Gå til innhold

Så nært, men alikevel så fjernt


Gjest sprella
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet hva som skal til, jeg vet at vektreduksjon dreier som kcal inn/ut. Hva som er sunt/usunt. At trening et par ganger i uken er supert.

 

Så hvorfor er det så vanskelig å bli kvitt "kosekiloene"?!? Jeg spiser sunt og besøker Elixia et par ganger i uken. Men... Jeg vet jo innerst inne at godtespising fre-søn ikke er bra, og kakespising ellers ikke hjelper! Det er på tide at Sprella reduserer godisinntaket, men full stopp blir nok vanskelig. Litt er lov, men ikke hele tiden.

 

I dag er det mandag, og ny uke. Og nå skal jeg ta fatt, kjenner motivasjonen er på topp. Jeg har klart det før og skal klare det igjen (og bli der!).

 

Så til meg; 34 år, har samboer og snart en tenåring. 173cm, og veide i dag 72,5 kg. Jeg har aldri hatt ambisjoner om å være tynnest, min kropp kler ikke det. Dog så ser det ut til at alt overskuddet legger seg over hoftene/magen, og det er det jeg ønsker å bli kvitt. Stor rumpe er inn for tiden, så den kan få bli B) Jeg er i moderat aktivitet, trener sykkel, gå/jogge i motbakker (mølle) og TRX. Prøver å få til trening 2-3 ganger i uken.

 

Dette skal bli min dagbok, og du kan godt få være med på turen. Om 2 mnd skal vi i et stort familieselskap og da vil mitt lille hodet at vekten skal vise 67-68kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sprella!

 

Lykke til med vektnedgang! Det kommer tydelig fram at du vet hva du gjør feil og hva som må til for å klare å gå ned, så det klarer du sikkert nå som du har bestemt deg. Å klare å gå ned til familieselskapet må jo være god motivasjon! :)

 

Argh! Får ikke til tickeren, får se på den senere.

Det ser ut som du har prøvd å lime inn feil kode.

 

Jeg har skrevet en forklaring på hvordan man legger inn tickere, den kan du lese her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, nå fikk jeg det til! :)

Så bra! :)

 

Innbiller meg selv at jeg har selvdisiplin og viljestyrke, men den er ganske ræva når det kommer til snop :unsure:

Sånn er det vanligvis med meg også. Det er ingen tvil om at det er sjokolade, kaker, desserter og slikt som er mitt problem, ikke vanlig mat. Trenger ikke mange minuttene på ei plate med 200 g sjokolade, for å si det sånn. :huh: Men når jeg virkelig har bestemt meg så klarer jeg å holde meg til bare litt. Når det dukker opp fristelser tenker jeg nemlig hardt på hvor skuffet jeg kommer til å bli om jeg ikke kan registrere negang neste gang jeg skal veie meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det dukker opp fristelser tenker jeg nemlig hardt på hvor skuffet jeg kommer til å bli om jeg ikke kan registrere negang neste gang jeg skal veie meg.

 

Mmm, sånn pleier vanligvis jeg også å tenke. Men sambo har vært på taxfree, og da klarer ikke jeg å holde meg unna.. I helgen slukte jeg 300gr Ferrero Rocher, fy søren så gode de er! Heldigvis gikk vi flere timer i Nordmarka på søndag, så kaloriene gikk i 0. Jeg er nemlig veldig god på å spise opp kaloriene mine... :huh:

 

I går var vi ute å spiste etter jobb, rundt 17-18tiden. Masse god mat, men spiste da ikke før frokost i dag. Litt snop ble det, 18gr sjokolade og 3 stk tyrkisk pepper (ikke så ille....).

 

Måtte selvfølgelig gå på vekta i dag for å se om gårsdagen hadde gitt utslag. -300gr, men ettersom fredag er min veiedag så skriver jeg det ikke opp.

 

På jobb er det også små endringer jeg kan gjøre, feks slutte med varm sjokolade, velge vekk varmmat i kantina (bortsett fra når det er en suppe jeg liker) til fordel for salat og evt. brød/knekkebrød med magert pålegg.

 

Nei til fristelser!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg endelig trent styrke igjen, og det kjennes godt på kroppen i dag.

 

Denne uken har jeg vært flink:

Ikke spist varmmat (typ middag) i kantinen

Ikke kjøpt godis på vei til jobb

Ikke drukket varm sjokolade fra automaten

Lunsjen denne uken har jeg variert mellom suppe, salat og grov chibatta(?) med roastbiff, og jeg skrapet faktisk av potetsalaten!

Har spist frokost, som gjør at jeg ikke får sug frem til lunsj

I morgen skal jeg holde meg unna kantinevaffelen, den er ikke så god uansett...

Vært flink med mellommåltider, frukt, grønnsaker, yoghurt (yoplait 0) og litt valnøtter (knuser de i yoghurten).

 

Det har blitt litt sjokolade hver dag, klarer ikke å holde meg unna når det er tilgjengelig hjemme. Det ble ikke kjøpt av meg, for jeg vet bedre :P/>/>/>

 

Er spent på hva vekta sier i morgen. Føler meg noen gram lettere B)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig dårlig dag å veie seg på!! Det månedlige besøket har vist seg på vekten, og jeg burde visst bedre. Går alltid opp :angry:/>

 

Siste dag i uka, og jeg føler det har gått bra. Ihvertfall mtp lunsjmat, snopkjøp og varm sjokolade. Dog har det blitt litt sjokoladespising hjemme, type små 18gr sjokolade. I går ble det faktisk bare 1 stk!

 

Middagene vi har er relativt sunne, alltid grønnsaker/salat/fisk/kylling/magert kjøtt. Jeg forsyner meg kun 1 gang, tidligere kunne det fort bli 2 ganger.

 

Dagens utfordring blir å ikke kjøpe fredagsvaffel i kantina :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter!

 

I helgen ble trening byttet ut mot telttur i marka, men kalorier ble brent allikevel :)/>

 

Jeg har satt meg som mål og være ned på 71kg til 17/10, og min utfordring er å ikke veie meg før da. Det har seg sånn at jeg nesten har blitt besatt av å veie meg hver dag, og det er selvfølgelig ikke bra!

 

Det har gått bra med kaloriinntaket i dag, helt til etter middag... I kjøleskapet lå det en liten gulrotcupcake. Argh! Hvorfor blir man sugen på noe godt når man er mett!?!

 

I dag ble brødskivene til frokost byttet ut med musliblanding med litt ekstra lettmelk og jeg var overraskende mett lenge. Til lunsj var det suppe, skal prøve å holde meg til musliblandingen og suppe til lunsj frem til neste veiing + veie middagen min. Det er veldig lett å glemme de skjulte kaloriene så jeg må nok kjøre litt hardt på kaloritelling fremover.

 

I morgen skal jeg prøve pilates på treningssenteret, har forsøkt meg på pilates dvder fra tv-shop tidligere, men det ble jeg fort lei. Håper på en knall instruktør i morgen! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange timer til helger starter, skal bli godt å sove litt lenger enn til 06:00 i morgen :lol:

 

Denne uka har gått bra syns jeg. Hadde som mål å spise suppe til lunsj hver dag. Det klarte jeg også, frem til i dag... I dag var den en suppe som var tidligere i uken. Jeg syns ikke den var så veldig god, så hadde ikke lyst til å spise den 2 ganger i løpet av en uke. Tror ikke lunsjen ble så ille allikevel.

 

Et annet mål jeg hadde denne uke dreide seg om godteri. Men jeg gikk på en liten Troika smell midt i uken. Var på butikken med sambo, og han fikk lyst på en Troika og da ble jeg svak i et veldig lite øyeblikk... Det har også blitt 200gr Dream is (veide isen faktisk!!). Ble ganske mye is og ikke altfor mange kcal i forhold til 200gr melkesjokolade. Grovt regnet rundt 350-380. Var allikevel i underskudd disse dagene, pga trening (heldigvis) og litt andre endringer.

 

Siste målet var at jeg ikke skulle veie meg. Og det har jeg klart! :) Skal ikke veie meg før om en uke.

 

Har faktisk ikke spist brødskiver denne uken, så er spent på om det har noe å si. Før kunne jeg spise 4-5 brødskiver om dagen. Brødskivene er fortsatt byttet ut med AXA musliblanding til frokost.

 

På lørdag skal vi ut i marka igjen, dagstur denne gangen og på søndag skal brukes på klesvask, nope holder ikke søndagen hellig! Forhåpentligvis blir det et besøk på treningssenteret også.

 

Go` hælj!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg veldig lyst til å veie meg, men i frykt for å bli skuffet lot jeg være. I helgen fikk jeg til 2 treningsøkter, og det er jo bra! :)

 

Jeg har faktisk ikke spist brød på 1,5 uke nå. Ingen lavkarbo på meg altså, men blir jo spennende å se om brødet har noe å si- og om det er så skummelt som folk skal ha det til. Egentlig syns jeg ferskt brød er noe av det beste som finns. Spesielt loff med valmuefrø og leverpostei- nam!

 

Suppeprosjektet til lunsj fortsetter, smakt på mye som jeg ikke ville ha smakt på tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg meg og jeg vet ikke om jeg skal være happy eller skuffet.

Selvfølgelig, er jo glad for at det har gått nedover, men litt skuffet over at det ikke var mer.

 

Kanskje jeg har for høye forventninger til meg selv? Kanskje kroppen min ikke responderer så godt. Ellers kanskje jeg rett og slett må sette full godtestopp (kaker, sjokolade, chips etc) . Men er det verdt det? NEI!

 

 

Lenge leve dobbeltmoralens vokter... :wacko:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må ha uansett skjedd med kroppen min uten at det vises så godt på vekta. Klærne sitter bedre på kroppen, men noe annet har skjedd også - som jeg ikke syns er noe gøy!

 

Mine pupper har forvandlet seg til vrengte bukselommer!!! :o

 

I dag måtte jeg faktisk bytte bh med litt mer innlegg, for det så ikke ut som jeg hadde pupper. Har sagt til sambo at det blir plasticfantastic etter jeg er ferdig barn. Han ser helst at jeg ikke legger meg unna kniven, så det kan jo være at det ikke blir noen flere troll :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fredag igjen, må påstå at fredag er ukens beste dag! :lol:/>

 

I dag var det veiing. Vekten viser fortsatt 71,8kg så kan ikke si at første delmål er oppnådd. Hadde håpet på under 71,5kg.

 

Herregud, litt patetisk egentlig, at man henger seg oppi gram!

 

Har endret litt på målene mine, håper det hjelper meg litt bedre på vei.

 

Jeg skal i følge planen ligge på 1600kcal, fullt mulig om jeg er bare er strukturert og bestemt.

I kveld skal jeg på jentekveld, og da vet jeg det blir litt ekstra kcal. Tenkte jeg skulle bytte ut middagen etter jobben med en skyr så har jeg noen kcal spart.

 

Håper helgen deres blir bra! Jeg skal bruke min på kvalitetstid med sønnen, trening og matplan for neste uke- tømme-fryseren-prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagmessig har dette vært en dårlig uke, lunsjen også. Full skjerpings de siste dagene i denne uken! Jeg har ikke klart å holde meg unna vekten, har veid meg hver dag. Dog så har det kun blitt 1 sjokolade, veldig bra når det kommer til meg.

 

Vekten i dag visste et altfor høyt tall, 72,9kg!! Mer enn da jeg begynte!! Innerst inne vet at jeg det er vannvekt pga maten. Målet frem til neste veiing i neste uke er selvfølgelig å ikke snikveie seg og ha full kontroll på matinntaket.

 

En annen positiv ting denne uken er at jeg har trent lør, man og skal i morgen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Oi, denne tråden var det spesielt å se igjen... Og det er faktisk 1 år siden jeg skrev det siste innlegget :wacko:/>

 

Så hva har skjedd siden sist? Jeg har blitt 1 år eldre, bortsett fra det har lite skjedd. Har fortsatt med treningen og vært (trodde) jeg streng med kostholdet (det var dette med at mine helger er fra fre-søn og godteri inntaket deretter...). Har nok ikke vært så streng som jeg burde for vekten min nå er nok litt høyere. Har ikke veid meg på en stund, men tipper jeg ligger rundt 73-74kg.

 

Åh jo, så har jeg begynt å studere ved sidna jobben :D/>

 

Jeg har fortsatt de samme målene som sist så jeg tenker jeg skal la de stå, må bare få forandret datoene.

 

God fredag og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag kom jeg meg på vekten og fryktet det verste. Heldigvis var det ikke så ille som jeg hadde fryktet, eller jo- har jo gått opp i vekt siden sist. Ikke bra! Ny start, nye muligheter. Etter en oppoverbakke må det komme en nedoverbakke, eller noe sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...