Gå til innhold

snart 4 uker på kurs og få resultater


Gjest Ocean83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Går på kurs for første gang, og har valgt nettkurs pga en travel hverdag. følger menyen min (4), og prøver så godt jeg kan å få i meg alle anbefalte kcal i løpet av en dag. trener også, og er nå oppe i 3 treninger i uka, som sist resulterte i 9 treningspoeng. Trener svømming og styrke i vann.

 

Likevel startet jeg kurset med å gå opp 3 kg....så gikk jeg ned 1, og nå står jeg bom fast ser det ut til. ingen endringer på vektskåla, og det gjør meg kjempefrustrert. det som slår meg er at den uka jeg gikk ned i vekt, er den uka hvor jeg sprakk og for det meste var tilbake på mitt gamle kosthold. mens de ukene jeg har fult roede-opplegget så har vektnåla stått helt i ro.

 

hva kan dette komme av? før jeg begynte på kurs hadde jeg inntrykk av at alle går så fort ned i vekt i de første ukene, og så kommer det en periode uten vektnedgang etter en stund. men sånn som det er nå så holder jeg fullstendig på å miste motet. det er rett å slett skikkelig demotiverende å hele tiden tenke på kcal, men likevel ikke få noe ut av det :(

 

lurer på om her er andre med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du frustrerte ! :)/>/>

 

Leste innlegget ditt nå. Ja, ikke så lett når alt stopper opp, selv om

en prøver å gjøre sitt beste, og alt stopper opp.

Jeg er en dame fra Halden på 53 år,171 CM, 89 kg og nå i overgangs-alder har jeg levd som før da jeg veide 70 kg ,vekta økte av seg selv 20 kg på to år. Jeg har prøvd å spise mindre og være flink med det jeg kunne, men vekta økte en kg opp hver måned, så nå måtte jeg prøve hjelp på kurs hos Grete Roede. Helt nytt for meg dette her. Jeg går på drop in kurs å skal veies på onsdag. Jeg har spist bare to til tre måltider før, men nå har jeg lært en del nytt om mindre mat og oftere små måltider. Har tatt av et par kg nå den første uka. jeg går litt turer, hus arbeide og svømming . Er trygdet, Fibromyalgi og andre helseplager har jeg fått. Nå håper jeg dette kan hjelpe på vekta, med mindre og riktig kost. Godsaker er ikke min lidenskap og røykfri er jeg. Prøver å drikke mest vann. Ja ikke så lett det her, men nå må kosten legges mer om. Håper du får en ny start i høst og at vekta kan gå nedover, kan ta tid. LYKKE TIL...Håper du fatter nytt mot, vi får stå på. :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er ikke unormalt at kiloene kan henge litt i igjen. Både i starten og underveis. Det kan være ulike årsaker til det, men en av årsakene som er vanlige er at man legger om treningsrutinene. I starten bygges det muskler som erstattes med fett. Muskler veier mer enn fett, og sånnsett vil du kunne oppleve å gå opp i vekt eller stå stille. Et godt tips er å ta cm-mål hele veien. Du vil oppleve forbedring i cm-mål om du er på rett vei, selv om vekta viser noe annet. Det er også slik at kroppen holder mer på vann i enkelte perioder. Du kan f.eks. ved menstrasjon oppleve å henge litt igjen, men dette vil naturligvis ikke følge deg i flere uker. For min del merker jeg det den uka jeg har mensen.

 

Skulle ikke dette hjelpe burde du høre med kursledern din. Det kan være du har en meny som ikke helt er tilpasset ditt egentlige kalloriforbruk. Du skriver at du er på meny 4, og det tror jeg er ganske høyt med mindre du har en veldig aktiv jobb i tillegg til dine 3 treningsøkter, eller at du f.eks. er mann.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...