Gå til innhold

18-19 åring søker motivasjonspartner(e)


Gjest Føyka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 (snart 19) år som sliter med motivasjon til både trening og det å spise sunt og riktig. Til høsten starter jeg ved uio som student så tenker å prøve å få i gang noe ordentlig, ved å starte nå på mandag med trening og sunt kosthold. Til sammen regner jeg med at jeg burde ha som mål å gå ned 20-30 kg over tid.

 

Men problemet mitt egentlig er at jeg mister fort motivasjonen hvis jeg er alene og ikke har noen konkrete mål, og det kan vel sies at jeg er "litt" utålmodig, hehe!

 

Så hvis det er noen som er interessert i å starte en tråd/gruppe for å motivere hverandre eller bare chatte/snakke/motivere seg sammen med meg så bare å ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

 

Så flott at du er bevisst på å ta tak i problemene dine med kost og trening! Vi er mange i samme båt her. :D

 

Du etterlyser noen til å motivere deg, og du ønsker deg et konkret mål. Under overskriften "For deg som skal ned 20-30 kg" finner du en nystartet tråd som heter "10 kg til jul". Det er ikke jeg som har startet den, men jeg inviterer deg likevel med der. :) Vi som har blitt med der er i forskjellig alder (men alder er bare et tall, og mangfold er en styrke), og har forskjellig grad av overvekt, men felles er et ønske om å hjelpe hverandre med å komme ned 10 kg til jul. :) Og 10 kg er jo en flott start for deg også, ikke sant?

 

Så hvorfor ikke slenge deg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theonewhogotaway

Hei!

 

Jeg er selv ei 19 år gammel jente som startet på Grete Roede denne uka. Har aldri tenkt noe særlig på kostholdet mitt, og har det samme målet som deg å ta av mellom 20 og 30 kg over tid. Håper vi kan finne støtte i hverandre, og at flere blir med oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er selv ei 19 år gammel jente som startet på Grete Roede denne uka. Har aldri tenkt noe særlig på kostholdet mitt, og har det samme målet som deg å ta av mellom 20 og 30 kg over tid. Håper vi kan finne støtte i hverandre, og at flere blir med oss! :)/>

 

 

Hei!

Det er så gøy at vi er i samme båt! Eller gøy og gøy, hehe. Har veiedager på mandager og har nettopp startet på uio så er i full gang med studier ved siden av, så dette skal bli tøft tror jeg :) går du på kurs eller bare gjør du det selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelicasol

Hei! Jeg er ei jente på 21 år som begynte på Grete Roede denne uka. Er litt som deg - mister fort motivasjon, spesielt til trening! Men nå skal jeg klare det. Og det skal du også, hihi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theonewhogotaway

Hei!

Det er så gøy at vi er i samme båt! Eller gøy og gøy, hehe. Har veiedager på mandager og har nettopp startet på uio så er i full gang med studier ved siden av, så dette skal bli tøft tror jeg :)/> går du på kurs eller bare gjør du det selv? :)/>

 

Jeg har friår, så har heldigvis ingen studier å tenke på. Men du er heldig som har rutiner i hverdagen som kan gi deg fordeler. Jeg har begynt på nettkurs, men sliter allerede med motivasjonen. Var på fest i helga, og jeg gomlet i meg potetgull, sjokolade og drikke. Vanskelig å komme tilbake til hektene, og lære å si nei takk med venner som presser rundt seg. Har valgt å ikke dele det med venner siden jeg er redd for å feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelicasol

Jeg har friår, så har heldigvis ingen studier å tenke på. Men du er heldig som har rutiner i hverdagen som kan gi deg fordeler. Jeg har begynt på nettkurs, men sliter allerede med motivasjonen. Var på fest i helga, og jeg gomlet i meg potetgull, sjokolade og drikke. Vanskelig å komme tilbake til hektene, og lære å si nei takk med venner som presser rundt seg. Har valgt å ikke dele det med venner siden jeg er redd for å feile.

 

Kjenner følelsen! På skolen opplever jeg at mine to beste studievenninner konstant spiser sjokolade og boller, og drikker sukkerholdige energidrikker. Så har du meg da, som kun drikker vann og spiser salat, knekkebrød og sukkerfrie yoghurter på skolen. Haha. Har dog begynt å ta med meg bjørnebær og bringebær til å putte oppi yoghurten, så smaker det søtere :) I tillegg småspiser jeg på Dent og Lakerol-pastiller, for de er så og si uten kalorier.

 

Prøv å drikk mye vann! Det fyller magen og skal visstnok dempe søtsuget. Og hvis du klarer å holde linja i ukedagene, så forsvinner nesten søtsuget av seg selv fordi kroppen ikke får jevnlig tilskudd av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen den følelsen av at man føler seg "presset" til å spise junk osv når man er ute med venner osv. Selv har jeg endelig fått tak i en super kul vannflaske som jeg bare elsker å gå rundt å sutte på, må nok bli enda litt flinkere til å drikke vann, men det skal nok ordne seg.

 

Mitt problem er at jeg ofte stresser rundt og får dårlig tid eller krøller til ett eller annet. Hehe, går rundt å småstresser konstant pga skole og lekser for tiden, føler at jeg henger ganske langt etter selv om jeg vet jeg ikke gjør det. Så må jeg passe på at jeg ikke isolerer meg helt fra omverden heller (noe jeg er ganske flink til når ejg blir stressa og smådeppa). Men nå er det litt annerledes, har endelig fått tak i studentleilighet sammen med kjæresten!

 

Så skal flytte ut allerede neste mandag, så denne uka blir faktisk ordentlig stress. Må klare å komme meg gjennom ca 10 kap i 3-4 forskjellige bøker, pakke ned hele rommet mitt, dra på alle seminarer og foredrag + på kjøpt inn et par småting og dratt på trening. Btw ble skikkelig stolt av meg selv på treningssenteret her om dagen, klarte fader meg å jogge 1 km i strek! Vet det ikke er så mye osv men tror det er første gangen jeg har gjort det, og jeg føler meg kjempe flink!

 

Hva skal dere gjøre til uka? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, jeg er ikke helt i deres aldersgruppe, og ser også at tråden opprinnelig er noen måneder. Nå har du begynt på UiO, og det er ofte lettere å utføre en livsstilsendring i det du også delvis er i et miljøskifte. Jeg har gått på UiO selv for endel år tilbake, og benyttet meg av treningstilbudet de hadde på Domus Atletica. Det er ganske rimelig for studenter, og de har veldig mange fine gruppetimer man kan følge. Sjekk litt ut, og fikk en gruppetime med en aktivitet du trives med, og med en instruktør som gir deg treningsglede. Det å skulle følge dette ukentlig er en god start. De har jo treningstilbud også andre steder enn på Domus.

 

Det med å kjøpe seg en fresh drikkeflaske er også ganske lurt. Kjøp deg et par kule matbokser også, og bli matpakkemenneske :)/> Da har man mer kontroll på kaloriene, man kan velge lurt hver dag. I disse dager hvor det er veldig inn med sånne matbokser med flere rom i, kan du koste på deg å lage matpakker som også frister, hver dag! Litt oppskåret frukt ved siden av er veldig godt. Har selv fått fullstendig dilla på dette om dagen, og pleier å ha oppskåret melon ved siden av. En matpakke som frister og er lett tilgjengelig, gjør at man motstår fristelsen med boller og sjokolade. Litt kult treningstøy er også til motivasjon for å dra å trene litt :) Man skal ikke kjøpe allverden av treningstøy, og bruke veldig mye penger på det. Trossalt skal målet være at du trenger nytt, i mindre størrelser etterhvert! :) Men jeg synes det er motiverende å ha utstyr som egner seg for det man skal gjøre, og etterhvert som kroppen tar form og formen blir bedre, så føler meg seg litt ekstra sprek i litt spreke farger :) Hva med en ny treningsbukse eller treningstopp som motivasjon for å nå ulike delmål?

 

Lykke til med studier, trening og livsstilsendring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...