Gå til innhold

En form for åpen dagbok...


Anbefalte innlegg

Der var sommeren straks over og sommerens latmannsliv med god mat og stillesitting på stranda er over for denne gang. Jeg innser at kiloene har sneket seg på, men jeg ble positivt overrasket over at det faktisk ikke var mer enn drøye 2kg!! *hurra*

 

Jeg har hatt en trivselsvekt på 67kg de siste 9 årene, men etter at jeg fikk ei lita jente i fjor kjenner jeg at kroppen ikke er slik jeg kjenner den. Den har endret litt fasong og jeg er usikker på om trivselsvekten fortsatt gir meg trivsel... 😕 Satser nå på å komme meg ned til den i første omgang og så får vi se...

 

Jeg har aldri vært glad i å jogge, men har alltid ønsket å like det. Jeg har derfor bestemt meg for å prøve. Har funnet meg en app for å hjelpe meg på vei. Starter på mandag, kanskje i morgen hvis det blir tid.

 

Jeg tenker som så at forumet her blir litt som en dagbok, hvor oppturer og nedturer kan skrives. Samtidig blir det hele litt mer forpliktende når noen kan lese det. Skulle det likevel være noen som har lyst til å henge seg på er det bare hyggelig. Sammen er vi sterke eller noe i den duren... 😉

 

For dem som er interesser, kjapt om meg; fylte 29år i sommer, har samboer, ei lita jente og to bonusjenter. Prøver å spise og leve sunt og riktig, men vanskelig når man har en samboer som er tynn som en strek og som kan fråtse i cola og sjokolade 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har i grunn vært en fin dag! Har fått rydda vekk bagasje og annet rask etter ferien, det så ut som noen hadde bomba gangen med innhold fra kofferter... 😠i tillegg har jeg skrudd opp en skapdør på kjøkkenet ( burde vært gjort for ett år siden, minst...), har dratt samboeren med på fjelltur med mini i meis og laga god middag! Har spist dessuten sundt og godt og fikk hele 9,5 poeng på kostholdsscoren *stolt*

 

Det aller deiligste var at dagen startet med en følelse av å bli litt kjip, og så ble den ikke det!!! *hurra*😄

 

I morra er dagen jeg skal begynne å jogge. Kjenner jeg grugleder meg... Hvordan skal dette gå? Kjenner på meg at jeg ikke kommer til å fullfør opplegget og det irriterer meg!!! Skjønner ikke hvorfor jeg tenker sånn! Hva er det for en innstilling..? Skal virkelig prøve å motbevise meg selv.... Jeg MÅ da kunne klare dette! 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det!!! Jeg kom meg ut på joggetur!! :D Er å stolt av meg selv og suuuupermotivert til å fortsette!! Den appen var bare midt i blinken! Mens jeg hørte på musikk ga den meg beskjed om når jeg skulle løpe og når jeg kunne gå/ta pause! Håper jeg klarer å fortsette med dette :rolleyes:

 

I dag har jeg fått 10 poeng på kostoholdscoren og 3 trimpoeng *Hurra* Føler meg virkelig i støtet nå :P Om alle dager bare hadde vært slik som denne, da hadde det ikke vært noe problem å holde vekta....

Begynte dessuten å stusse litt ang. kalorier i dag... har rett og slett slitt med å få i meg nok !? Føler jeg må ha feilvurdert et eller annet sted....men jeg har vært flink til å logge alt jeg har spist, selv om jeg ikke har veid alt. Det skal jo sies at middagen var en gryte med nesten bare grønnsaker, men likevel.. Har spist sundt, grovt og nok grønnsaker og frukt. Det er nytt for meg :D

 

Må skryte av dette her, absolutt verdt å prøve:

Appen C25K

Sunn og god middag: Kyllinggryte med poteter og paprika fra trinesmatblogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og mini stort sett vært hjemme. Veslefrøkna er i et lune fortiden hvor hun ikke vil sove på dagtid og da begrenser deg seg virkelig med hva man får gjort av "fornuftige" ting.... men vi har kost oss og lekt og vært på tur til butikken. Det ble forsåvidt den eneste trimmen i dag, men det skal sies at det er grådig tungt å dytte den vogna opp alle bakkene her jeg bor. 8,5kg unge + 13kg vogn + litt varer...det blir noen kilo å trille oppover :blink:

 

Ellers har kvelden gått med til å skru et skap fra IKEA. Det er jo nesten trim i seg selv, det også :D Hadde store planer om å ha rommet til jentungen ferdig til hun ble født, og ups.... nå er hun straks 1 år :lol: Jaja, hun har ikke hatt bruk for rommet ennå likevel. Men det skal bli godt å få klær og slikt på plass i skap og skuffer etterhvert.

 

Nu er det kvelden for meg. God natt, allihopa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg bare passe fornøyd med matinntaket.... Har vært på besøk og da er det alltid vanskelig i forhold til mat...😕 i tillegg var det mannen som bestemte og laga middag, dermed ble heller ikke den så sunn som jeg hadde tenkt. Til tross for litt lite grønnsaker og frukt har jeg i hvertfall holdt meg innenfor kaloriinntaket, det er jo positivt 😊

 

Ellers har jeg fått unnagjort dag 2 med jogging og er gråååådig stolt av meg selv!! Håper motivasjonen holder seg, hadde jo vært gøy å endelig bli en jogger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiste jeg til byen for å kjøpe meg en sånn fin rock a'billy kjole. Jeg tenkte at siden det kun mangler litt før jeg er på den opprinnelige trivselsvekten kunne jeg unne meg en slik en :D Jeg skal på reunion neste helg, hadde vært så stas å føle seg smashing i ny kjole! Desverre var de heeeelt utsolgt :huh:

Heldigvis får de inn igjen kjolene i løpet av neste uke. Får se om jeg rekker å kjøpe en da, eller om det må vente til den store daten (standup-show) jeg og min kjære mann skal ha i oktober :)

 

Møtte ei venninne i byen og ble med hun og jentungen hjem på lunsj. For å gjøre det lett kjøpte vi med oss baguetter fra big bite. Jeg vet dette ikke er det sunneste, men valgte grovt brød, alt av grønnsaker og egg som pålegg. Ingen dressing/smør. Er jo en del kalorier i brødet, men følte at dette ikke ble så værst likevel. Har jo bare sånn ca registrert hva jeg har spist, men ut i fra dette havnet kostholdsscoren på 8,5 i dag :P Fornøyd med den! Et knapt trimpoeng ble det jammen meg også, siden jeg måtte gå hele veien opp til svigers for å hente bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mini begynt i barnehagen. Det er så rart hvor fort hun vokser. Hun var som alltid smørblid og koste seg veldig, tror virkelig hun kommer til å stortrives 😄

 

Jeg har alvorlig begynt å lurer på om jeg registrerer maten riktig, for jeg sliter med å få i meg nok kalorier og der er jo ikke det som pleier å være problemet... Da hadde jeg jo ikke hvert her 😉 det skal sies at jeg ikke veier alt, men jeg runder heller litt opp når jeg er usikker på mengden. Nå skal det sies at det ser ut til å ha effekt på vekta mi da, veide meg i dag og ligger nå på 67,4. Det er jo faktisk 400gr fra det opprinnelige målet 😄 jeg tenker at det er dit jeg skal, og så få vi se... Alle kg ned etter dette er bonus! Har forresten unnagjort økt 3 med jogging *stolt*😊

 

Må innrømme at jeg synes det er det er litt flaut å slanke meg... Jeg har tenkt mye på dette de siste dagene... Jeg har aldri vært superslank, men heller ikke kraftig overvektig. Jeg er vel det mange regner for normal pluss, og hvis jeg gir uttrykk for at jeg ikke trives med meg selv får jeg bare høre at å jeg trenger ikke slanke meg. Derfor gjør jeg det i skjul... Høres jo helt teit ut, men jeg orker ikke forklare at selv om jeg ser grei ut, så føler jeg meg ikke vel, jeg har en bmi i grenseland, jeg sliter med å finne klær som passer. Når slik slanking gjøres i det skjulte på jeg være ekstra påpasselig på besøk og i selskap. Jeg kan jo ikke si nei takk på samme måte som om jeg hadde slanket meg... Heldigvis godtar de fleste begrunnelsen om at jeg ønsker å spise sundt og være bevisst på hva jeg putter i meg. Det er jo forsovidt det jeg ønsker som mål på sikt, det jeg ønsker at bonsbarn og egne barn skal oppfatte, ikke at jeg er på konstant slankekur slik min mamma var.

 

Hmmm... Ble langt og litt rotete dette her... Jaja, godt å få ned tankene av og til. God natt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...