Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+ / UKE 10


Gjest mammacita

Anbefalte innlegg

Gjest mammacita

Hei alle sammen! Har dere hatt en fin helg? Nå starter den nye tråden for denne uka.

 

Føler at ting går litt trått nå, vekttapet har gått kjempefort frem til nå, men nå føler jeg at det er i ferd med å stoppe opp. Kan vel ikke regne med at det skal gå like fort som det har gjort frem til nå. Biter sammen tennene og fortsetter på løpet. Vi får se torsdags morgenen, da er det veiedag igjen. Strever med å få i meg nok kcal (trodde aldri at jeg skulle oppleve det). Hodet mitt klarer ikke å godta at jeg må spise mer enn 1900kcal. For meg er dette et merkelig problem.

 

He en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og snuser på disse sidene ved jevne mellomrom og venter på at motivasjonen skal komme slik at jeg skal orke å ta til på jobben mot mitt mål - 50 kg minus.

Bare det å skrive det kan jo ta pusten fra en stakkars... Blir så mye mer virkelig når man ser det sort på hvitt liksom.

Jeg tenker på hele prosessen som endeløs, så godt som umulig og forferdelig vanskelig.

Så skjedde det noe i går...! Jeg satt og leste på ett gammelt innlegg på en eller annen tråd ett eller annet sted inne her. Der var det et spørsmål om hvor lang tid man måtte beregne for å gå ned 20 kg. Det var da lyset gikk opp for meg - eller lynet slo ned eller kanskje begge deler:-)

20 uker, var svaret!!! Ja, selvfølgelig tenkte jeg. 1 kg pr uke må jo nødvendigvis bli 20 uker!!!

Det må jo samtidig bety at innen 50 uker kan jeg ha klart å nådd mitt mål!!! Det er med andre ord ikke om "i overskuelig fremtid"! Det er en tidsramme jeg kan klare å forholde meg til - og det er ikke urealistisk heller!!! :-)

 

Det er mye man kan bli glad for du! Å oppdage at man bare trenger å stå på slanking i ett år... og SÅ glad!!!

 

Ja, jeg må le av meg selv. At jeg ikke har tenkt på det før fatter jeg ikke. Har bare tenkt at det vil komme til å ta evigheter og blitt motløs før jeg har klart å begynne.

Er klar over at det vil gå litt opp og ned, at det vil stoppe opp til tider, og at det blir tungt innimellom, men.... innen 1 år kan jeg være der!!!

 

Jihaa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Hei Mulig!

 

D er så godt med sånne a-ha opplevelser. Det er ofte d som skal til.

 

Håper du kan få inspirasjon fra oss her på Ned 40+. Her er d mange som har langt og gå. Og som forstår hvordan ting går opp og ned. Her tar man del i både opp og nedturer, og får masse fin "feadback" tilbake.

 

D gir også for meg en glede å kunne inspirere og motivere andre, selv når ikke alltid uken er på topp hos meg.

 

Jeg tror selv jeg må regen med 1,5 - 2 år med å komme ned mine ca. 60 kg. I første omgang tar jeg 5 om 5 kg av gangen. Mitt første mål er nådd, og så får jeg bare gyve løs igjen. Nå har jeg kommet til ca 128 kg så her er d nok å ta av ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint du har fått motivasjon til å begynne. Jeg sa bestandi at vent til ....vent til....men en dag sa jeg STOPP!!!

Har ikke godt så fort med meg men jeg har nå gått ned fra 138 til 119,5 på 1år.

Kunne ønske at det var mere men tenker på at jeg har vært over 140kg å nå er jeg under 120 :)....så det er motivasjon til å fortsette :)

 

Ønsker deg lykke til :)...å ikke gi opp selv om ikke det går like fort som du vil :)

 

I morgen er det veiedag.......hjelp!!..(1 uke uten trening.....er VELDI spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 1kg. Hadde egentlig veiedag i går, men hadde ikke mulighet til å veie meg om morgenen i går, så da gjorde jeg det i dag.

 

Egentlig ikke så veldig fornøyd, med tanke på at jeg gikk opp 2 forrige gang, men men det går nedover heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veid meg å det er akkurat det samme som forrie uke...119,5kg...

Men jeg er fornøyd i å med jeg ikke har trent å har spist mere mat :)

Skal på trening i kveld å da er det full gass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Hadde veiedag i går, men fikk ikke anledning til å dra på kurs. Merker i allfall at jeg har krympa, midjen 1 cm smalere enn uka før. Det beste er at været er knallbra så jeg kan nesten ikke vente med å komme meg ut. Ble en tur på litt over mila i går. Kjempefornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare bruke en Are og Odin hilsen i ren pur glede :)

Veiedag i går og gikk ned 2 kg på 14 dager og nå tilsammen gått ned 10,3 kg siden 10.januar. JIPPI.Nå er det bare 40 kg igjen.

Jeg starter på nytt kurs neste uke. Her er det bare å stå på, jobbe seg nedover.

Ellers har jeg fått utrolige mange positve tilbakemeldinger på ny hårsveis og ny stil i klesveien at jeg nesten tror jeg har gått 1 kg bare pågrunn det:)

Har lovet meg selv at nå skal jeg være snill med meg selv og gjør meg litt flid med mitt ytre det hjelper absolutt på selvfølelsen :)

Brukte sist uke til å rydde kleskapet og nå er det bare klær som passer nå og et hakk ned de som jeg snart kan bruke. Har som sagt også fornyet litt klesgarderoben. Fant mye tøft på Kapp Ahl for ikke en alt for dyr sum.

Så akkurat nå er livet HÆRLIG.

 

Lurt Ellen å tenke 5 kg som delmål, prøver på det jeg også. Jeg setter også datoer som mål for det, men det er jo ikke nødvendig å gjøre for hver og en.

MEN husk å gi gjør noe positivt for deg når du har oppnådd dine mål, (men ikke med mat.) Jeg sparer 100 kr for hver kilo jeg går ned og bruker de etter hvert 5 kg på MEG SELV.

 

Hurra for deg kline som har gått ned 20 kg. Kjempe flott selv om du skriver at det er et slit, men tenk på at du ha greidd det !!!! Flott at du ikke har gått opp disse ukene du synes det gikk litt trått. Det virker som du nå er i full gang igjen. FLOTT for deg!

 

B3tty 1 kg ned er rett vei, neste uke har du sikkert tatt igjen det tapte. Tenk om du hadde fortsatt på å gå opp det hadde vært mer sørgelig ikke sant......

 

Velkommen til deg Mulig. Det var akkurat slik jeg tenkte også 50 kg endeløst, men som du sier 1 kg i uka er 50 uker og et år. ( nå er det vel mulig at en kanskje må innstille seg på å bruke mer en et år, men hva gjør vel det hvis resultatet er positivt)

 

Lykke til alle dere super arbeidende livstilsendrede mennesker.

Takker for motivasjon jeg har fått til nå og hjelp til å gå ned mine første 10 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge slengt oss med i denne "gruppa" og kan kanskje følge hverandre litt? Jeg begynte på kurs nr 2 i går, dette skal nok gå bra!!!!!!! Til alle: STÅ PÅ!!! Vi har hvertfall tatt tak i problemet alle sammen!!!!!

 

PS: Til Mammacita: Enig med deg ang. kcal-mengden. Det er merkelig, men det virker jo, selv om det liksom ikke stemmer i mitt hode.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamCam

Heisann jenter!

 

Tenkte bare jeg kunne tipse om bloggen til Evelyn! -Hun skal ned fra 140 til 100 (i første omgang), så kanskje det kan være interessant for noen her inne også å følge med hvordan det går? Iallefall for deg, "mulig"! :)

 

Hilsen CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B3tty 1 kg ned er rett vei' date=' neste uke har du sikkert tatt igjen det tapte. Tenk om du hadde fortsatt på å gå opp det hadde vært mer sørgelig ikke sant......[/quote']

 

jo, enig i d....e gla når d går nerover. Å ligge på 5,8kg totalt da siden 9.jan, e fornøyde me d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Godt at dere fortsatt står på. Hatt veiedag i dag, og har nå gått ned 6,3 kilo, har kommet meg under 150 kilo som var mitt første delmål, og har tilsammen på 5 uker krumpet hele 30 cm.... Faktisk så er 10 av de cm rundt midjen....

 

Helt sprøtt!!! Så nå er jeg STOLT. Og... det kjennes godt å vite at jeg har JOBBET for å få det til. Har i snitt 22 trimpoeng i uken... Men kiloene og ikke minst cm som har forsvunnet gjør at jeg aksepterer litt blodsmak i kjeften!!!

 

Leste et annet innlegg her for noen dager siden, om en som fortalte at hun elsker triumfer!!! Hengte meg på den. Det å hver kveld kunne være stolt av seg selv, å kunne si at

 

-i dag sto jeg over den pizzaen som ble servert i kantina...

-i dage spiste jeg ikke den sjokoladen jeg hadde lyst på mens jeg ventet på trikken

-I dag gikk jeg trappene i stedet for å ta heisen 2 ganger...

 

Sånne små triumfer er med på å gi selvtillitt og guts. Forrige uke da jeg veide meg hadde jeg håpet at jeg skulle komme under 150 kilo, men gjorde ikke det. Likevel var jeg stolt og glad, fordi jeg visste at jeg i den uken hadde sagt nei til sjokolade og andre fristelser, jeg hadde trent masse, også de dagene jeg ikke hadde lyst, jeg hadde laget sunne middager hver dag, spist masse fisk og drukket masse vann...

 

Derfor kunne jeg med stolthet gå ned av vekten igjen selv om jeg bare hadde gått ned halvkiloet.... og ikke det hele kiloet jeg hadde håpet på.

 

Tror det er kjempeviktig at vi som skal ned så mange kilo holder fokuset på alt det vi faktisk har greid, alt det gode vi faktisk KAN kose oss med, og alle de små triumfene vi kan være stolte av hver dag. Glem den colaen du faktisk drakk til lunsj. Ikke heng deg opp i den, og bli sittende og ruge på anger.... Det tror jeg bare er med på å ta motet fra oss.... !!!

 

Merete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Merete28 - dette er ett av de flotteste innleggene jeg har sett her i vektklubben.

 

Fantastisk inspirerende innlegg og gratulerer med innsatsen og innstillingen - fortsett og feire triumfer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Så flott du tenker og skriver Merete! Er kjempe enig med deg i at vimå fokusere på det som er bra, ikke det som går skeis! Kanskje vi alle skal bli litt flinkere ikke til å minne oss selv og andre på alt det som er bra? Et godt motto!

 

Du har kommet deg under 150kg nivået, jeg har kommet meg under 140kg nivået så vi trenger begge å fokusere på det som er positivt. Merker du at du er i bedre form? Det gjør jeg selv om jeg "bare" (sett i forhold til den totale kroppsvekten) har gått ned 6,3kg. I morgen skal jeg frem med målebåndet og opp på vekta, er spent for jeg tror ikke jeg har gått ned mye denne uka.

 

Stå på alle sammen, vi skal komme i mål selv om det kommer til å ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Joda... merker at jeg er i bedre form. Treningen min består stort sett av svømming, fordi dette er noe jeg er veldig glad i. Da jeg begynte å svømme, svømte jeg 1000 meter på omtrent en time. Dette er ca 4 uker siden, nå svømmer jeg 2000 meter på en time og 10 minutter...

 

Jeg merker det på mange måter at jeg er sprekere. Det dumme er at jeg har en muskelhinnebetennelse i hælene, sånn at jeg ikke greier å bevege meg så masse (svømming er ok, da...) SKulle gjerne testet ut litt med motbakker og sånn... men må nok bare smøre meg med tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få si du er utroli flink som trener så masse :)

Jeg får vel stå på så jeg kommer opp i like mange trimpoeng jeg også :)

Har tenkt litt på hva som er normalt å ligge på .....vet jo det er stor forskjell på alle her inne....men hva har dere andre i uka da?

Jeg tror jeg ligger på 13 sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Så mange fine innlegg denne uken.

 

Jeg har vært skikkelig i bånn d e siste to ukene, og ikke orket noe som helst. I tillegg sykdom den siste uka.

 

Men - jeg ble så glad når jeg så hvor bra dere har gjort d. Og hvordan dere tar hverdagen.

 

Nå skal jeg i hvertfall følge Grethe Roede til punkt og prikke.

 

Har veid og målt meg i dag - men som forventet 0 nedgang. Men jeg gir fortsatt ikke opp.

 

Jeg følger med. Jeg startet denne linken - så jeg skal ta meg f..... på at også jeg skal klare mitt neste mål på 5 nye kg. Forhåpentlig vis innen påskeferien er over. Du er vel ennå 10 kg lettere innen den tid tirben????He He

 

Merete28 - For et fint innlegg

 

Resten av gjengen stå på - husk at sammen skal vi ta styring over kostholdet vårtm, og dermed også livene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Var heldig i dag også, gikk ned 1 kg og 1 cm rundt midjen. Har gått ned 6 cm rundt midja totalt og 7,3 kg. Jeg er kjempefornøyd med kiloene og egentlig med midja også selv om jeg kunne ønsket meg flere centimeter.

 

Dette er første gang jeg slanker meg og ikke sammenligner / konkurrerer med andre om å bli "best". Jeg går ned for min egen helse og velvære sin del og det kjennes bra! Jeg merker at jeg orker mer sånn i hverdagen. Jeg klarer å gå opp fra kjeleren uten å måtte stoppe, jeg har nesten ikke vondt i knærne lenger. Jeg er glad og fornøyd.

 

Jeg er glad du ikke har planer om å gi opp EllenFit4Fun! Stå på så kommer det litt etter hvert.

 

Kline, du lurer på det der med trimpoeng, jeg er ingen trim guru (og jeg liker ikke å trene!), men jeg er blitt så motivert av resultatene at jeg sykler hver dag og driver med styrketrening hjemme på stuegulvet 2 - 3 ganger i uka (NB! foran TVen). Jeg er så tung at trimpoengene strøymer på ganske fort. Ellers prøver jeg å gå i steden for å kjøre bil. Har over 20 trimpoeng denne uka!

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Kan godt følge hverandre litt, siden vi starta "på likt". Jeg er også igang med kurs nr to og er kjempemotivert! Har 35- 40 kg igjen før jeg er i mål (startvekt på forrige kurs var 104, er 155 cm høy..). Denne gangen skal det gå, det føler jeg meg rimelig sikker på. Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merete28

Svømming gir DØDSMANGE trimpoeng...

 

NEsten alt jeg gjør i uka er å svømme... og jeg ligger på ca 21-25 trimpoeng i uka! Da svømmer jeg 3 ganger i uka... alt fra en time til en og en halv time hver gang...

 

 

Kjempelurt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skjønner at dette er forumet for meg! Nå prøver jeg på egen hånd, dvs uten kurs, og da vil et forum som dette hjelpe. Har gått på maxi-kurs, men det var ikke så mange der som var så tjukke som meg. Gikk ned 18 kg, tok nesten alle på igjen - etter nokså lang tid, da. Men istedenfor å deppe over det, får jeg si at det viser at jeg KAN klare det. Veier nå ca 111, da har jeg gått ned litt over et kg denne uka. Vil jo gjerne ned på 70 (siden jeg vel egentil BØR veie 60), men klarer jeg 80 - og å bli der, er jeg glad. Men 5-kilos biter er nok ingen dum ide. Det er en størrelse i klær, sier de!

Jeg kjøper omtrent alt som finnes av slankebøker og blader med slankeoppslag. Som om jeg ikke vet alt fra før.

Men - hva har de felles de som lykkes?

Mosjon først og fremst. Veldig mange av de virkelig store går og går - og det er det som virkelig gjør susen. Ikke noe nytt, men motivasjonen må jo til. Jeg har kommet meg opp på treningssykkelen igjen, ca en halv time daglig - ca 6 km og 200 kal (foran TV), det må vel hjelpe noe. Nå er været flott, jeg skal gå en lang lang tur, kjøpe pedometer og kikke på en ny butikk med store størrelser.

Er dessverre ikke særlig glad i å svømme, særlig ikke i basseng, men for dem som liker det er det en fantastisk modjon for hele kroppen - og så kjennes man jo lettere i vann!

Lykke til, jeg blir nok i dette forumet og følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casandra

hei!

jeg slenger meg på denne motivasjonsgruppa.. Jeg følger bare opplegget via nett, men har gått gr kurs før, og har kursboka. Dette er min andre uke, og jeg synes det går veldig bra.. føler at jeg kan spise mye om man spiser rett.. Jeg gikk ned 1,6 første uka.. Har planer om å gå ned 35-40 kilo.. utfordringen for meg blir å klare å planlegge og organisere slik at det bli sunne middager når man kommer sliten fra jobb med to sultne unger.. blir ingen pølser og grandiosa her på en stund nei!! :)

Er spent på veiedag på mandag igjen..

Kjempefint med denne gruppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Ble litt overrasket i dag når jeg la inn trimpoeng. 10,4 trimpoeng for en rolig skitur på 2,5 timer. D var inspirerende.

 

Deilig var det også. Selv om jeg holdt på å fryse i hjel på slutten. Måtte legge inn 2 giret rett og slett for å få litt varme i kroppen. Da vi dro ut var d strålende sol og - 2, da vi kom halvveis var d pluttselig snøvær, blåst og ca. -8. Men d ble vel sånn ca. 7 km tur.

 

I morgen er jeg skikkelig i gang igjen. Da skal også crosstraineren til pers igjen. Har satt i gang å bruke stegteller, også. Det er faktisk litt spennende å se hva resultatet blir i løpet av dagene som kommer.

 

Startet onsdag, og da lå jeg på ca. 2200 skritt. I dag har jeg kommet opp i nesten 6000 skritt. Målet burde vel egentlig være å komme opp i 8-10 000 skritt per dag. Det vil antagelig si 1 times tur + litt mer trappegåing, og gå til butikken i steden for å ta bilen hver gang. Jeg er litt spent på å se hva som skjer når snøen går, og det er atter mulig å gå skikkelig uten å dette på baken. Jeg har veldig vaklevorne ankler, og har allerede tråkket over 2 ganger i forsøk på å øke tempo. Jeg er mye mer aktiv om sommeren også, og går alltid ned et par kilo i vekt på grunn av dette.

 

Velkommen til ennå flere nye - tror endelig vi har funnet en målgruppe innenfor GR -konseptet som viser at vi er mange som sliter med litt mer enn 5 kg. overvekt.

 

Var foresten å fikk kjøpt meg to nye sett med undertøy jeg også. Som en av dere så fint sa - D kostet flesk. Men til gjengjeld har jeg pluttselig mer midje, løft på "puppene", og føler meg faktisk veeeeldig flott i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...