Gå til innhold

Kaloriinntak på svært aktive dager:)


Gjest yrga
 Share

Anbefalte innlegg

Sikkert ett dumt spm, men eg er sett opp på 1600 kalorier og hva da de dagene eg er svært aktiv? Lik fks lange fjellturer og tror eg kjem litt til kort da....

Hei, det er jo i utgangspunktet slik at denne menyen er regnet ut etter gjennomsnitlig kaloriforbruk. Jeg tror det er viktig å holde noenlunde samme kaloriinntak hver dag, litt +/-, også litt uavhengig av de dagene du trener eller ikke trener bør du spise nok til å bli mett og dekke næringsbehovet. Om du som du nevner her plutselig har en veldig ekstrem dag, kan du regne ut hva du forventer av energiforbruk denne uka, og rett og slett regne ut hvilken meny du da skal ligge på. Menyene er jo basert på ukentlig energiforbruk, så regn ut for den uka du skal være veldig aktiv. Tillatt deg eventuelt å gå på denne menyen denne uka, og ta det heller litt som bonus om du ikke skulle spise like mye alle dagene.

 

Vekttap er jo igrunn bare et matematisk regnestykke som tilsier at man forbrenner mer energi enn man tilføyer. Men det kan være lurt å ha i baktanken at dette skal være forhold som er mulig å leve med. Jeg vet med meg selv at det er viktig å holde en jevn flyt, og gode rutiner hver dag for å få et godt gjennomsnitt. Selvfølgelig skal du ikke sulte på turen, men en tur bør heller ikke være en anledning til å fråtse mer. Unn deg litt ekstra, men ta med deg overskuddet av forbrente kalorier som en bonus istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...