Gå til innhold

Hvor mange kalorier pr måltid?


Gjest Heart
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Blubbisa

Hei.

 

Hvor mange kalorier anbefales pr måltid?

Jeg mener at jeg har lest dette én eller annen plass her, men finner det ikke igjen. Har søkt på flere forskjellige ord uten resultat.

Noen som vet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blubbisa,

Det du leter etter står under "ROEDE-KLUBBEN"- "MIN PROFIL- MIN MENY"

Skroll deg ned til "MENYJUSTERING" der står det en linje I rødt som du kan klikke på og du vil få opp anbefalt kcla for deg pr måltid- forutsatt at du har registrert høyde og vekt da selvfølgelig.

 

Min meny på 1300 kcal sier 220 til frokost og 220 til lunch , 400 til middag, 200 til frukt og 200 til melk , 50 til frimerker. Jeg fordeler frukt og melk(yoghurt ) til mellommåltider og kvelds.

LYKKE TIL BLUBBISA :)/> :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er at du finner din meny, utifra det energiforbruket og de målene du har. Det handler om å finne en balanse du kan leve med. Det er viktig at du prøver deg litt frem, og ikke nødvendigvis holder helt fast på disse rutinene hver dag heller. De sier det at man med fordel også kan variere litt, slik at hvis du normalt har en dagsmeny hvor du skal spise 1600kcal, så kan du gjerne spise 1800kcal en dag og 1400kcal en annen dag. Noen dager opplever iallfall jeg at jeg ikke er veldig sulten. Ikke spis om du ikke på død og liv kjenner at du må. Det er heller ikke farlig å være litt sulten av og til. Men Roedemetoden handler ikke om å skulle gå rundt å sulte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubbisa

Det som er viktig er at du finner din meny, utifra det energiforbruket og de målene du har. Det handler om å finne en balanse du kan leve med. Det er viktig at du prøver deg litt frem, og ikke nødvendigvis holder helt fast på disse rutinene hver dag heller. De sier det at man med fordel også kan variere litt, slik at hvis du normalt har en dagsmeny hvor du skal spise 1600kcal, så kan du gjerne spise 1800kcal en dag og 1400kcal en annen dag. Noen dager opplever iallfall jeg at jeg ikke er veldig sulten. Ikke spis om du ikke på død og liv kjenner at du må. Det er heller ikke farlig å være litt sulten av og til. Men Roedemetoden handler ikke om å skulle gå rundt å sulte seg.

 

 

Takk for svar!

Jeg prøver å ikke 'gro fast' eller bli fanatisk, man skal jo kunne fortsette med samme kostholdet etterpå også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...