Jeg har startet på nettkurs, håper det vil disiplinere meg. Nå som grillsesongen er over ser det ut til at middager er mitt store problem. Vanskelig å beregne hvor mye kalorier som er i maten, så jeg satser på fornuftige porsjoner. Hadde godt resultat forrige,men regner med det var mye vann.

 

ha en fortreffelig kveld og vær flinke i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hmm, ikke så lett dette her.

Gikk på en smell i går, og spiste alt for mye. Endte på rett under 2000 kcal, uups.

Var sliten og veldig søtsugen, klarte ikke å stå i mot. Plutselig hadde jeg spist flere bixit kjekser og kaker. Haff, er det mulig.

 

Etter å ha tenkt litt, tror jeg at det ble for lite mat til lunsj, og alt for lang tid mellom lunsj og middag. Ergo ble jeg så sulten at jeg ikke klarte å la vær.

I dag skal jeg spise litt mer til lunsj, spise en yoghurt og en frukt mellom lunsj og middag. Og håper at det går bedre i dag :)

 

Det positive får være at jeg ikke spiste sjokolade og potetgull med cola til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Denne tråden virker perfekt, siden jeg også har en bunad som er veldig trang..

Jeg er per i dag 79 kg og er 168 cm. ( gått ned 1,5 kg på de to siste ukene)

Mitt mål er rundt 70:-) Det er det mange år siden jeg veide, har stort sett vært mellom 75 - 77 kg, så nå er det på tide å gjøre noe med det.

Jeg er altfor glad i god mat, og gjerne for store porsjoner. Er også veldig svak for potetgull etc, og må prøve å holde helga til en dag og ikke fredag til søndag.

 

Prøver nå å ligge på rundt 1600 kalorier og det har stort sett gått greit de to ukene jeg har vært inne på vektklubben. (lørdag droppet jeg å registrere siden jeg var i selskap..)

 

Håper vi alle kommer inn i bunadene våre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ser at denne tråden er relativt nytt. Derfor vil jeg gjerne bli med jeg og.

Jeg har vært på forumet en stund nå. Ned og opp igjen i vekta. Jeg er 168 cm og veier 81 kg.

Jeg skal ha veiedag på søndag. Jeg går ikke på kurs, men vet av erfaring at hvis jeg teller kalorier så klarer jeg å gå ned i vekt. Derfor prøver jeg det samme denne gangen også. Det er lettere hvis man har noen som motiverer en. Jeg håper jeg kan motivere dere og dere meg.

Jeg har trent oppoverbakke interval på tredemølle , 2 ganger denne uka. Skal fortsette med det og prøve å gjøre pilates minimum 4 ganger i uka. Så skal jeg se hvordan dette går.

Stå på alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Endte på 1750 kcal i går. Ser at jeg ikke får i meg det jeg burde av frukt og grønnsaker. Synes det er vanskelig å spise så mye grønnsaker...

 

På en vanlig dag spiser jeg havregrøt til frokost, brødskiver til lunsj, en yoghurt som mellommåltid, til middag går det i kylling, karbonader, viltkjøtt,pannekaker,ostesmørbrød, pølser osv. Det er vel her jeg burde spist mer grønnsaker... Knekkebrød til kvelds.

Siden vi er en familie med små barn er det ikke bare jeg som kan bestemme menyen, men prøver å gjøre det beste ut av det. Kan garantert bli bedre på å lage salater osv til middagen.

 

Gikk på vekta i dag tidlig, og den viste stor nedgang, håper det ser like bra ut på mandag, da har jeg holdt på en uke :)

 

Så flink du er til å trene avsam!

 

God helg alle sammen, ta noen gode valg i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nåerjegklar

ARGH, da ble det igjen bevist, jeg kan ikke ha sjokolade i huset. Kjøpte mørk sjokolade for å kunne ta meg en bit om kvelden (liten bit), det gikk greit tre dager, så i går kveld gaflet jeg i meg resten...... Dårlig samvittighet...... Så nå skal ikke jeg ha sjokolade inn igjen, før jeg har blitt bedre på viljestyrke.

Kjekt at vi er flere her inne, så kan vi forhåpentligvis støtte hverandre på veien til bunad (og badetøy).

Vi skal ha pizza i kveld, så en del kalorier der. Ut og spise i morgen (gleder meg vilt), men frykter veiingen på mandag.

 

Hva spiser jeg vanligvis: Weetabix med nbanan om morgenen (relativt stor frokost, men det unner jeg meg). Føler den metter mye mer med banan :). Lunsj har i det siste gått i knekkebrød med ost (lettost), men jeg var en periode flink til å lage salat med kylling (og kanksje en tortillalefse) (alt blir liksom bere med litt karbohydrater). Middag er det vanskeligste, går i vanlig kost, så prøver jeg å begrense porsjonene. Mellommåltid er yoghurt, frukt, knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frokost består stort sett av 2 knekkebrød med hvitost. (ikke lett, men prøver å ta bare en skive per knekkkebrød)

Andre dager er det yoghurt, dobbel 0% med havregryn etc.

Merker at jeg ikke varierer så mye, så hører gjerne hva flere av dere spiser jeg også.

 

Pizza her i kveld også, og da har jeg vanskeligheter for å være vldig fornuftig..

 

God helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei igjen på dere:) i dag bestemte jeg meg, jeg skal begynne på nytt kurs som begynner 27 august så da blir det veiing hver onsdag, litt skummelt, gikk på kurs for 3 år siden, og hadde stor hjelp i det kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen der !

Det er alltid vanskelig for meg å velge hva jeg skal spise, trening derimot går ganske greit når jeg bestemmer meg .

Jeg spiser 1500kcal de dagene jeg trener og 1300 kcal de dagene jeg ikke trener. Jeg vet ikke om det skal være sånn, men jeg begynner å prøve dette. Jeg trener heller ikke noe innmari hardt så bedre å holde på med sånn tenker jeg.

Idag hadde jeg egentlig ingen planer om å trene, var så lat. Men søsteren dro meg ut på kvelden. Vi tok med oss barna. De lekte der på lekeplassen og jeg fikk løpt/jogget der. I ca halvtime. Så da jeg kom hjem etterpå bestemte jeg meg for å trene pilates. Yeeeyyy jeg begynte og jeg gjennomførte :rolleyes:

 

Lina : jeg prøver så godt jeg kan. :-)

Jeg spiser nesten som du gjør, bare litt mindre. (Vet ikke om det er noe bra )

 

Nåerjegklar : sjokoladen har vært mitt største problem. Så det kommer ikke inn noe form for godteri som ligger over helgen her i huset. Barna får selvfølgelig lov i helgen, men vi kjøper det de spiser opp. Når søtsuget begynner å melde seg inn spiser jeg et eple :-)

Har funket denne uka. Får se om det gjør det videre også.

Litt kos i helgen syns jeg er fullt lov. Kos deg i morgen :-)

 

Mai76: stå på videre !

 

Englejenta: så bra at du begynner på kurs. Selvfølgelig er det mye lettere hvis man får den hjelpen man får på kurset. Lykke til !

Du gikk ned mange kg før ikke sant ?

 

Men har dere begynt å trene litt ? Isåfall hva og hvor lenge ?

 

God helg alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei igjen :)

 

ja jeg gikk ned 8-9 kg, men ser at jeg skal ligge på 1600 kalorier, da jeg gikk på grete roede sist så sku jeg ligge på 1400, litt merkelig men.veier mer nå enn jeg gjorde da jeg startet på kurs for 3 år siden.

 

Det jeg tenkte spise fremover er

 

frokost: havreknekkebrød med leverpostei, litt smør og sylteagurk

 

lunsj: samme som frokost:

 

mellommåltid: proteinpulver og en banan

 

middag: kyllingkjøttdeig, litt revet ost, litt rømme, grønnsaker

 

kveldsmat: gresk yoghurt med granola.

 

jeg får 1540 kalorier ut av dette, kommer liksom ikke helt på 1600, men er jo haket av liksom der det står på menyen at jeg skal ha 1600, det ble jo haket av når jeg lå rett over 1400 og, vil det si at på en meny på 1600 kcal så kan man ligge på alt fra 1400-1600 eller er jeg helt på bærtur? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere.

Da har jeg stått på vekta og den viste 79.5 :D

Altså ned 1.5 kg. Yaaayyyyy

 

Englejenta: jeg har ikke så mye peiling på menyen å sånt. Har aldri gått kurs.

Men prøv å bytte litt ut på maten din. Det ser litt kjedelig ut. Jeg hadde ikke spist på denne måten hverdag.

Men altså du vet bedre hva du liker og ikke liker.

 

Ha en fortsatt god dag dere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

åh gratulerer så mye awsam :) jippi.

Jeg har veiedag onsdager da jeg begynner kurs onsdag 27 august,, men hatt mensen nå 2 ganger på 1 mnd så har den nå så mulig vekta viser litt opp til onsdag da jeg har mye vann i kroppen, men da vet jeg ihvertfall hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser ut til dette er tråden for meg også. Har en bunad som har hengt altfor mange år i skapet, men nå får målet være å komme inn i den til neste 17. mai.

 

Er pr. i dag 84 kg og kunne tenke meg å gå ned 15-20 kg, er 165 cm, så tenker at en plass ml. 65 og 70 kg er godt for meg.

 

Heier på oss alle, dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei alle sammen, så morsomt at vi begynner å bli så mange her.

 

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg sliter om dagen. Er så utrolig sulten, og jeg spiser mye mat. Regner med at det blir bedre snart :) Dessuten har jeg så utrolig lyst på sjokolade.

 

Vekta stoppet på 83,3 i dag, det betyr 1,2 kg ned siste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Syklet til jobb i dag, og trente litt styrke etterpå. Det er så godt å endelig ha kommet i gang med litt trening. Så nå sitter jeg på kontorplassen min og er fryktelig varm etter treningen, nesten ubehagelig. Noen som har noe tips til hvoran man unngår dette? Nesten unødvendig å dusje etter trening for man svetter jo like mye etterpå...

 

Endte på 1600 kcal i går, akkurat der jeg vil være. Merker at jeg klarer meg med mindre mat denne uken enn forrige. Jepp, jeg er på riktig vei.

Ha en flott og sunn dag alle sammen :) Ta de rette valgene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk englejenta.

Og gratulerer med nedgangen Lina.

Godt å vite at du er i gang med treningen. Jeg trener samme opplegget oppoverbakke interval annen hver dag. Og pilates.

Dette går riktig vei. Vi klarer dette.

Lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...